Voorjaar in Engeland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Voorjaar in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 10:37

Ik wil dit voorjaar naar Engeland, is het voorjaar aan te raden in Engeland?

Wil met m'n hond een huisje huren, zat te zelf te kijken naar New forest. Iemand daar geweest? Of andere mooie plekken in Engeland? Ik hou iig van die mooie typische Britse dorpjes, beetje die cotttagesfeer :~

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:32

Als je richting Devon en Cornwall gaat is het zeker goed te doen :j . Je hebt natuurlijk geen 100% garantie dat het niet gaat regenen. Het platteland staat vol met leuke cottages en kleine dorpjes. En dan maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je in Engeland bent. :D Wij zijn 2 jaar geleden nog in Wiltshire geweest ( zijn toen naar Badminton horse trails geweest), en ook daar was het leuk vertoeven. Hebben toen prachtig weer gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 15:38

Onze zomer was beter dan de Nederlandse

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:14

Kobus17 schreef:
Als je richting Devon en Cornwall gaat is het zeker goed te doen :j . Je hebt natuurlijk geen 100% garantie dat het niet gaat regenen. Het platteland staat vol met leuke cottages en kleine dorpjes. En dan maakt het volgens mij niet zo heel veel uit waar je in Engeland bent. :D Wij zijn 2 jaar geleden nog in Wiltshire geweest ( zijn toen naar Badminton horse trails geweest), en ook daar was het leuk vertoeven. Hebben toen prachtig weer gehad.

Thanx voor jullie reacties!!

ja hoorde ik mn ouders ook al over dat het daar erg mooi is, is alleen de eerste keer dat mn hond zo lang gaat reizen (nooit verder dan NL met haar geweest), dus dacht probeer het eerst wat dichterbij. Is toch wel een stukje verder rijden toch Cornwall? Zag iig al echt cute huisjes :D maakt mij iid ook niet zoveel uit waar in Engeland, als het maar die mooie Britse sfeer heeft :Y)

@Lieveli: weet je ook hoe het voorjaar is? Beetje zelfde als hier?

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:20

Heb je al uitgezocht hoe het werkt als je je hond wilt meenemen? Qua inentingen en zo. Wij wilden onze hond jaren geleden ook meenemen, maar hebben dat uiteindelijk niet gedaan. Maar toen gold ook nog de regeling dat de hond 6 maanden!! in quarantaine moest.

Op deze site http://www.dogsincluded.nl/invoer/gb.htm kun je heel veel info vinden.

Wij hebben een tocht door zuid-engeland gedaan. Daar krioelt het van de lieve dorpjes. Het Isle of Wight kan ik je ook aanraden.

joozz

Re: Voorjaar in Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 16:55

ja iid er zijn strenge regels voor honden, je moet je hond inenten tegen rabies, dan 4 weken na de inenting een bloedtest bij de DA laten doen (althans, die stuurt het naar een lab.) en als uit de test blijkt dat je hond goed is ingeent mag je negen maanden na die uitslag het verenigd koninkrijk in. Ik heb vorig jaar die test al laten doen, dus mogen nu eindelijk het land in :-)

Zo'n tocht lijkt me ook mooi, maar ga toch maar voor het huren van een hondgeschikt huisje, misschien dat ik 2 huisjes in verschillende dorpjes zoek.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:21

Vanaf Dover is het ongeveer 4-5 uur rijden richting het zuid-westen ( Devon ) Cornwall is inderdaad nog een stukje verder. Naar de New forest is het ongeveer 2,5, dus mooi op de helft, is met hond misschien voor de 1ste keer wel ver genoeg. ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 17:40

ben je wel eens in New Forest geweest? Ist mooi daar?

Naar Cornwall lijkt me erg mooi, maar toch nog ff te ver voor de 1e keer met mn hond, eerst maar eens 6 uur rijden proberen. Ga vanaav even kijken voor een leuke cottage :-) oooohh zin in!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:45

Ik heb in Engeland gewoond en kan je vertellen: het kan vriezen, het kan dooien :') Het is daar net zo onvoorspelbaar als hier. Kun je nu absoluut nog niks van zeggen. Het kan 20 graden zijn en een mooi zonnetje en het kan weken achter elkaar regenen. :D

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:48

Het new forest gebied is geweldig.. af en toe flink schrikken als er ineens wat paarden de weg oversteken (vooral 's nachts).. Oja en de paarden hebben hier voorrang.. :D
Ik ben helemaal gek van engeland is... Vroeger met mijn ouders een paar keer rondgetoerd, door het werk van mijn man heel veel van engeland gezien.. Niet alleen het zuiden van engeland is erg mooi maar ook bijv. de oostkust/ kant, het lake district (kan je geweldig paardrijden), cumbria, yorkshire, midlands, scotland enz enz.
Je moet de charme van het land kunnen waarderen, het is echt een land van "you love it or you hate it" (de hygiene laat helaas af en toe wel wat te wensen over..) But who cares.. :D

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:49

ik hou deze topic ook even in de gaten, zodra mijn vriend terug komt willen we een lang weekend weg naar Engeland, een beetje naar het platteland. Ik ben namelijk helemaal gek op die omgeving uit midsomer murders :)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:59

flitzz schreef:
Het new forest gebied is geweldig.. af en toe flink schrikken als er ineens wat paarden de weg oversteken (vooral 's nachts).. Oja en de paarden hebben hier voorrang.. :D
Ik ben helemaal gek van engeland is... Vroeger met mijn ouders een paar keer rondgetoerd, door het werk van mijn man heel veel van engeland gezien.. Niet alleen het zuiden van engeland is erg mooi maar ook bijv. de oostkust/ kant, het lake district (kan je geweldig paardrijden), cumbria, yorkshire, midlands, scotland enz enz.
Je moet de charme van het land kunnen waarderen, het is echt een land van "you love it or you hate it" (de hygiene laat helaas af en toe wel wat te wensen over..) But who cares.. :D

I know van de hygiene, al aardig wat keer in Londen geweest, en daar was het ook niet altijd even proper. Lijkt me wel geweldig om die paarden te zien! Ik ga niet te ver Engeland vanwege de reistijd voor mn hond (en we kunnen ook niet lang op vakantie). Paardrijden lijkt me ook geweldig om te doen (al ben ik wel een schijterd op een vreemd paard :o ) maar vriend heeft slechts een keertje paardgereden en alhoewel hij zelf denkt dat hij het makkelijk kan denk ik dat een tocht toch een beetje too much is voor hem :D