Afgelopen week kregen we de tickets toegestuurd en opeens kreeg ik een ingeving;
Op mijn ticket staat vermeld Mrs **** , de naam van mijn man.
In mijn pas staat echter xxxx (mijn meisjesnaam), met daaronder e/v (echtgenote van) ****.
We zijn met de kerst naar Amerika gevlogen (vanuit Dld) en daar stond mijn ticket op mijn eigen naam (dus xxxx) uitgeschreven. Was ook bij de douane geen enkel probleem.
Nu de veiligheidsvoorschriften echter zo zijn aangescherpt, bedacht ik me opeens dat het misschien wel een probleem zou kunnen geven dat er op mijn ticket **** ipv xxxx staat

Ik heb toen naar het reisbureau gebeld en daar zouden ze informeren bij Thai Airways. Ze hebben nu al 3 x een mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord gekregen en ook aan de telefoon kreeg mijn reisbureaumeneer steeds te verkeerde aan de telefoon

Hij heeft ook geinformeerd of we de naam niet gewoon kunnen veranderen (just to be sure). Ehhh... nee... dat kan dus niet!
Wat wél kan: de reis voor mij cancellen (kost 300 €) en dan opnieuw boeken, waarvoor ik dan 1000 € voor het ticket betaal ipv de 600 € die het me nu gekost heeft

Het mag duidelijk zijn dat ik daar dus geen zin in heb; 1000 € extra voor uiteindelijk alleen een naamsverandering op m´n ticket

We vliegen vanuit Dld (daar wonen we ook) en in de duitse paspoorten staat altijd de naam (bij een getrouwde vrouw) van haar echtgenoot op de eerste plaats.
Ik heb al naar een reisbureau in Ned. gebeld of ik problemen met de naam op mijn ticket zou kunnen krijgen en de dame die ik aan de telefoon had, dacht van niet, omdat de naam van mijn man dus wel in mijn pas vermeld staat. Maar goed, tussen denken en zeker weten zit natuurlijk wel een verschil

Het zou toch mooi balen zijn als we bij de incheckbalie staan en er gezegd wordt "sorry mevrouw, dit is het ticket van mevr. **** en u bent mevr. xxxx!

Is er hier misschien iemand van jullie die voor een luchtvaartmaatschappij werkt en die weet hoe dit zit?