gastgezin in amerika?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abeltje_xx

gastgezin in amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:14

ik heb een vraag en ik kan niks vinden via google enzo.

zou heel graag in de zomervakantie van dit jaar of volgend jaar een tijdje naar amerika gaan, paar weken/paar maanden. het liefst naar california, los angeles lijkt me prachtig. ik heb hier en daar al wat vluchten en hotel informatie bekeken dus daar kom ik wel uit, maar het leek me ook heel leuk om amerika te beleven zoals de amerikanen. dus bij een gastgezin verblijven.
ik kan alleen geen gastgezin programma's vinden die niet om school draaien. en ik ben niet van plan om een jaar een opleiding te volgen of om op summerschool te gaan. het is allemaal puur recreatief.

is er iemand die weet waar je dit soort gastgezinnen/programma's kan vinden, iemand die er misschien evaring mee heeft? ik zou er graag meer over horen.

X_Linz_X

Re: gastgezin in amerika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:17

ik heb hélemaal de zelfde plannen als jij!
ook california!
super!
vandaar dat ik dit even volg;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:18

Je moet eens kijken op http://www.couchsurfing.org :) Daar vind je adressen waar je gratis op de bank kunt slapen. Kan je op rondreis door california :D

California is echt geweldig! Ik heb er mijn aanstaande man leren kennen en ga er zelf heen emigreren! :D

Palm Springs, Catalina Island, San Diego, San Francisco zijn absolute aanraders.. Maar ook vanaf LA zit je in 4 uur in Las Vegas en dat is helemaal te gek! :D

Truusant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:20

Ik denk dat je via sociaal netwerken mensen kunt ontmoeten waar je terecht kan ooit?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:21

LA vond ik een verschrikkelijke ramp, wat een rotstad. SF daarintegen is veel leuker!

Misschien kun je zoeken op uitwisselings organisaties?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:21

LA is net de ghetto.. Daar kan je beter zo veel mogelijk wegblijven :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:24

Tallie1979 schreef:

echt waar? het leek me juist zo mooi, zonnig, vrolijk :D

en couchsurfing? is dat wel veilig? dan moet ik dus eerst naar LA bijv. en eenmaal daar dan maar zien of ik ergens kan slapen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:25

Couchsurfing is heel normaal hoor! Je moet je er gewoon eens aanmelden, rondkijken en mensen mailen :D

Ik heb in die buurt zo mijn eigen adressen bij mijn schoonfamilie, dus ik heb het niet nodig :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:26

LA heeft geen centrum, nouwelijk stoepen, is smerig en gigantisch groot. Het is echt geen leuke stad.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:26

LA ook niet mijn ding :-( California is heel divers verder van prachigte bossen en bergen tot Hollywood een glitter and glamour.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:28

LA is naast dat het groot is, ook heel gevaarlijk :)

Ik ben zelf nog niet in Hollywood geweest, dat wil ik dan nog wel een keertje doen, lijkt me erg leuk! :)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:28

Tallie1979 schreef:
Couchsurfing is heel normaal hoor! Je moet je er gewoon eens aanmelden, rondkijken en mensen mailen :D

Ik heb in die buurt zo mijn eigen adressen bij mijn schoonfamilie, dus ik heb het niet nodig :D

het klinkt zo..kweenie...onzeker. misschien is dat iets teveel avontuur voor mij, mijn ouders hebben me altijd goed bang gehouden van huizen van vreemden :Y) :P maar ik zal er eens iets beter naar kijken

Citaat:
LA heeft geen centrum, nouwelijk stoepen, is smerig en gigantisch groot. Het is echt geen leuke stad.

wow! ok, dat is een heel ander plaatje dan dat ik ervan had :) ben je er zelf naartoe geweest dan? op vakantie ofzo

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:30

hollywood staat zeker op mijn lijst ja! maar de rest van LA is vies en gevaarlijk? dat is best een confronterend moment, tv liegt! hahaha

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:30

Ja, je hebt avontuur of je hent avontuur he :P

Als je echt de cultuur wilt opsnuiven en verschillende mensen wilt leren kennen, dan is couchsurfing echt een heel goed idee :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:32

Tallie1979 schreef:
Je moet eens kijken op http://www.couchsurfing.org :) Daar vind je adressen waar je gratis op de bank kunt slapen. Kan je op rondreis door california :D

California is echt geweldig! Ik heb er mijn aanstaande man leren kennen en ga er zelf heen emigreren! :D

Palm Springs, Catalina Island, San Diego, San Francisco zijn absolute aanraders.. Maar ook vanaf LA zit je in 4 uur in Las Vegas en dat is helemaal te gek! :D

Wauw, echt een sprookje!
Later hoop ik er ook naar te emigreren, maarja, green card krijgen is moeilijk, maar jij hebt het goed haha.

Dit is wel handig, even opslaan :j

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 15:33

heb je daar zelf dan ervaring mee? en is het de bedoeling dat je je bezoeken van te voren plant enzo? hoe gaat het in z'n werk?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:35

LZP -> BI

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 16:15

ik heb een beetje op couchsurfing rondgekeken en het ziet er echt heel leuk uit, maar het lijken allemaal short-stays te zijn. en week ofzo en dan weer door. terwijl ik juist graag een langere tijd zou blijven, kan dat ook? minimaal een week
:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 16:30

Dat ligt geheel aan de persoon waar je logeert! :D Dat is gewoon even zoeken :D

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 23:17

Je moet wel zorgen voor een retourticket, anders gaat de douane je niet toelaten. Vergeet ook niet van te voren toestemming aan te vragen om het land binnen te komen (zie Amerikaanse ambassade)

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 00:14

moet je toestemming vragen om op vakantie te gaan? tis maar goed dat ik dit topic heb geopend, want dit was ik vast te laat tegengekomen:P

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 20:31

Tallie1979 schreef:

Ligt er maar net aan welk deel je zit ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:50

UK_eef schreef:
Je moet wel zorgen voor een retourticket, anders gaat de douane je niet toelaten. Vergeet ook niet van te voren toestemming aan te vragen om het land binnen te komen (zie Amerikaanse ambassade)

Toestemming? :o?
Met een Belgisch of Nederlands paspoort heb je geen visum nodig, dan mag je als toerist 3 maanden in Amerika verblijven.

LA is geen aanrader. Smerig, gevaarlijk. Hollywood is buiten Sunset Boulevard ook helemaal niet zo glamorous als je zou denken. Eén aanrader: ga de natuur opzoeken. Amerika heeft prachtige natuur en dan zou het zonde zijn als je in de steden blijft hangen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:16

Ik vond LA wel meevallen, je moet alleen niet in de verkeerde wijken terecht komen. Moet ik er wel bij zeggen dat het voor mij al weer jaren geleden is dat ik er geweest ben.
Ik vond juist Hollywood het meest criminele deel waar ik geweest ben en voelde me daar het minst veilig. Zo hebben we in Downtown rondgelopen en in Inglewood gegeten en daar heb ik me absoluut niet onveilig gevoeld. Ook rond Disney hebben we alles te voet gedaan in Orange County. Ook geen onveilig gevoel.