auto huren lanzarote?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

auto huren lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:46

Hallo bokkers!
Ja, ik heb jullie hulp weer nodig :+

Van de zomer gaan we (naast onze stedentrip :D) ook nog een anderhalve week genieten van de zon in lanzarote. We willen daar een auto huren..... maar.... waar wat is slim? Is het slim de auto nu al te huren en zoja, waar kunnen we makkelijk en goedkoop een auto huren of is het slimmer een auto daar te huren?

Wij zijn dus echte leken als het gaat om auto's huren, daar we dat gewoon nog nooit gedaan hebben :P

Alvast bedankt voor alle info!

tamary

Re: auto huren lanzarote?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:53

Meteen vanuit hier regelen, verhuurbedrijf heeft maar een beperkt aantal auto's beschikbaar (zeker van de kleintjes). Wacht je tot je daar bent ben je vrijwel zeker duurder uit.
Ik ben vroeger met mijn ouders verschillende keren op vakantie geweest en auto huren ging altijd van te voren samen met de vlucht, etc. Voordeel is dan zeker de prijs en als dat type auto er niet meer is krijg je een grotere voor dezelfde prijs. Je hebt dan ook meteen een auto vanaf het vliegveld, scheelt een hoop zeulen met bagage.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:56

Als het goed is hebben we een vlucht+hotel+transfer en we hoeven niet voor de gehele vakantie een auto, vandaar :)

Op internet zijn zoveel sites waar je een auto bij kan huren, ik zie door de bomen het bos niet meer :n

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:56

Lijkt me ook het slimste om dat gewoon direct via het reisbureau te doen. Let wel op de minimumleeftijd. Dat kan soms heel anders liggen met het huren van auto's.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:57

Klein detail...we hebben al geboekt :P

[edit] de vakantie dan he!

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:58

Haha ;) jah oke. Via het reisbureau of via internet?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 22:59

liefhelietje schreef:
Haha ;) jah oke. Via het reisbureau of via internet?

Via het internet (holland international)

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:01

Vroeger ben ik eens op gran canaria geweest, behoort tot dezelfde eilandengroep en dus Spanje, maar dat terzijde, daar een jeep gehuurd bij de plaatstelijke verhuurder, de voorwaarden waren duidelijk, net als de verzekering en het voertuig zelf.
Het is goed te doen en echt niet duur, alleen een beetje op de voorwaarden letten, en foto's maken van de auto, zoals je m krijgt,succes

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:04

Je kunt het vaak ook ter plekke doen via een reisleidster..
Die weten vaak ook de betrouwbaarste en betere adressen :).

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:06

Dat is inderdaad ook een goeie, je krijgt vaak toch zo'n praatje als je er net bent..

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:31

via internet komt het vaak goedkoper uit, maar kijk er wel naar dat de volledige verzekering (CDW, FDW) in de prijs zit. Toch wel belangrijk om een omniumverzekering te hebben.
Er zijn inderdaad heel veel verschillende verhuurmaatschappijen, bedenk ook dat het huren bij je reisleiding altijd duurder is dan direct bij de Rent a car. Reisleiding weet het zeker niet altijd beter. Voorbeeld: de reisleiding verhuurde een wagen van cat.A voor 45 euro, terwijl de lokale agent dezelfde wagen voor 30 of 35 euro verhuurde.
Als je via internet boekt kan je ook de wagen aan je hotel laten afleveren, die komen ze daar aan het einde van de verhuurperiode ook weer ophalen (al dan niet tegen meerprijs).
Als je nog meer info wilt geef maar een gil, ik ken nogal een deel internationale verhuurbedrijven.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 19:30

Thanx voor de info!

Ik vind het boeken via internet inderdaad een beetje lastig, want wat ik wel/niet betrouwbaar.... dus als je een paar betrouwbare adresjes weet dan hoor ik het graag Cooky

Ik moet dus goed letten op de volledige verzekering, thanx!