Voor een paar maanden terug heb ik een topic geopent, over mijn vriend en mij en zijn dilemma tussen mij en zijn vaderland..
[LZP] Ik kan hem niet laten gaan..
Nu zit het zo, dat mijn vriend vanaf 12 december in Polen zit, en hij nu merkt hoe erg hij het gemist heeft. Sinds afgelopen zomer is hij er niet meer geweest. Hij heeft besloten dat dit jaar waarschijnlijk (75% kans) zijn laatste jaar in Nederland is. Dit alles heeft ook te maken met heel erg veel problemen die wij in 2009 hebben gehad. (voor vragen, stuur gerust een pb) Deze week (zondag op zijn laatst) komt hij weer terug. Dan is hij weer bij mij, en omdat we elkaar niet kunnen laten gaan, zitten we weer met hetzelfde dilemma.
Nu heb ik besloten, dat ik graag een jaar naar Polen wil, vanaf volgend jaar. Dit doe ik voor 50 % voor mijzelf, maar die andere 50 % is voor ons samen. Het heeft mij sowieso altijd al geweldig geleken om een jaar in Polen te zijn. Het leren van een cultuur, het complete ervaren van het leven in een ander land. Maar dus met name Polen. Nadat ik mijn vriend heb leren kennen, werd dit gevoel alleen maar sterker. En afgelopen zomer zijn we ook nog eens 2 weken op vakantie geweest naar zijn ouders, dus het gevoel werd alweer sterker. Maar nooit echt verder gegaan dan er alleen serieus over nadenken.. En nu dus wel! Ik ben bezig met het inzamelen van informatie, het vinden van een baan, etc etc. Maar dit is MOEILIJK!!! Kijk, de omgeving waarin ik wil werken is niet super breed. Graag bij mijn vriend in de buurt. Dus kom ik in Pila/Poznan. Het liefst wil ik met paarden werken, en mijn eigen paarden mee nemen. (1 kwpn, 2 mini's) Dit zijn dus de enige eisen die ik stel, en ik wil ergens intern komen. Want stel dat het mis zou gaan tussen mij en mijn vriend, wil ik niet meteen alles opzeggen, maar wel mijn jaar afmaken. Omdat ik het ook voor mezelf doe

Nu is mijn vraag.....
Heeft iemand hier op bokt ervaring met het vertrekken naar het buitenland voor een jaar lang, met name naar Polen?
Heeft iemand hier enig idee op er in de regio van Pila/Poznan iets te vinden is waar ik met paarden kan werken? Ik heb gegoogelt en ik zit ook op het polenforum, maar kan echt zo moeilijk iets vinden! Op een ander topic zei iemand tegen mij een andere plaats, ook op reis afstand van Pila. Daar zit wel iets met paarden. *Even zoeken, gevonden!* Sieraków

Ik zou heel graag ervaringen van andere mensen willen horen, en tips natuurlijk. Als iemand iets weet, via via, oid, hoor ik het heel graag