rodeo bezoeken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eponine

rodeo bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:41

Hoi allemaal,

Komende zomer gaan we 3 weken toeren door Amerika, en passeren dan het gehuchtje Omak, waar toevallig dan net een rodeo is.
Is er heel toevallig iemand bekend met deze rodeo en weet of het de moeite is om een dag extra voor te blijven hangen.
Ook wordt hier de beruchte suicide race gehouden, die ik overigens niet hoef te zien.
Ik zou wel eens de sfeer van een dergelijk evenement willen proeven.
Liever zou ik naar de Calgary stampede gaan, maar die is half juli helaas...

Bedankt alvast!

Amalarab

Re: rodeo bezoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:41

Je steunt hiermee de rodeo net als het stierenvechten, wil je dat?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:42

JaneJansen schreef:
Je steunt hiermee de rodeo net als het stierenvechten, wil je dat?

Als je geen entree betaalt neem ik aan van niet. Anders wel.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:38

Ik ben niet van plan om veel te betalen, maar wil graag de sfeer van een dergelijk evenement eens proeven, als ik er toch in de buurt ben.
Met name barrel races vind ik erg gaaf, de rest boeit me niet zo.
Ik ben absoluut tegen stierenvechten, en vind ook dat dit hier totaal niets mee te maken heeft.
Mijn vraag was of er iemand bekend is met deze rodeo, niet om reakties uit te lokken van voor of tegens.
Hm. misschien mijn vraag maar op het western forum plaatsen..

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 21:47

Ik ken Omak niet (in welke staat ligt het?) maar ik zou zeker een dagje blijven hangen. Juist in de kleinere plaatsen is het een bijzonder evenement om mee te maken. Het begrip suicide race ken ik niet wat houdt dit in? De vraag bij western plaatsen heeft denk ik weinig zin, rodeo en western zijn 2 dingen die elkaar maar voor een heel klein deel overlappen.

off topic:De vergelijking met stierenvechten slaat nergens op. Dieren die in de rodeo's meedoen hebben over het algemeen een bijzonder goed leven, er wordt geld aan verdiend en daar zijn ze zuinig op

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:09

Heb inmiddels even gegoogled: Omak ligt in Washington. En de suicide race heb ik weleens een stukje van op tv gezien (na de beschrijving op Wiki gelezen te hebben ging er een belletje rinkelen), geen fraaie beelden. Verder ziet het er uit als een groot evenement. Ik zou gaan, al was het maar voor de Indianen en de stuntshows.