Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
johanne schreef:Vinden jullie dat volwassen ook een skihelm / snowboardhelm moeten dragen?
kamsel schreef:Je moet hem ook niet 3 maten te klein kopen..![]()
Ik ski al meer dan 20 jaar, vind ervaring geen excuus.
eilleen333 schreef:Tsja, heel bescheiden... Maar ik vind mezelf te goed om met helm te gaan skieën eigenlijk... Natuurlijk kan ik altijd een aanvaring krijgen met iemand anders, maar noem me maar eigenwijs, dat risico neem ik dan maar. Ik heb gewoon geen zin om mijn hele skivakantie knallende koppijn te hebben omdat ik heeel misschien door iemand onderuit wordt geskied.
Loe schreef:Waarom zou je met skien geen helm dragen en met snowboarden wel? Je kan toch ook door iemand anders zijn toedoen vallen?
Ik heb nu twee jaar een helm, en idd afgelopen wintersport moest ik goed zoeken naar mensen zonder helm, lijkt wel of ineens iedereen er eentje heeft
miccamaaike schreef:Sorry hier moest ik even om lachen... jij hebt idd niet in de hand wat een ander doet. Ik denk dat er hier in dit topic genoeg mensen zijn met heel veel skiervaring (waaronder ikzelf, van mijn 8e tot mijn 24e) en ik ben ook tot inkeer gekomen dat een helm misschien toch wel verstandig is.. Maar goed het heeft ook even geduurd voordat ik dat inzicht kreeg dus wie weet komt het nog
verootjoo schreef:Ik vind 10x op skivakantie geweest zijn eigenlijk nauwelijks ervaringWat is nou 1 week per jaar. Er zijn zoveel mensen die denken dat ze kunnen skiën, maar 1 week per jaar skiën is écht niks... Maar goed.
Ik ski ook aardig goed, vanaf mijn 4e, en geef ook les. Toch kan ik niet zeggen dat ik nooit val. Ook mijn ski glijdt wel eens weg en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als ik toevallig met mijn hoofd tegen een skiliftpaal aan val. Of als je net ergens op de grond zit en er komt iemand met een rotvaart tegen je hoofd aan. Of je valt met je kop op een rots. Ik heb al te veel ernstige ongelukken met blijvend hersenletsel of zelfs de dood gezien.
Overigens moeten de leraren bij sommige skischolen een helm op om het goede voorbeeld te geven.
Ik zou het graag wel verplicht willen zien, iig voor de verzekering. Enig idee hoe duur het is om een traumaheli te laten komen omdat er wéér iemand zo stom is geen helm te dragen. En het is een feit dat die dingen vaker uitrukken bij niet-helmdragers dan bij helmdragers