Thailand 2009-2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romyjuh_Xx

Thailand 2009-2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:44

Hallo bokkers,

Wij zijn aan het overwegen om dit jaar naar Thailand te gaan ondanks het lange vliegen.
Wie gaat er nog heen?

Aanrader/afrader.

Mijn eisen:
- mooie koraalriffen (snorkelen)
- 5 sterrenhotel
- azure blauwe zee

Waar gaan jullie naar toe of waar ben je geweest

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:38

Wij gaan dit jaar ook weer naar Thailand misschien :D
Zijn er vorig jaar 2 weken heengegaan, Zo in en rond Bangkok eerst allemaal tours gedaan via GreenwoodTravel (échte aanrader!) Ging allemaal prima!! Daarna, na een week in Bangkok, zijn we een week naar Koh Chang geweest, waar ook heel erg mooi koraal is, daar heb je heel veel van die snorkel-trips :j
Hebben wij oa. gedaan daar, dan ging je met een boot naar 4 verschillende eilandjes waar je ong. half uur/uur mocht snorkelen bij ieder eilandje, en dan zwom je echt tussen die hele grote scholen en mocht je ze brood voeren, waarna je echt helemaal tussen die vissen zwemt :D Super gaaf!
Koh Chang is ook gewoon een erg mooi eiland met heel veel bos en jungle :)

In Bangkok zijn zelfs 4 sterrenhotels nog gigantisch mooi ;) Wij waren naar het Prince palace hotel geweest, 4sterren, nou wil niet weten wat een 5 sterren hotel zou zijn, dit was echt super groot en mooi allemaal.

Dit jaar willen we als we naar Thailand weer gaan, naar het Noorden gaan. Meer natuurlijke omgevingen enzo en de bergstammen.
Maar zowieso in Thailand zijn die mensen allemaal zo vriendelijk, hoewel je soms wat gek wordt van die verkopers in sommige gebieden, maar tis echt super!!

In de zomer is het echt super rustig ook overal :) Op Koh Chang hebben we ook sommige tours gedaan, zoals olifant rijden (moesten we echt een keer gedaan hebben :o ) , normaal is het daar super druk en loop je met 10 olifanten met toeristen achter elkaar aan, maar wij waren dit keer met ons gezin (5-en) de enigen :oo Dus soort privé rit, en mochten daardoor ook soms voorop zitten enzo :)
Das wel voordeel in tegenstelling tot de winter.

Als je daarna nog meer wilt zien van de wereld kan je ook een paar dagen een tussenstop maken op Dubai als je via Dubai vliegt iig :D Zowieso is vliegen met een tussenstop ergens (normaal is dat dan 3 uur tussenstop) heel lekker, want dan kan je even je benen strekken en rustig even ergens wat eten en drinken, ipv t vliegtuig eten en daar door die gangen te moeten struinen :)
Hebben wij ook gedaan :) Is ook wel leuk, alleen weer totaal tegenovergestelde als Thailand, en lang niet meer zo goedkoop, is echt even wennen na 2 weken voor 17,- voor 5 personen een heel uitgebreide heerlijke maaltijd gegeten te hebben :+ .

Voor vragen mag je altijd pben hoor :)
En hebben ook genoeg foto's als je er wat wilt zien :z

*edit* oeps beetje lang verhaal ,maar hoop dat je er wat aan hebt xD

Blijf maar editten zeg :+
Maar als afrader is toch wel de tijgertempel of de Snakeshow waar je langs komt als je per boot een tourtje doet :o Dat hadden ze ons aangeboden om daar te stoppen (is voor hun natuurlijk weer geld omdat ze klanten daar afleveren),
Dat lijkt allemaal leuk en aardig ,alleen bij die Snakeshow zaten maar een paar slangen, die niet al te best werden behandeld, en verder allemaal andere diertjes in te kleine hokjes en kregen alleen maar kleine restjes voedsel enzo... en de Tijgertempel... tja.. moet je maar op internet wat over opzoeken voordat je besluit om het toch te doen xD
Vorig jaar bij zown 3daagse (RiverKwai) tour ging 1 stelletje die in ons groepje zat, er toch heen, want die hadden het thuis al geboekt maar hadden niet in de gaten dat het er zo aantoe ging, maar die moesten dus wel, maar die vonden t toch wel veel te zielig! En voor 1 foto met een tijger, die 9 van de 10 keer slaapt,betaal je ontzettend veel geld zeiden ze.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 19-01-10 21:50, in het totaal 5 keer bewerkt

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:40

Ik ben vorig jaar naar Thailand geweest, Geweldig!! Wij zijn met Fox vakanties gegaan :) Ik heb in Bankok ook in het Prince Palace hotel gezeten en dat is echt een prachtig hotel!

Verder kan ik je in Chiang Mai en Chiang Rai nog 2 hotels aanraden! Wij zijn de reis geeindigd in Jomtien Beach.. wel mooi, maar erg veel prostitutie (ligt naast Patthya)

Mensen in Thailand zijn supervriendelijk, alles is goedkoop.. 1 ding.. het is daar in de zomer wel echt heel erg (zweterig) warm!

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:45

Ik ben vorig jaar 3wkn naar thailand geweest, wij hebben de reis via fox geboekt, gouden zuiden (met verlenging op koh samui), het was echt een super vakantie, prachtig land, vriendelijke mensen, heerlijk eten, snorkelen vanaf het strand was niet super maar vanaf de boot wel. de lange vlucht ben je zo weer vergeten.

ik heb ook foto's hoor, meer dan 1000 hahaa

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:56

1234@ super je verhaal :D
Fronika & SuperLiesje, ook bedankt voor jullie reactie.

We willen een echte standvakanties met eventuele trips.
Waar kunnen we het beste toe voor een echte strandvakantie + echt mooi snorkelen?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:05

Koh Chang denk k :j , maar zullen er vast meer zijn, wij zijn alleen daar geweest xD Gewoon even rondkijken op internet welke eilandjes er allemaal zijn enzo.
Zijn heel veel goede hotels (maar ook veel plekken met bungalowtjes) en veel toer-mogelijkheden, op iedere straathoek (hoewel, tis bijna maar 1 weg :+) is zowat zown verkooppunt voor tickets voor bepaalde activiteiten

Heb even op Greenwoodtravel gekeken, en daar zijn op Koh Chang 3 5-sterren hotels :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:23

Romyjuh_Xx schreef:
We willen een echte standvakanties met eventuele trips.
Waar kunnen we het beste toe voor een echte strandvakantie + echt mooi snorkelen?

Ko Tao in Thailand wordt veel gedoken dus neem aan dat je er dan ook wel kan snorkelen ;) Ko Phi Phi is ook erg mooi voor snorkelen. Verder de Perhentian Island in Maleisie, absolute aanrader!
Hoelang wil je blijven? Persoonlijk zou ik niet voor 2 weken op hetzelfde eiland willen zitten, en daarbij vind ik dat eigenlijk ook best wel zonde :o Er is zoveel moois te zien in Thailand en Maleisie dus lijkt het mij zonde om een tijd op dezelfde plek te zitten en vanaf daar wat uitstapjes te doen (vanaf een eiland is er minder te doen dan op het vaste land). Maarja moet ieder voor zich weten natuurlijk :)

Romyjuh_Xx

Re: Thailand 2009-2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 10:52

Als je goed kunt duiken betekent het niet dat je er goed kunt snorkelen.
Duiken doe je in diepte en snorkelen niet.

We gaan waarschijnlijk naar Phuket, daar heb je strand en stad.
We gaan ook excursies doen en we gaan idd voor 2 weken.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:48

Niet dat ik je steeds tegen wil spreken ofzo, maar Phuket is nou net één van de mindere plaatsen in Thailand, persoonlijk vond ik het er echt stom :o Ik ken aardig wat mensen die Phuket niet leuk vonden. Stad stelt niks voor, ik vond het strand er niet mooi en in het toeristische gedeelte is het ook écht toeristisch (incl H**ren). Maarja, jullie moeten kiezen he ;)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:49

Ja inderdaad die verhalen hoor ik hier in de omgeving ook!
Tis niet echt een eiland die bovenaan het lijstje staat om te bezoeken, maar ach, tis altijd te proberen! Als het niet bevalt kan je zo naar een ander eiland gaan, zijn er zat!

Ik zou hier even een kijkje nemen:

http://www.thailandreisgids.nl/alles-ov ... randen.php
staan alle punten per eiland beschreven, hoe ze zijn en wat er te doen is :P

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:42

Ik ben afgelopen zomer naar Thailand geweest, was fantastisch.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik overwegen om eerst naar Chiang Mai te gaan en dan pas naar Bangkok. Bangkok is verschrikkelijk overweldigend, stinkend en heet. Geweldige stad, maar je schrikt wel even als je aankomt... In het noorden is het veel rustiger, koeler en lekkerder vertoeven.
Wij zijn van Bangkok via Ayuthaya, Sukothai en Phitsanulok naar Chiang Mai getrokken (met de trein, best goed te doen), toen een klein weekje in Chiang Mai verbleven. Je kunt daar hele mooie excursies maken, maar deze kosten best veel geld.
Daarna het vliegtuig gepakt (ong 50 euro per ticket) naar Phuket, "het" eiland. Is inderdaad misschien wel toeristisch, maar ik vond dat drukke net wel leuk. Je kunt vanuit daar ook hele mooie excursies maken, oa. naar het james bond island, en een snorkelexcursie langs de mooiste eilanden.
Daarna met de slaaptrein (eens en nooooooit meer! :') ) terug naar Bangkok geweest om daar nog drie dagen lang te winkelen.
Als je echt die hele mooie stranden wilt kun je naar Krabi gaan, het schijnt daar echt heel mooi te zijn, maar daar weet ik het precieze niet van want daar ben ik nooit geweest. :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:56

Ik vond Phuket echt vreselijk, wij kwamen daar aan ik was blij dat we na 12 uur weer weg konden.
Thailand heeft echt prachtige gebieden en Phuket is daar niet één van :n

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:56

Wij zijn in aug. 2008 voor het eerst naar Thailand geweest en vliegen 25.2 weer :):) .
De eerste keer waren we op Phuket, wat ons opzich wél bevallen is, maar wij hadden dan ook rekening te houden met een tienerdochter ;) .
Ook op Phuket zijn prachtige baaien te vinden, waar we na insider tips ook zijn geweest :j .

We vliegen dit keer naar Phuket, blijven daar 3 nachtjes en gaan dan met de auto verder naar het noorden.
Wij gaan met vrienden. Die zijn 2 jaar geleden ook naar Thailand geweest en zijn stomtoevallig in het "bungalowparkje" (6 huisjes :+ ) van een duits stel terecht gekomen, wat helemaal super was. Dat stel heeft het inmiddels weer verkocht.
Nu zijn onze vrienden bevriend geworden met hun en kennen wij ze inmiddels ook (ze waren afgelopen zomer 4 mnd in Dld en we hebben een aantal keren met elkaar afgesproken).
We hebben nu alleen de vlucht geboekt en Jürgen en Sandra boeken voor ons ter plekke mooie bungalows bij kennissen voor ons.
Als ik eerlijk ben weet ik niet eens precies waar we heen gaan :') , iig ook naar Aonang, want daar wonen J & S :D .
Het maakt me geen bal uit waar we heen gaan; ik ken het daar sowieso nog niet en we vertrouwen volledig op J & S dat die mooie plekjes voor ons uitzoeken :j .