Tips voor goedkope vliegtickets naar Melbourne (Australie)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Tips voor goedkope vliegtickets naar Melbourne (Australie)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 21:58

Hey bokkers!

Eind April vertrek ik naar Melbourne voor 4 maanden stage aan de Universiteit van Melbourne. Daarna wil ik nog 2 weken op eigen houtje rondtrekken. Ik ben momenteel bezig met het regelen van mijn reis en verblijf daar. En toen dacht ik, ik ga mijn mede-bokkers eens om hulp vragen ;). Iemand tips waar ik goedkope vluchten kan boeken? Ik hoef niet persé vanaf Amsterdam te vertrekken, mag ook vanuit Duitsland of België.

Groetjes, djoontje

wednesday

Re: Tips voor goedkope vliegtickets naar Melbourne (Australie)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:01

ryanair & dan dusseldorf vertrekken. Zou ook kunnen dat bv. een vlucht naar een andere stad + binnenlandse vlucht naar melbourne goedkoper is.
Je hebt ook van die sites die zo'n dingen voor je berekenen. Geef maar in in google: goedkope vliegtickets

Lijkt me wel super om te doen! Wat voor stage moet je doen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:03

Hmm, Ryanair vliegt niet op Düsseldorf International Airport, maar op Niederrhein (Weeze) dat dichter bij Venlo ligt dan bij Düsseldorf. En van Niederrhein naar Düsseldorf Int. is nog best een eind. Aan die aansluiting heb je niet zo veel. Via Londen zou wel een optie kunnen zijn, hoewel de meeste vluchten naar Australië dan weer van Heathrow vertrekken en daar vliegen maatschappijen als Ryanair en Easyjet ook niet op. Zou je net een aansluiting moeten vinden vanaf een van de andere Londense luchthavens.

Misschien heb je iets aan deze sites:

http://www.momondo.com
http://www.swoodoo.com

Het zijn zoekmachines die naar de goedkoopste tickets zoeken op de sites van tig vliegmaatschappijen.
Laatst bijgewerkt door Karin op 25-01-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:04

Ryanair vliegt toch ergens in Duitsland? Dan bedoel ik die luchthaven! Sorry ;) Maar Dusseldorf is soms ook goedkoper. Zou inderdaad gebruik maken van die zoekmachines en je er echt eens een dagje achterzetten!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:06

Yup, Niederrhein/Weeze heet bij Ryanair 'Düsseldorf'. Maar dat is in feite misleidend. Düsseldorf ligt zeker 80 km verderop.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Airport_Weeze

Je zou ook rechtstreeks vanaf Düsseldorf International kunnen vliegen (dus met auto of trein naar dat vliegveld). Kan soms ook een boel geld schelen.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:13

Ryanair is toch wat 'geniepig'! Komen nog zeer veel kosten bij waardoor het toch niet zo goedkoop is als je in het begin denkt! bv. 15€ voor je valies, 15 € verzekering, 8 € als je als eerste op de vlieger wilt, 20€ administratie. Dus hou hier ook rekening mee!
Ryanair vliegt idd ook vaak niet op de grote luchthavens. Dus moet je soms nog een bus of ander vervoer nemen waardoor je dus ook met deze kosten rekening moet houden!

Wij gaan bij Pasen naar Barcelona en vliegen dan van eindhoven op girona, waarna we nog een bus moeten nemen. Al bij al is dit de goedkoopste optie die we hadden maar er kwam nog veel bij zoals ik hierboven al zeg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:15

Je kunt het bij Ryanair zo duur maken als je zelf wilt. Ik vlieg op dat soort stedentripjes altijd alleen met handbagage, ik neem geen verzekering (heb een doorlopende reisverzekering), hoef niet als eerste naar binnen en betaal al helemaal geen 20 euro administratie (alleen boekingskosten van 6 euro enkele reis).

Voor een aansluiting naar een ander continent zou het niet mijn eerste keus zijn, maar soms kun je gek genoeg voordelig uit zijn.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:21

Ja wij hebben het ook wel wat goedkoper gemaakt! 1 valies voor 2 personen, geen verzekering, niet als eerste binnen.
Maar die administratie was toch echt verplicht? was 20€ voor heen en terug!
Op zich zijn we nog zeer goedkoop naar BCN met Ryanair! Als je dat vergelijkt met Brussels airlines...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:26

Ik vind het wel mooi hoor, dat je kunt kiezen om alleen te betalen voor de dingen waar je gebruik van maakt. Maak je er geen gebruik van, dan hoef je er ook niet voor te betalen. Bij de meeste airlines zit incheckbagage en zaken als eten aan boord bij de ticketprijs in. Ik vind het wel prettig om niet te hoeven betalen voor dat soort dingen.

Maar we dwalen af geloof ik. ;)

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:29

Ja daar heb je ook weer een punt!

Idd terug on-topic! (heb alleen geen nuttige bijdrage meer ;( )

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 00:16

Zozo al heel wat reacties! Ja ik was inderdaad ook aan het zoeken geslagen op zoekmachines, had ook al op google gezocht naar goedkopere vluchten, maar vaak moeten er idd nog heel wat toeslagen bovenop. Dus ik dacht, misschien hebben mensen goede ervaringen met bepaalde lowbudget organisaties ;)

En de stage is een onderzoeksstage. Ik doe Dierwetenschappen aan Wageningen Universiteit en ik wilde mijn stage gebruiken om ver weg te gaan. En tsja...verder kan haast niet :Y)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:22

Leuke plannen! :D Ik zou even bellen met Kilroy als ik jou was http://www.kilroytravels.nl (vestigingen zitten alleen in Amsterdam, Utrecht en Groningen). Zij kunnen combinatie/flexibele tickets voor je boeken waarmee je dus meerdere bestemmingen combineren in een ticket. En dan heb je ook nog de mogelijkheid om tegen een kleine vergoeding data en bestemmingen te wijzigen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 00:25

Over dat soort afstanden wordt niet low budget gevlogen. Wel zijn de Aziatische maatschappijen over het algemeen goed én voordelig. Ik heb die kant op ervaring met Cathay Pacific en Korean Air. Met Japan Airlines zou het me net zo veel kosten, maar die vlogen niet op de data waarop ik wilde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 19:59

Ik zou inderdaad ook de Aziatische maatschappijen even uitpluizen, die zijn goed te betalen.
Vooral veel zelf zoeken, zoek maatschappijen via internet en zoek zelf de goedkoopste vluchten bij elkaar. Dat scheelt ook al geld met bijvoorbeeld het boeken via een reisbureau of organisatie.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 11:19

Je kunt kijken bij worldticketcenter.com en dan een aantal verschillende vliegvelden proberen, zoals al eerder gesuggereerd. Kijk ook eens bij Qantas en probeer rechtstreeks bij hun te boeken. Emirates is ook een hele goeie, meestal vanuit Duitsland en dan via Dubai, scheelt vaak ook wel in de kosten.

Wat ik vorig jaar gedaan heb, maar dat moet je 'aandurven': Een retourtje A'dam - Singapore (uit een of andere aanbieding van Singapore Airlines ofzo) en daarnaast bij JetStar (de Australische EasyJet zeg maar) een retourtje Singapore - Darwin geboekt. Het risico wat je loopt is dat als je op je eerste vlucht vertraging hebt en je daardoor je tweede mist, je gewoon pech hebt... Dan moet je zelf een nieuw ticket kopen. En je bagage wordt niet altijd doorgestuurd. Naar Darwin scheelde het veel geld, maar voor Melbourne weet ik het niet, aangezien dat een grotere stad is. Misschien kun je een leuke aanbieding vinden ergens. Succes!!