Ierland? Busreis of ruiterreis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denisevm

Ierland? Busreis of ruiterreis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 19:52

Hoi bokkers,

Ik heb via de zoekmachine een topic gevonden over Ierland, alleen deze is al vrij oud..

Komende zomer wil ik voor het eerst alleen op vakantie. Nou wil ik ontzettend graag naar Ierland, maar alleen rondtrekken zie ik niet zo zitten. Sowieso wil ik liever geen auto huren omdat ik net mijn rijbewijs heb, en om dan in een vreemd land in een vreemde auto ook nog eens aan links moeten gaan rijden... Dat gaat het niet worden denk ik.

Een paar dagen terug heb ik een ruitervakantie gevonden waarbij je paardrijden kunt combineren met Engelse lessen ( http://www.five-counties-holidays.com/english-lessons-horseriding.htm ). Dit lijkt mij erg gaaf, maar hier zitten natuurlijk wel wat nadelen aan.. Je ziet bijvoorbeeld maar een klein stukje van Ierland en ik weet niet hoe spectaculair het uitzicht bij die ritten is bijvoorbeeld...

Via google ben ik aan het zoeken gegaan en toen kwam ik op de site van http://www.travelireland.nl ; de 7-daagse rondreis "Irish Adventure" lijkt me ook wel erg leuk/mooi ( http://www.travelireland.nl/irish%20Adventure.php ).

Hier heb ik alleen wel wat vragen over.. Ze zeggen bijvoorbeeld dat je de Wicklow Mountains doorkruist.. kan ik dat interpreteren als "we rijden er doorheen maar stoppen niet" ? En zo dus met meerdere dingen, wordt er bij busreizen vaak gestopt? Is het de moeite waard? Of kan ik dan toch beter voor de ruitervakantie kiezen?

Het punt is dat ik heel graag veel van Ierland wil zien, zoals de Cliffs of Moher. Een busreis geeft mij wel die mogelijkheid.. Maar is het zijn geld ook echt waard?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :-)

mbkaatje

Re: Ierland? Busreis of ruiterreis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 00:36

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 10:08

Bedankt voor je reactie! Ik moet nu snel weg, maar ik zal vanmiddag eens kijken wat die site inhoudt :-)

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 13:32

Update: ik heb ondertussen een paar keer heen en weer gemaild met Helena McElhill, ze komt over als een erg aardige vrouw.

Heb even de voors en tegens afgewogen tegen elkaar, en heb besloten om in de laatste week van augustus een weekje naar Ardmourne House & Stables te gaan :-) (ondanks dat ik nergens op het internet ervaringen hierover kan vinden). Het stukje van tussen échte Ierse mensen zitten trekt mij op dit moment meer dan een tour met Nederlandse mensen.

Ik heb een reservering gemaild, en hoop snel een bevestiging te ontvangen! :D

Reacties en ervaringen zijn nog steeds erg welkom!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:06

Paddy Wagon is geen nederlandse organisatie. Dus waarschijnlijk zit je in een busje met allerlei organisaties.

Veel plezier in ieder geval.

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 16:38

Bedankt, ik heb er al heel veel zin in.

Ik heb je link wel bij mijn favorieten gezet, want wil volgend jaar wel zo'n busreis/rondreis gaan doen en dan is het inderdaad leuker om met een buitenlandse organisatie te gaan! Het was gewoon even kiezen wat ik als eerst wilde gaan doen. :-)