Engelse talenreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Engelse talenreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 10:25

Ik wil komende zomervakantie graag op een Engelse talenreis, omdat mijn Engels echt dramatisch slecht is. Ik zit nu op 5 VWO en het lijkt me toch handig om volgend jaar (examenjaar) en voor mijn vervolgstudie wat beter Engels te leren.

Wie heeft er ervaringen met Engelse talenreizen? Heeft het echt veel zin en wordt er gewerkt met natives? Of kun je beter ergens in een Engelstalig land gaan werken?

Mijn voorkeur gaat uit naar een talenreis in combinatie met paarden. Aangezien ik het fotograferen van paarden geweldig vind, lijkt het me super als ik dat kan combineren.

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met talenreizen!

x_spekkie_x

Re: Engelse talenreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:06

Wat ik het nadeel vind van talenreizen is dat je met andere Nederlanders op talenreis gaat. Kortom, onderling spreek je alleen maar Nederlands en word je nog niet aangemoedigd om Engels te spreken. Zelfs in de lessen kun je Nederlands praten, natuurlijk niet met de docent, maar wel met je medestudenten. Dus in zo'n opzicht vind ik een talenreis niet echt wat toevoegen aan je Engels :)
Ik ben zelf met EF twee weken op talenreis geweest toen ik een jaar of 13 was, en dit is wat ik heb ondervonden. Ik vond het trouwens ook te kort om goed Engels te leren.

Misschien moet je kijken naar een (buitenlandse) organisatie waar je als enige Nederlander op een plek zit, dan moet je wel :)

SSDesign

Re: Engelse talenreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:48

Ja ik ben inderdaad van plan om via een buitenlandse organisatie iets te zoeken. Bedankt voor je tip! :)