Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Veel plezier, Rome is erg mooi.
En je moet echt een pizza eten bij Da Baffetto. Er staan veel italianen in de rij altijd, dus dat is ene teken dat je een goede pizzaria te pakken hebt 
) Piazza Navona: ik raad het je allemaal aan! Tallie1979 schreef:In Rome ligt alles best een eind uit elkaar. Maar, een must see is de trevi fontein, de spaanse trappen en het colusseum

mayniac_val schreef:Rome![]()
Ben er van de zomer geweest, het was geweldig.
Vaticaan, Vaticaanse Musea, Colosseum, Forum Romanum, Spaanse Trappen, Via del Corso (lekker winkelen) Piazza Navona: ik raad het je allemaal aan!
Ik vond zelf Rome niet zo geweldig, maar dat is meer omdat ik niet zo van al die oude dingen hou die je daar wel veel ziet. 

Als je eenmaal in het centrum bent, liggen alle bezienswaardigheden juist op loopafstand - vroeger was het natuurlijk veel kleiner allemaal. Het centrum van de klassieke oudheid is het Forum Romanum: het Pantheon is erg indrukwekkend, en het Colosseum natuurlijk. En de Sint Pieter is absoluut heel indrukwekkend: de Vaticaanse musea zijn ongelofelijk mooi, maar ook ongelofelijk groot
, dus óf je moet van tevoren opzoeken wat je daar wilt zien, of met een rondleiding meegaan, anders loop je misschien de mooiste dingen mis.