Kopenhagen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kopenhagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:10

Vriendin en ik dachten, kom we doen eens gek. En we hebben zonet een vakantie naar Kopenhagen geboekt. 23 april gaan we heen met KLM, en we komen 4 dagen later weer terug.

Zijn er meer bokkers wel eens in kopenhagen geweest? Wat zijn aanraders? :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:19

* steekt vinger op * :))

Als je van shoppen houdt dan is de Stroget (de 'Kalverstraat' van Kopenhagen) zeker een aanrader.
De rondvaarten zijn ook leuk. Je komt dan langs het beeld van de zeemeermin en langs dat hippie-eiland (hoe heet het ook alweer? Oh ja, Christiania!). Nadeel: het kan vreselijk koud zijn op zo'n bootje.
In de zomer is het heel leuk, maar wij zijn een keer met koninginnedag geweest (ongeveer dezelfde tijd als jullie nu gaan) en toen was het stervenskoud.
En natuurlijk park Tivoli, dat is ook leuk. Tip: ga niet eten in Tivoli. Het is stervensduur en qua kwaliteit maar zo-zo.

Nog vragen? ;) :))

Anoniem

Re: Kopenhagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:03

Leuke restaurantjes? Sushi? Welk hotel heb je gezeten? :D

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:08

Ah, je gaat gewoon om te eten! ;) :))

Bijna alle restaurantjes in de binnenstad zijn leuk. Op sushi heb ik nooit zo gelet. De Prup lust dat niet, dus tsja.....
Er zit wel een hele goede Chinees/Japanner in de winkelstraat. Als je vanaf Tivoli naar het centrum loopt aan de linkerkant, op de 1e verdieping boven de winkels.
Heb je al een hotel op het oog? Wij hebben weleens in hotels overnacht, maar in de tijd dat we er vaak kwamen hadden we een appartement van het transportbedrijf waar we voor werkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:09

Wij gaan naar het Norlandia Star hotel/restaurant :j

Nouja, ik hou in vakanties van lekker uitgebreid en lekker eten :+ :D

Winkelen is ook niet mis, die 'Kalverstraat' van Kopenhagen wordt ook zeker bezocht. Evenals Deense Bakkertjes etc. :j

Zijn er ook Musea & andere leuke bezienswaardigheden?
Bootje klinkt ook erg leuk :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:26

Klinkt goed! Plekkie over? :D

Van musea heb ik echt geen sjoege, da's mijn ding niet ;)

Het openbaar vervoer is trouwens ook erg goed in Denemarken. Je zou bijv. ook eens een dag naar Hillerod kunnen gaan. Da's een heel gezellig stadje waar je ook prima kunt eten en winkelen.

Wij zijn zelf nogal van het rondreizen. Nu wordt dat zonder auto natuurlijk een beetje lastig. Mocht je toevallig wel een auto ter beschikking hebben dan geef maar een seintje, dan weet ik nog wel wat leuks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:27

Je mag wel in mn koffer :))

Hillerod, ik hou hem even in gedachten :D

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 11:59

Nyhavn is leuk!
Een straat met kleurige huizen (afgekeken van NL met een kleurtje ;) ) met supergezellige restaurantjes.

Je kan ook een dagje naar Malmö in Zweden.

Je kan ook naar Roskilde, hier liggen vikingschepen.

Verder zijn er vrij veel kastelen in en rondom kopenhagen.

Winkelen is er erg leuk :D

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 12:10

Als je een dagje weg wilt uit KBH dan is Helsingør ook leuk om te bezoeken. Daar staat een groot kasteel (naam vergeten :o ). Je kan vanuit daar ook oversteken naar Zweden.

Christiania is ook erg grappig om doorheen te lopen, kan je ook een rondleiding krijgen van 1 van de bewoners :D (Geen foto's maken in hun 'hoofdstraat'. Dat is streng veboden)

Verder staat er in het centrum de Rundetårn, dat is een toren waar ze vroegen met een koetsje zo helemaal naar boven reden om over KBH uit te kijken.

In en om het centrum zijn er, naast shoppen, veel dingen te doen en te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 20:17

Bedankt voor alle tips, ik schrijf alles op :j :D