Ver land om alleen heen te gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Ver land om alleen heen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:08

Ik wil al heel lang iets. En al heel lang kriebelt het om een verre reis te maken, om wat van de wereld te zien, om mensen in andere (arme) landen te leren kennen en te helpen met eventueel vrijwilligerswerk.
Nu heb ik onverwacht een paar maanden vrij en begon het vanmorgen te knagen.

En nu ben ik wat aan het zoeken op internet, maar er is zo veel. Mijn eerste gedachte is Afrika.
Een vriend van mijn vriend heeft daar familie wonen waar ik zo terecht zou kunnen, maar dan moet ik wel wat om handen hebben.
Ik heb nog een oud vriendinnetje in Vientiane wonen, daar kan ik ook zonder twijfel terecht. Heb net al wat naar tickets gekeken, maar dat komt al snel richting of over de 1000 euro. En opzich is dat het probleem niet, maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik wil.

Als ik ga, wil ik zo graag iets kunnen betekenen, ook al is het maar een heel klein beetje.

En aan de andere kant, een maand vakantie, gewoon alleen lijkt me ook fijn. Even helemaal tot rust, geen gehaast, geen mensen die aan me trekken, vanalles van me nodig hebben. Maar dan moet het wel 'veilig' zijn.

Iemand ideeën/tips?

LovingTweety

Re: Ver land om alleen heen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:12

Ik ben compleet fan van Canada. Een heel gastvrij land :j Ik ben er zelf in 2006 alleen heen gegaan voor een maand en ik ben echt verliefd geworden op het land.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:13

Ik ben enige jaren geleden bijna een maand op vakantie geweest naar Argentinië. Mooi land, meest veilige land van Zuid-Amerika. Ik ben toen niet alleen geweest, maar met mijn zusje. Geen hinder of onveilig gevoel gehad, al reisden we enkel met openbaar vervoer (of kleine stukjes liftend!). Wel vinden de mannen je daar al snel een Maxima, zeker wanneer je blond bent. Maar hoewel ze wel liepen te fluiten, kwamen ze niet aan je zonder toestemming.
Er wordt beweerd dat Argentinië een relatief rijk land is,maar dit klopt maar gedeeltelijk. Buenos Aires is een re-de-lijk (wanna-be) westerse stad, maar daarbuiten is het ook maar arme troef...
Mensen zijn hier ook erg gastvrij.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:17

Ik heb niet het idee dat je echt snel een veilig arm land zult kunnen vinden: Die mensen moeten overleven, en als overleven een rijke westerling overvallen betekend zijn erg relatief gezien in die landen meer mensen die dat ook doen.

Het ligt er een beetje aan wat je wilt doen, maar ik heb over Ghana mooie verhalen gehoord. Maar dat is toch niet een land waar ik snel alleen op straat wil worden gezien. Een groot deel van de bevolking is er erg arm, maar ze zijn wel heel gastvrij.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 18:26

Dat is het net, ik weet ook nog niet precies wat ik wil.

In Ghana woont de moeder van de beste vriend van mijn vriend. Dus in die zin zou ik daar veilig genoeg zijn. Ga ik vanuit dan.

Argentinië en Canada heb ik me nooit in verdiept, zal eens gaan kijken.

Sjoos

Re: Ver land om alleen heen te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:31

Kom vrijwilligen op Bosco Boys Nairobi (school voor ex-straatjongens) :D. Haha.
Ik zit er nu tot en met maart, en de jongens zijn geweldig, heb het super naar mn zin.
Nu is Nairobi zelf erg onveilig, maar ik ga vaak met de jongens van de school op pad en heb zo al veel van de stad kunnen zien waar een toerist in z'n uppie niet moet komen.
Ik ben met commissie samen gegaan. Dit is een Don Bosco organisatie die jongeren naar het buitenland uitzend naar andere Don Bosco projecten :). Er gaat ook een groepsreis van Commissie Samen naar Afrika dit jaar, misschien is dat wat voor je? Zie de website: www.commissiesamen.nl

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:04

Ik ben net in Thailand geweest was wel alleen voor vakantie maar zou graag terug willen voor wat vrijwilligers werk daar met dieren.
Ik had iemand ontmoet en die ging een aantal weken in een asiel helpen op Phuket.
Verder is er veel armoede dus ik deed ook veel vrijilligers projecten om met mensen te werken.

Thailand is een goedkoop land wat makkelijk te bereizen is en er is genoeg te zien en te doen.