perfecte vakantiebestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

perfecte vakantiebestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 20:39

Tja, het is weer tijd om naar een vakantiebestemming te gaan zoeken. En ik zal jullie eerlijk vertellen, ik heb echt geen idee waar naar toe! Ben de afgelopen jaren veel in Frankrijk en Griekenland geweest en dat was altijd super, maar wil toch wat meer van de wereld zien. Doordat ik de afgelopen tijd veel pech gehad heb met mijn paarden is mijn budget helaas ook iets minder geworden. Ik wil nu ongeveer 1500,- tot 2000,- euro uitgeven voor de gehele vakantie en dan minimaal voor 12 dagen. Wat voor ons ( mijn vriend en ik) belangrijk is: zon, mooie stranden ( geen massa, liever bounty achtig) het moet er zo goed als veilig zijn, mooie natuur en er moeten leuke excursies te maken zijn. Mijn vraag dus; Wie weet er een perfect land voor ons om dit jaar naar toe op valantie te gaan? Als je een land noemt zou het fijn zijn als je ook een plaats en eventueel een hotel o.i.d noemt.

Ben heel erg benieuwd en alvast bedankt!

_Reneee

Re: perfecte vakantiebestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:52

Egypte? Thailand? Tunesië schijnt ook mooi te zijn ;) Of natuurlijk Turkije :P maar daar is het tegenwoordig ook erg druk..

Mijn moeder is een paar jaar geleden naar het Griekse Eiland Keffalonia geweest, dat zou super mooi zijn, en lekker rustig;) Witte stranden, blauwe zee :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:55

Als eerste zou ik zeggen Turkije, Egypte of Tunesie. Daar heb je makkelijk een mooi hotel voor binnen jullie budget. Zowel halfpension als all-inclusive.. En in deze landen heb je ook mooie stranden en zekerweten mooi weer. :j

Verder denk ik bij bounty stranden aan de caribean, Cuba of Mexico. Maar dan zal je toch goed moeten zoeken wil je onder de 2000,- blijven met 2 personen.

Ik zou zeggen, ga eens naar het reisbureau en leg daar je plannen voor! Vast en zeker dat ze jullie daar kunnen helpen. :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 21:24

Bedankt voor jullie reacties! Turkije, Egypte en Tunesie trekken ons eigenlijk niet zo. Egypte en Tunesie vooral door de zanvlaktes en dat daar weinig te doen is, alleen mooi voor snorkelen word er vaak gezegd, en bij alle drie omdat je vaa hoort dat blonde meiden daar zo erg lastig gevallen worden ivm dingen kopen enz... Cuba lijkt me geweldig alleen dan voor een rondreis.. heb een druk bedrijf samen met me vriend en willen liever op een plek blijven dit jaar.

Mochten er mensen zijn met nog meer tips... heel graag!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:44

Portugal, Spanje? Of Bulgarije, dat lijkt ook mooi te zijn en niet te duur!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:44

Thailand is super ;)
Kun je lang vertoeven, veel te zien en te doen,
en heel erg goedkoop daar!
Je eet vaak een uitgebreide, goed bereidde maaltijd voor 5 tot 10 keer zo goedkoop als hier in Nederland, en ook de kleding en spullen zijn goedkoop, dus makkelijk om niet al te veel geld uit te geven.
En je kan als je rust wilt, eilandjes opzoeken als bijvoorbeeld Koh Chang, dat is in de zomer echt heel rustig op de meeste plekken, en veel excursies als snorkeltrips enzo, maar ook veel steden in het land zijn mooi om te zien.

Ik weet niet direct een mooi hotel eigenlijk. Hoewel Kacha Resort op Koh Chang wel erg mooi was, en Prince Palace hotel in Bangkok, maar dat zat weer midden in de stad, en moeilijk om echt ergens zelf te komen(nogal wirwar van straatjes/rivieren erdoorheen enzo ;) ). Vaak moest je wel een taxi nemen of een tuktuk ofzo xD

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:49

Zo willen zus en ik nog eens naar Palau of Hawaii. We waren bijna geweest..bijna... alleen ik ervoor gekozen haar op te zoeken in Canada (zus zat daar ivm stage) ipv samen vakantie in Hawaii. Maar ooit gaan we nog.

Verder, Caribean? Curacou/Aruba? Wat voor een excursies wil je eigenlijk doen?

Malediven is te duur denk ik?

En de Seychellen? Ik heb werkelijk waar geen idee wat dat kost, maar ziet er erg mooi uit :)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:04

Ja, curacoa en aruba lijken me erg leuk, alleen dan hoor je weer dat daar vrij weinig te doen is behalve snorkelen en willemstad. Ik zal eens kijken bij de malediven en seychellen...
Thailand, ja lijkt me top, alleen dan denk ik dat je wel een rondreis moet maken of niet? Iemand suggestie's voor een mooi plekje op thailand?

Bedankt weer!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:11

Ik zou via Greenwoodtravel kijken dan :)
Super organisatie en je kan allemaal kleine toers doen variërend van een halve dag, 1 dag, tot een paar dagen of een week!
En je kan kiezen tussen een relax-toer, of een avontuurlijke toer, en iets waar van allebei in zit :)
Moet je http://greenwoodtravel.nl/index.php maar even doorspitten ;) Je kan ook gewoon vanuit hetzelfde hotel allemaal toers doen! Dan hoef je niet telkens van hotel naar hotel, maar bij sommige meerdaagse toers slaap je dan ondertussen in 2 andere hotels en kom je na afloop van de toer weer in het hotel terecht waar je eerst zat.
Ben zelf in en rond Bangkok geweest, en op Koh Chang :)
Bangkok zelf zou ik niet langer dan een week willen zitten eigenlijk, het was echt een verlossing toen we na een week daar in Bangkok, in de stilte van Koh Chang kwamen :P

Via Greenwoodtravel kan je een heel reis-programma in elkaar laten zetten naar eigen keuze en wat je wilt :D
Zij regelen dan zelf alles, qua vervoer (9 uur 's ochtends afgesproken om een toer te doen? om 9 uur precies staat de gids voor het hotel incl. busje waarin ze je vervoeren :P Allemaal super relaxt en goed geregeld dus!)
Als je bij Prince Palace hotel gaat overnachten is daar op de 14e verdieping een heel greenwoodtravel kantoor, waar je op dat moment nog allemaal excursies en vervoer kan regelen, of evt. cancellen/ verplaatsen of je laten informeren over wat er mogelijk is en wat leuk/niet leuk is om te doen.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 24-01-10 12:29, in het totaal 2 keer bewerkt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:12

Kentucky USA natuurlijk zie onderschrift ;-)

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 14:40

Ik zal het onthouden Kokopelli! Ziet er super uit, alleen dan word het een maand USA en daar is helaas geen geld voor dit jaar!
1234 super! Ik ga gelijk ff kijken, ben benieuwd!

En krijg toch enogzins de kriebels van Curacao dus als iemand nog hotels heeft om aan te raden daar, dan hoor ik dat graag! Liefst direct aan het strand en met een paard winkeltjes in de buurt!

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:42

egypte schijnt tegen te vallen,
portugal is ok een afrader.
turkyij zou ik kiezen voor alanya.
btw een tip als je in de zomer op vakantie veiling.nl kijkt
heb je al snel een goedkope vakantie,
ik ben samen met mijn vriend voor 600 euro naar protugal geweest.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:24

Ik ga deze week boeken voor Thailand. Een paar dagen Bangkok, een paar dagen Chiang Mai (noorden) en een paar dagen in een megaluxe resort aan het strand doen. Van alles wat dus.
Ik heb geboekt via bmair, die terplaatse met greenwoodtravel werken, heb ik begrepen. Voordeel daarvan vond ik dat het allemaal wel ANVR enzo is. Ook een kantoor in Bangkok, waar we de pas de excursies gaan bepalen die we terplaatse willen doen.

Tip: Het kan nog wel eens een heleboel centjes schelen als je de hotels en transfers apart boekt in plaats van een complete tour. Het kost even wat uitzoekwerk, maar dan heb je ook wat. Wel alles via de site van BMair uitgezocht trouwens en een dat-tot-dag reisschema op laten stellen.
Past overigens prima in jouw budget!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:42

O dat zou ook nog eens wat kunnen zijn!
bedankt! Ik ga even kijken