Bulgarije niet veilig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Bulgarije niet veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 20:39

Hoi allemaal,

Wie van jullie heeft al ervaring met een vakantie in Bulgarije (Sunny Beach)? De dingen die ik gezien heb op het internet incl. de filmpjes op YouTube is het echt een mooie vakantiebestemming.
Echter ik lees ook veel reacties over corruptie, onvriendelijke Bulgaren, zakkenrollers etc. Persoonlijk word ik hier nietzo vrolijk van. Nu zullen wij het nachtleven amper meemaken (lees 2 a 3 's nachts) denk ik maar goed...kids gaan ook mee (13 en 17)...en die zullen heus wel met z'n tweetjes een keer zonder paps en mams over de boulevard willen struinen. Ik word al compleet grijs bij de gedachte dat ze daar alleen lopen (waar ik nog ernstig over na moet denken :o ).

Nou...brand los!

anneM_Ajax

Berichten: 2594
Geregistreerd: 17-09-04
Woonplaats: Breukelen UT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:05

Ik ben er in september geweest.
In hotel Majestic, geen nachtleven meegemaakt. Veel excursies gemaakt. De boulevard is echt lelijk. Afdingen hoef je niet te proberen, dat accepteren ze daar niet.
Dr zijn maar 2 banken waarbij het pinnen veilig is(Diamant en andere weet ik niet meer), en wisselen was ons aangeraden alleen bij Crown te doen.
Zakkenrollers wordt idd giga veel voor gewaarschuwd. En voor zigeuners! Die schijnen een ramp te zijn met hun druiven. Vooral geen 1 proeven, dan staan ze ineens met een groep om je heen en heb je een probleem. Dit hebben wij ook zelf zien gebeuren bij iemand helaas. Helpen mochten we al helemaal niet proberen van de reisleiding.

Ik zou kids van die leeftijd ook zeker niet alleen daarlaten lopen. Geen haar op mn hoofd zelfs. Voor 1x vond ik het een leuke bestemming, maar ga dr niet nog een keer heen.
Nessebar, Bourgas, Varga & Balchik waren leuk en dat was het.

Voor een gezin zal ik dit niet aanraden. Het hoogseizoen voor mensen rond de 20 schijnt geweldig te zijn. Maja zo zit ik zelf niet in elkaar.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:49

Als je weet wat een armoede er nog is, kan het inderdaad wel eens kloppen dat het er niet heel veilig is. Logisch ergens ook. Toerisme is een heel goede manier om lokale economie wat op te krikken, enkel jammer dat het ingepalmd wordt door gigantische multinationals die al het geld binnen halen. Lokale bevolking heeft er geen nagel om aan zijn gat te krabben, en ziet massa's toeristen met heel veel geld toestromen. Tuurlijk proberen ze allemaal (de ene manier al wat beter dan de andere) een stukje daarvan mee te krijgen.

Dus inderdaad, een beetje oppassen zal niet slecht zijn. Geld niet in rugzak op je rug hangen, altijd op je buik dragen. Altijd copies nemen van belangrijke documenten. Autopapieren nooit in je auto laten liggen (en altijd handschoenkastje laten openstaan). Niet openlijk je geld gaan tellen. Geen geld op straat wisselen, altijd gewoon geld afhalen. Eigenlijk gewoon standaard voorzorgsmaatregelen.

Achja, dat krijg je er zomaar gratis bij als je naar een land wilt waar het nog spotgoedkoop is. Logica alom.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 21:55

Het ging ons niet om het feit dat het daar nog zo goedkoop is...want geloof me, we betalen genoeg voor logies en ontbijt. De reden dat we het uitgezocht hebben is dat de temperaturen daar heel dragelijk zijn.
Heb serieus ook gekeken naar Egypte en Sicilie maar eerste veeeeeel te heet en de tweede niet voldoende voor jeugd. Ibiza heb ik ook naar gekeken (en bijna geboekt) maar vond het net een Bijlmer.
Dus toen kwam het reisbureau met Bulgarije...en dat tikte gewoon alle boxen aan...zowel temperatuur als de vele watersporten die je kunt doen en het (nog) mooie heldere water.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:59

Heb je Turkije al overwogen? Daar (Kusadasi, Bodrum) vond ik de temperaturen veel dragelijker dan in Egypte (Sicilië zal op dezelfde hoogte liggen, denk ik), is het ongeveer even duur, maar zijn er (in mijn ervaring) nauwelijks onvriendelijke mensen of zakkenrollers. Zusje en vriendin (17) zijn er gewoon elke avond alleen uitgegaan, en mijn moeder is ook geen gemakkelijke wat dat betreft.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:11

Inderdaad, misschien eens kijken richting Turkije, Kroatië, Italië...

Mocht het een geruststelling zijn: ik ben vorig jaar wel samen met acht vrouwen (allen tussen de 18 en 21) een maand naar Roemenië (waar het qua 'veiligheidstoestand' wel min of meer vergelijkbaar is, hoewel ik niet in de échte toeristische stukken ben geweest) geweest en we zijn allen heelhuids (zonder geldverlies!) thuis gekomen :Y)

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 22:20

tantjeuh schreef:
Inderdaad, misschien eens kijken richting Turkije, Kroatië, Italië...

Mocht het een geruststelling zijn: ik ben vorig jaar wel samen met acht vrouwen (allen tussen de 18 en 21) een maand naar Roemenië (waar het qua 'veiligheidstoestand' wel min of meer vergelijkbaar is, hoewel ik niet in de échte toeristische stukken ben geweest) geweest en we zijn allen heelhuids (zonder geldverlies!) thuis gekomen :Y)


Is idd wel een enige geruststelling.
We zullen als gezin veel (zo niet heel de tijd) toch bijelkaar zijn....en het is denk ik ook hoe je jezelf opstelt. Als je de oliebol niet opzoekt zal het wel loslopen (hoop ik).