Lissabon

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Lissabon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:33

Ik ga eind van de maand misschien naar Lissabon. De eerste twee dagen daar ben ik alleen.

Wie is er al eens geweest en heeft leuke tips voor mij? Bezienswaardigheden, musea, activiteiten. Noem maar op!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:33

Wij zijn afgelopen zomer in Lissabon geweest.
Het is echt een hele leuke stad.

Als je van shoppen houdt moet je echt naar Colombo. Echt een geweldig winkelcentrum waar ook zoveel moois is te zien als je niets wilt kopen.

Een aanrader is Torre de Bélem, waar je voor een paar Euro naar binnen kan. Ook is het leuk om St. George's Castle te bezoeken.

Ook de Padrão dos Descobrimentos (monument der ontdekkingen) is echt de moeite waard. Je krijgt daar eerst binnen een filmpje te zien over de geschiedenis van Lissabon. Daarna kun je met de lift naar het dak van het monument en heb je uitzicht over de hele stad.

IngridM

Re: Lissabon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 20:15

Lissabon is ERG leuk !! De oude wijk Alfama is super ! (niet 's avonds laat alleen gaan lopen daar) en de oude trammetjes zijn zo leuk.

Ik ben er 4 dagn geweest jaren terug en ik vond het echt een van de leukste steden die ik gezien heb !!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:17

De toer met de hop on hop off sightseeing bus die begint op de Praça de comércio, gaat langs alle bezienswaardigheden en je kunt daar dus gewoon uitstappen en met de volgende bus verder.

Het rijtuigen museum is mooi, maar dat zou van plek veranderen, dus ik weet zo snel niet waar die nu zit en de oudste zadelmaker van Portugal kun je vinden achter de Praça de Comércio.(Straatje heet Rua dos Correiros). Het is heel klein, dus goed zoeken. Helaas spreekt de zadelmaker alleen Portugees, maar het is een kijkje waard als je een fan van de ritmeester Nuno Oliveira bent, want er hangt een oud zadel van hem en plenty foto's. Hij heeft ook mooi sier tuig hangen en maakt de tuigen voor de nationale hoge school, ook te bezoeken, in Queluz (paleistuinen):
Escola Portuguesa de Arte Equestre

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:01

Castelo de Sao Jorge! Echt een aanrader, je komt er te voet, maar je kunt er ook met tram 28 heen (ook al een aanrader an sich). :)

Ook het uitzicht vanaf de Elevador de Santa Justa is mooi!

Verder zijn er diverse markten, die ook leuk zijn om naartoe te gaan als je extra tijd hebt.

Colombo en Torre de Belem zijn inderdaad aanraders! Op de bovenste etage van Colombo vind je leuke eetgelegenheden!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:08

Nadir schreef:
Als je van shoppen houdt moet je echt naar Colombo.Echt een geweldig winkelcentrum waar ook zoveel moois is te zien als je niets wilt kopen.

:)) :)) ik wilde het net zeggen! ga dan vooral naar de winkel van Cavalinho http://www.cavalinho.com/
daar heb je hele leuk tassen met paarden erop, ik heb daar een aantal mooie leren tassen en portomonee's gekocht echt prachtige spullen en als je rookt? je mag in het bovenste gedeelte bij de fastfood restaurants roken ;)
dan in de buurt van Lissabon heb je de plaatsen Cascais en Sintra ook een echte aanrader ;)

veel plezier daar ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:10

marialva schreef:
dan in de buurt van Lissabon heb je de plaatsen Cascais en Sintra ook een echte aanrader ;)

Klopt, maar ik weet niet of ze een auto gaat huren?
Anders is dat niet echt te doen...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:24

Nadir schreef:
marialva schreef:

Klopt, maar ik weet niet of ze een auto gaat huren?
Anders is dat niet echt te doen...

jawel hoor :D met de taxi (vanuit Lissabon)wij waren voor die rit naar Cascais 17 euro kwijt en de rit naar Sintra 22 euro dus dat is best te doen en ZEKER de moeite waard ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:11

marialva schreef:
jawel hoor :D met de taxi (vanuit Lissabon)wij waren voor die rit naar Cascais 17 euro kwijt en de rit naar Sintra 22 euro dus dat is best te doen en ZEKER de moeite waard ;)

Oh oké. Dat is niet zo duur.
Maar je moet geloof ik niet met de trein naar Sintra gaan. Dat schijnt nogal gevaarlijk te zijn ivm overvallers e.d.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:49

Nadir schreef:
marialva schreef:

Oh oké. Dat is niet zo duur.
Maar je moet geloof ik niet met de trein naar Sintra gaan. Dat schijnt nogal gevaarlijk te zijn ivm overvallers e.d.

dat klopt helemaal, en buitendat kan je daar niet met de trein komen teminste niet in het dorp ;)

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:54

Hallo,

Wij zijn er afgelopen voorjaar geweest. Prachtige stad en wij sliepen in deze geweldige B&B met een hele aardige eigenaar. De ligging is ook geweldig in een gezellige wijk met veel restaurantjes enzo.

www.zuzabed.com

Groetjes,

Shirley