Newcastle boot

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

brudoe

Newcastle boot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:29

Hallo,
Dreamy en ik willen dit weekend graag met de boot naar newcastle gaan..Nou zijn er alleen zoveel aanbiedingen dat we niet meer weten wat de beste en goedkoopste keus is. Wie is er al eens met de boot heen geweest en kan ons tips geven? Alvast bedankt.

Tierania_

Re: Newcastle boot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:27

Mijn nicht en ik gaan 23 januari naar NewCastle met de boot (minicruise). Wordt voor ons ook de eerste keer. :)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:34

Wij zijn met die vaart mee geweest.
Met de DFDS en de schepen waren geweldig goed.
We hadden hutten die onder de waterspiegel lagen en we voelden wel degelijk het trillen van de motoren en de zeegang.
De volgende keer nemen we hutten boven de waterlijn, dat schijnt verschil te maken.
Het personeel is voor een groot deel scandinavisch, maar spreekt wel Engels.
Heen waren we 16 uur onderweg en terug 17 uur.
We hadden een hond bij ons, voor hem was de reis wel een ramp, maar dat is een ander verhaal.
Wij waren zeer tevreden over de service.
Het eten was perfect, veel keus en in ruime mate aanwezig, zeer goed van smaak.
De auto staat op het autodek en vlak voor de afvaart wordt dit dek gesloten.
Dus neem mee wat je nodig hebt, je kunt niet meer bij de auto komen.
Komende zomer gaan we weer.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:39

Oke, klinkt positief! :)

Wij gaan ook met DFDS. Maar we gaan alleen het weekend, dus hebben alleen de zondag in NewCastle.

Weten jullie misschien welke winkelcentrums de moeite waard zijn?

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:44

Geen idee, wij gingen naar Schotland.
Mijn vriendin gaat ieder jaar met de kerst naar Newcastle en die is ieder jaar weer enthousiast.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:35

DFDS Seaways vanaf IJmuiden naar Newcastle. Die boot heb ik ook genomen om in Schotland te komen.
Aanbiedingen geven je vaak een kamer op dek 2, dichtbij de motor en rond het waterniveau van de zee. Niet de meest luxueze kamers (lichte herrie), al kun je er prima slapen :)
Entertainment is leuk en gezellig. Kan me een bingo herinneren, een googelshow en een entertainment avond met bandje en/of DJ.
Eten is prima, maar wel duur! Zit vaak nog niet bij de reis in (zeker niet bij de aanbiedingen) en kost ongeveer 30 euro voor diner (exclusief drinken) en 14 euro voor ontbijt.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:46

De voederprijzen lagen beduidend lager.
Inderdaad niet inbegrepen, maar voor een paar euro was het goed happen op de schuit.
Onze hond zat op dek 2 in de doggytel.
Dat was een ramp, het arme dier heeft 16 uur een enorm lawaai aan moeten horen.
Ik ben er illegaal bij gaan zitten en hield het daar geen half uur uit, toen zijn we afwisselend de hond illegaal gaan steunen.
Op de terugreis is hij in de caravan gebleven.
Onze hutten waren op dek 5 onder de waterlijn, iets motorgeluid maar niet hinderend.
Voor 15 euro ectra heb je een dekhut en dat vind ik voor de komende reis wel de moeite waard.
De honden blijven in de caravan.

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:57

Ik heb in november een mini cruise gemaakt naar Newcastle. Dat was een groot succes. Helaas hadden we zeer zware wind op de heenweg en ook de terugweg was geen pretje. Ben wel blij dat ik geen last van zeeziekte heb gehad... Je komt om een uur of 10 in Newcastle. Je hebt dan tot 16 uur om te shoppen en rond te kijken. Wij kwamen dankzij de storm later aan, maar hebben ruim voldoende tijd gehad om te shoppen. We waren erg vermoeid van de nacht, om zo rondgeschudt te worden is niet goed voor je nachtrust...

Wat betreft de boot, alles is erg prijzing. Wij hadden een levensvoorraad mee dus hadden niet veel nodig. Er zijn verschillende restaurants aan boord, met een aanbod van simpele burgers en fish en chips tot zeer luxe. Verder zijn er verschillende bars. Ook is er een bioscoop aan boord, helemaal onderaan in het schip (een bijzondere ervaring met storm).

Al met al is het ons super bevallen in Newcastle, een leuke korte vakantie voor zeer weinig geld (de reis dan.... :D )

Veel plezier!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:11

x_spekkie_x schreef:
Eten is prima, maar wel duur! Zit vaak nog niet bij de reis in (zeker niet bij de aanbiedingen) en kost ongeveer 30 euro voor diner (exclusief drinken) en 14 euro voor ontbijt.

Om terug te komen op het eten: ik heb het hier over het buffetrestaurant. Dus 'onbeperkt' eten en veel keuze :)

Verder heb je ook nog de keuze uit een a la carte restaurant (minstens net zo duur) en blijkbaar ook een soort snackbar idee waar je wel goedkoop uit bent :)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:09

Klopt, de ala carte is duur, maar het buffet vond ik niet duur.

Overigens vraag ik mij af waar wij dan helemaal naar toe zijn gevaren.
De heenreis duurde 16 uur bij stille zee en de terugreis 17 uur bij roerige zee.

Deze reis hebben wij diverse keren gemaakt en het was nooit anders.

Misschien onbewust een side siing op zee, valt niet op, het is allemaal water.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:10

Cher gaat wel veel weg dit jaar he ;) Nee er stond vorige x ook zo iets bij de kuidvat in de aanbiending als ik het goed heb...

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:31

Even rekenen, we zijn om 18:00 uur vertrokken en kwamen om 11 uur Nederlandse tijd aan. Dat betekent dat we toch ook aan de 16 à 17 uur gevaren hebben, met wat zwaar weer vertraging...

We hebben op de terugweg gebruik gemaakt van het snackbar-achtige gedeelte. Dat was relatief betaalbaar, met een lekkere burger of fish and chips. Het eten stond zeer snel op tafel, het zat ook zeker niet vol.

Als je een mini-cruise maakt heb je op de heen en terug reis dezelfde hut. Dat betekent dat je je bagage gewoon in je hut kan laten. Wij hebben daar gebruik van gemaakt door veel drinken en lekkere dingen mee te nemen, dat schilde weer in de uitgaven aan boord. Uiteindelijk wel een hoop geld uitgegeven in NewCastle... Maar je bent niet voor niets een dagje weg en de Sint heeft ook inkopen moeten doen ;)

Veel plezier!

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:28

Ik ga zaterdag al :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:48

ben vorig jaar geweest en was errug leuk!