Kroatie, waar moeten we wezen? 0 ervaring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Kroatie, waar moeten we wezen? 0 ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 11:32

Mijn vriend en ik willen waarschijnlijk naar Kroatie op vakantie, thanks voor de tip Yolien :D

Maar ik ben er nog nooit geweest, zie op internet door de bomen het bos niet meer. Wat willen we:

- Mooi weer :)
- Stukje natuurschoon en stukje cultuur bezichtigen
- Fijne terrasjes en eetgelegenheden, gezelligheid
- Ik wil nog gaan bakken op het strand ofzo
- Wat aan te raden aan appartementen?

Ow ja we gaan met de auto!

Yolien

Re: Kroatie, waar moeten we wezen? 0 ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:48

He Zonnetje! Wij gaan ook voor Kroatie! Op de bonnefooi!
Dus ik wil ook wel tips!!!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 11:50

Stuur terrorita eens een pbtje. Zij gaat al jaren heen geloof ik :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:58

Ik ben 2 jaar naar Porec (Istrië) geweest. We hebben toen ook Pula en Rovinj bezocht. Erg leuke steden :j
Ik raad je zeker aan om naar de Plitvice meren te gaan, zo mooi!

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 15:02

Ik ben 2 jaar geleden ook naar Porec geweest! Was erg leuk het enige nadeel is dat je moet zonne op een betonplaat want ze hebben alleen maar kiezel stranden.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:19

zaton, dat is een camping bij zadar ( met apartementen). wij gaan daar al 6 jaar heen.

- zandstranden
- cultuur
- natuur (plivits (?) meren en krka meren)
- leuk stadje met terrasjes en restaurants, dit op de camping ook
- live muziek, disco, coctail bar
- watersport

etc.
www.zaton.hr

echt een aanrader haha

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 21:25

Ik ben vorig jaar met de auto geweest, we zijn naar het zuiden afgezakt langs de Dalmatische kust.
Op de bonnefooi zou ik dat niet snel meer doen. Ik vond het soms nog wel lastig een camping te vinden die niet verticaal tegen een rots of knel tussen kustweg en zee lag.

Istrië schijnt wat dat betreft beter te doen, daar is het toerisme wat eerder op gang gekomen en dus ook meer ontwikkeld.
Wij zaten (nét iets boven Split, PRACHTIGE stad trouwens) echt tussen de Slovenen en de Hongaren, wat Duitsers en de Nederlanders waren op één hand te tellen.

Vind het nog steeds jammer dat ik Dubrovnic niet heb kunnen zien.

Dus; orienteer je op waar je heen wilt in Kroatie, wil niet te veel want het is een hoop rijden!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:04

Ik ben toen op de camping in Medulin geweest. Daar was zandstrand en dat is wel zo fijn. Vanuit daar hebben we dagtrips gemaakt naar venetië, splitvice, porec en rovinj.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:46

Cavaliere schreef:
zaton, dat is een camping bij zadar ( met apartementen). wij gaan daar al 6 jaar heen.

- zandstranden
- cultuur
- watersport

etc.
http://www.zaton.hr

echt een aanrader haha

Grappig, daar ben ik jaren geleden ook geweest, en volgend jaar willen we daar weer naar toe, maar nu met onze kinderen.
Erg mooi gebied, maar ik zou wel met de auto gaan want die heb je wel nodig wil je een beetje kunnen touren.

irisssssje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:47

Ik ben zelf in Istrië geweest, in Medullin. Daar was het super mooi en gezellig, maar daar gingen we vooral heen omdat een vriendin van mij daar naar toe is verhuisd. Zij vinden Dalmatië het mooiste stukje van Kroatië :) :)

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:52

Cavaliere schreef:

- zandstranden
- cultuur
- watersport

etc.
http://www.zaton.hr

echt een aanrader haha

Erg mooi inderdaad. Gingen wij ook vaak heen, tot op een gegeven moment.
Het stikt er namelijk wel van de Nederlanders (wat ik dus niks vind) want kun je net zo goed in Nederland bliven :+

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:07

Ik heb 3 jaar geleden een Rondreis gemaakt door Kroatie en kan me herinneren dat ik Mljet echt super vond! Het is zo'n pure rust. Op dit eiland ligt een groot en een klein binnenmeer waar je kan zwemmen. Het meer zelf heeft een goede temperatuur, iets kouder dan de buitenlucht omdat het relatief ondiep is. En al die mooie natuur nog eens om je heen.

Voor cultuur en terrasjes kun je naar mijn mening het beste naar Dubrovnik gaan. Ik weet niet heel veel van appartementen of hotels daar, maar de binnenstad is echt super! :)

Solis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:16

Anne. schreef:
Ik heb 3 jaar geleden een Rondreis gemaakt door Kroatie en kan me herinneren dat ik Mljet echt super vond! Het is zo'n pure rust. Op dit eiland ligt een groot en een klein binnenmeer waar je kan zwemmen. Het meer zelf heeft een goede temperatuur, iets kouder dan de buitenlucht omdat het relatief ondiep is. En al die mooie natuur nog eens om je heen.

Heb je hier op een camping gezeten?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:21

Ik ben een jaar of 7 geleden denk ik, in Dubrovnik geweest. Dit is voor mij nog steeds de mooiste vakantie geweest tot nu toe. Ik vond het daar geweldig. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:25

Ik ben ook in Kroatië geweest. Echt een mooi land, aardige mensen, goedkoop ( :P) en heerlijk weer.

De kiezelstranden vond ik juist heerlijk. Zand heb ik een hekel aan. Het water is superhelder, en met een snorkel en duikbril kun je hele mooie dingen zien onder water :)
Wel altijd zwemschoenen aandoen! Er zitten heel veel zeeëgels, en je bent echt niet blij als je daar met je blote voet in gaat staan ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:25

Nathalie schreef:
Ik ben een jaar of 7 geleden denk ik, in Dubrovnik geweest. Dit is voor mij nog steeds de mooiste vakantie geweest tot nu toe. Ik vond het daar geweldig. :j

Ik vond Dubrovnik een ferme tegenvaller eigenlijk. Een beetje Disney-achtig, zo heel gemaakt, alles in teken van toerisme. Op zich wel mooi om eens te zien, maar zeker geen stad om een hele vakantie door te brengen...

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:57

Ik heb vorig jaar een rondreis door Kroatie gemaakt. Via de Plitvice meren(aanrader!!) naar Zadar, Split, Dubrovnik en weer terug via Zadar.

De meren waren geweldig mooi! Alleen weinig verder in de buurt.. Zadar ligt mooi centraal en bied alles wat jullie willen. Dubrovnik vond ik het mooist!

De appartementen zijn vooral in de touristische gebieden, rond de steden, goed te doen. Het zijn er erg veel.

Aanrader is: 's morgens stad bekijken, 's middags naar een in de buurt gelegen baai rijden(zijn overal!) en 's avonds weer de stad in! Door de warmte zijn veel steden savonds het leukst!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 13:30

Ukkie_Cathy schreef:
Ik heb vorig jaar een rondreis door Kroatie gemaakt. Via de Plitvice meren(aanrader!!) naar Zadar, Split, Dubrovnik en weer terug via Zadar.

De meren waren geweldig mooi! Alleen weinig verder in de buurt.. Zadar ligt mooi centraal en bied alles wat jullie willen. Dubrovnik vond ik het mooist!

De appartementen zijn vooral in de touristische gebieden, rond de steden, goed te doen. Het zijn er erg veel.

Aanrader is: 's morgens stad bekijken, 's middags naar een in de buurt gelegen baai rijden(zijn overal!) en 's avonds weer de stad in! Door de warmte zijn veel steden savonds het leukst!

Ik heb een drukke route uitgestippelt waarin tot nu toe alles zit. Hoelang deed jij over je reis?

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:30

Wij hebben in totaal 3 wkn over Kroatie gedaan, waarvan 6dgn niets doen in de buurt van Zadar op de terugweg.

Wij gingen kamperen en reden max 4 uur tussen de campings.

Wat ik wel vond dat het erg warm kan worden daar, rond 35 graden. Door de kustwind goed te doen, maar voor dingen bekijken erg warm. Wij gingen rond half juli-hlf aug. Voordeel was totaal geen regen!

Kroatie is wel echt super mooi

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:35

tantjeuh schreef:
Nathalie schreef:

Ik vond Dubrovnik een ferme tegenvaller eigenlijk. Een beetje Disney-achtig, zo heel gemaakt, alles in teken van toerisme. Op zich wel mooi om eens te zien, maar zeker geen stad om een hele vakantie door te brengen...

Echt waar???? Ik kan me daar hélemaal niet in vinden. Toen wij er waren was het helemaal niet zo toeristisch. Toen ging iedereen naar Istrië en had nog bijna niemand van Dubrovnik gehoort. Ik vond het super daar.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:16

Nathalie schreef:
tantjeuh schreef:

Echt waar???? Ik kan me daar hélemaal niet in vinden. Toen wij er waren was het helemaal niet zo toeristisch. Toen ging iedereen naar Istrië en had nog bijna niemand van Dubrovnik gehoort. Ik vond het super daar.

Zo voelde het bij mij toch aan ja, hoewel het toen zelfs geen hoogseizoen was (geloof dat het april was). Hele bussen toeristen werden vlak aan de toegangsweg naar het oude stadsgedeelte afgezet. Qua eten was er amper iets anders te vinden dan pizza, de ene toeristenwinkel (je kent ze wel, vol kleine prulletjes, postkaartjes) naast de andere. Het oude stadgedeelte dan toch..... Daarbuiten was geen toerist te vinden en was het best gezellig (heel veel kleine steegjes/trapjes/kronkelbaantjes).
Als je trouwens een héél goed hotel zoekt: Dubrovnik palace :+ (was er voor een congres, dat daar doorging. Ik heb mijn ogen nogal uitgekeken :wow: )

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:23

Hmm misschien hebben wij geluk gehad. Wij zijn daar geweest omdat mijn vader een klant daar heeft wonen. Wij hebben in echte kroatische restaurantjes gegeten e.d. En amper toeristen gezien. Ja tuurlijk wel wat, bij boottochten enzo, maar niet zoals jij het beschrijft. :n
Wij zaten in Hotel Excelsior, ook écht een aanrader.... heel luxe.
Wanneer was jij daar? Volgens mij waren ze dat hotel namelijk aan het bouwen toen wij er waren (7 of 8 jaar geleden denk ik)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:59

capopjekop schreef:
Ik ben toen op de camping in Medulin geweest. Daar was zandstrand en dat is wel zo fijn. Vanuit daar hebben we dagtrips gemaakt naar venetië, splitvice, porec en rovinj.

Ik heb daar ook gezeten in 2006 geloof ik... was voor uitstapjes inderdaad prima te doen.
Vergeet ook Pula niet, staat een erg mooi amfitheater! Ook erg mooi om te zien als je de haven in vaart..

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:16

Ik ben afgelopen jaar in Kroatië geweest, Istrië, Medulin. Medulin is erg klein, wel veel NL'ers maar met name jongeren. Het hotel waar wij in zaten barstte bijna uit elkaar van de oostblokkers, en mijn ervaringdaar is geweest dat die nogal, ehm, asociaal kunnen zijn. :)
Vanuit Medulin kan je wel een ontzetten mooie fietstocht van een dag maken naar het natuurpark Kamenjak, wat een absolute aanrader is. Verder is Medulin niet heel speciaal. Wel kun je andere plaatsen in Istrië goed bereiken.

Qua natuur is Kroatië erg mooi. Er is voor ieder wat wils; heldere zee, zon, strand en natuur. Als je naar Istrië gaat moet je niet voor je rust gaan, zéker niet in het hoogseizoen of net erbuiten. dan struikel je over de toeristen, zelfs in de natuurgebieden.

Zelf kan ik vooral nog meegeven; pas op waar je boekt en wat je verwachtinge bij een reis zijn. Afgelopen jaar is mijn vakantie zonder ons meeweten naar een andere reisorganisatie omgeboekt, en toen zaten we in een jongerenreis. En daar is de organisatie nogal minder bij (in ons geval).

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 20:04

Ik ben 2 jaar geleden in Kroatie geweest. Mijn ouders gaan er nu voor de 4e keer heen met de caravan.
Hun zitten altijd vlak bij Porec, op die hele grote camping, Laterna heet het volgens mij.
Vondt het daar erg mooi, de camping ook, alles is er. Maargoed wel heel groot!