Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 14:27

Deze zomer ga ik wegens geldgebrek van de kant van mijn vriendin :Y) niet met haar op vakantie, maar we hadden bedacht om een lang weekend naar een grote stad in Europa te gaan (dus vrijdag t/m maandag). Aangezien zij heel krap bij kas zit (ze gaat ook op vakantie met haar vriend), zoeken we dus een betaalbaar reisje. Met de bus bijvoorbeeld, en dan in een goedkoop hotelletje. We willen wel graag dingen bekijken, shoppen en misschien ook een keertje uitgaan.

Alleen is dus de hamvraag; Naar welke stad moeten we in godsnaam gaan? :') Londen is leuk, maar daar ben ik al 2 keer geweest, dus dat liever niet. Een andere Engelse stad die aan onze eisen voldoet is wel prima :)

Wie o wie helpt mij? :))

Caroline90

Re: Zomervakantie, stedentrip. Maar welke stad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 14:32

Parijs! Tickets voor de trein zijn er al vanaf 35 euro geloof ik. vertrekken vanaf rotterdam of amsterdam. goedkoop hotel zoeken in Parijs. Er zijn zoveel mooie dingen te zien daar, er hangt een geweldige sfeer en zo veel leuke winkeltjes, eettentjes restaurantjes, etc etc. hoeft allemaal niet duur te zijn! ik vind het echt een geweldige stad.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:16

Ik zou zeggen Berlijn, met geluk vind je een goedkoop appartementje, met de trein heen...en het eten is naar horen zeggen erg goedkoop.
Berlijn is wel een goede combi denk ik tussen modern/shoppen en bezienswaardigheden.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:17

Berlijn is zo gaaf! Ben afgelopen maand nog geweest en zou zo terug gaan! Via ryanair is het vliegtuig echt super goedkoop! Wij waren voor 2 personen 43 euro kwijt retour inclusief administratiekosten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 16:41

chocobroodje: dat is wel erg goedkoop ja! Maar wij gaan wel in de zomervakantie hé, dus wel hoogseizoen..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:49

Als je op tijd boekt maakt dat opzich niks uit volgens mij. Hoe later je boekt hoe duurder bij ryanair. Tenminste in de winter wel. Hou gewoon de site in de gaten, de prijzen zijn flexibel en verschillen per dag. Wij hebben 4,99 pp heen betaalt en terug hetzelfde, dan nog 23 euro administratie kosten en dat was het. Kan het iedereen aanraden. Nu staat er voor 30 juni 7,95 pp heen ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:54

Gekke suggestie misschien... maar Istanboel! (ja, inderdaad een gekke suggestie voor de zomervakantie bedenk ik me net).

Ik ben net terug uit Istanbul. Geweldige stad en heel betaalbaar. We hadden een hotel met eigen douche en toilet en uitgebreid ontbijt voor minder dan 30 euro per nacht.
Vliegticket was 55 euro voor een enkeltje, inclusief maaltijd en drankjes aan boord.
En echt weer wat anders.

Andere leuke steden:
-berlijn (ik zou dan trouwens niet gaan vliegen, maar met de trein gaan)
- krakau
- boedapest
- edinburgh
- dublin
- riga

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 16:56

Ik denk dat Istanbul in het hoogseizoen niet te betalen is eigenlijk :=

Krakau, da's in Polen toch? Met het concentratiekamp? (ohnee, dat is Warschau bedenk ik nu :') )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 16:58

Krakau ligt inderdaad in Polen. En Auschwitz ligt er idd vlakbij.
Krakau is zelf een hele mooie oude universiteitsstad. Ik was destijds best wel verrast toen ik het voor het eerst zag :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:00

Als je met de trein naar berlijn gaat ben je
1 vrij lang onderweg (vanaf maastricht minimaal 9 uur)
2 6x zo duur als wanneer je een vliegt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:07

Tel voor de gein eens op hoe lang je de reistijd in totaal is met het vliegtuig! Daar schrik je meestal toch wel van uiteindelijk.
Reistijd naar het vliegveld, 2 uur van te voren aanwezig zijn, vliegen, wachten op je bagage en dan nog weer de reis naar de stad zelf vanaf het vliegveld (al valt dat voor Berlijn mee).
Nu heb ik natuurlijk de mazzel dat ik in Hengelo woon, dat betekent een rechtstreekse treinverbinding. Dan ben je dus 4,5 uur onderweg en zit je midden in Berlijn!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:10

Tsja ik was blij dat ik kon vliegen, was een heel stuk goedkoper! En het vliegveld is niet ver van ons af, dat scheelde ook. Ik hoefde trouwens geen 2 uur van te voren daar te zijn hoor. De gate sluit een half uur voor het vliegtuig vertrekt. Als je er dan maar bent.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:13

Denk dat het een en ander dus nogal afhankelijk is vanaf waar je vertrekt :j
Vanuit maastricht kan ik het me goed voorstellen!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:36

Bedankt voor alle reacties! :)
Hebben jullie gewoon via weekendjeweg.nl geboekt ofzo of via een reisbureau?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:39

Vorig jaar had ik midden in augustus een retourtje Berlijn voor 0.96 euro enkele reis, dus 1.92 retour. Met Ryanair. Andere vluchten naar Berlijn die week (dus op andere dagen) kwamen ook niet boven de 5 euro enkele reis uit. Je moet het net treffen natuurlijk. :)

Ik boek vrijwel nooit een compleet pakket van vlucht en overnachting. Altijd direct via de vliegmaatschappij en via Hotels.com of Booking.com.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:46

Wenen misschien? Zoveel te bekijken. Ik zou niet weten wat de goedkoopste mogelijkheden zijn om er heen te gaan maar het moet te doen zijn lijkt me.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:58

Wenen is ook leuk :j

Ik boek ook altijd vlucht en hotel apart :)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:41

Ljubljana is een echte aanrader! Hele mooie stad, veel te zien en leuk om te shoppen. Je merkt dat de stad echt in opkomst is! Het is daardoor ook niet al te duur qua eten en slapen. Als je interesse hebt weet ik nog een fijn hotel.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 00:43

goedkoop, snel qua reizen. Berlijn.
Praag is ook leuk, iets verder weg.
Lubljana is ook leuk, maar wat kleiner en verder weg.
Londen en Parijs natuurlijk, maar dichterbij de Belgische steden: Brussel, Antwerpen, Brugge, Gent en dergelijke.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:47

Dublin is ook erg leuk, 20 euro met ryan air voor een retourtje, alleen Ierland zelf is dan wat eten/drinken betreft wel weer een stuk duurder. Wel zat goedkope hostels trouwens!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:52

Ik wou het ook net zeggen: Dublin. Ben er in september 5 dagen geweest. €30 retourtje met Ryan Air (was wel vanuit België) en de kamer was iets van een €130 per persoon voor 5 nachten in een mooi hotel (http://www.booking.com). Erg leuk, gezellig stadje :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 23:54

Grappig, ik wil Dublin toevoegen en zie dat de laatste twee posts over Dublin gaan. :D

Ik ga er ook bijna naartoe, mijn retourtje (vanaf Eindhoven) is iets duurder (49 euro incl. boekingskosten) maar nog steeds heel goed te doen. Lijkt mij ook een erg leuke stad. :j

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:36

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:38

Ik zou met geldgebrek even op ryanair zoeken waar je het goedkoopst heen kan vliegen, daar heen gaan, en een goedkoop hostel boeken :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 18:16

De keuze is uiteindelijk gevallen op Berlijn :D

Iemand nog tips/must -sees enz voor deze stad? :)

(zat nog te denken om een nieuw topic te openen, maar denk dat dit net zo handig is)