new york, wie, wat, waar, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

new york, wie, wat, waar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:08

Ik wil in de meivakantie een paar dagen naar New York.

Wie kan me goede tips geven waar te boeken etc etc?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:49

Ik ben 2 jaar terug geweest en heb gevlogen met Delta Airlines vanaf Schiphol, erg fijne maatschappij.
We hebben toen in hotel New Yorker geslapen en ook dat was prima, mooi centraal gelegen op loopafstand van Time Squere en the Empire State Building. Ook Macy's is 2 blokken lopen en het ligt schuin tegenover Madison Square Garden. Het hotel ligt naast een rock&roll style eettentje waar je 's morgens heerlijk kunt ontbijten (pancakes zijn mmm!), je kan er ook lunchen en dineren. Ook kan je bij Friday's heel lekker eten.
Het goedkoopste is om je vlucht en hotel los te boeken. Zoek even goed uit waar je het goedkoopste je vlucht en hotel kunt boeken, dit verschilt heel erg. Hotel hebben wij op de hotelsite zelf geboekt.
Als je meer info wilt, pb me gerust!

janne

Re: new york, wie, wat, waar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:51

even een stipje ik wil nm in augustus september ook naar new york

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:39

Oohh New York is echt te gek!

Hotels zijn niet echt goedkoop, maar je ziet ook wel ns van die aanbiedingen hotel+vlucht voor leuke prijzen. Volgens mij geld iig ook, hoe vroeger je je ticket boekt, hoe voordeliger.

Ik zat overigens in hotel pennsylvania, de locatie was super, maar het hotel echt een afrader (vies incl. bedbugs...) dit hotel wordt volgens mij wel door veel reisorganisaties aangeboden omdat het niet zo duur is. Hoewel je iid voor weinig geld in NY niet veel moet verwachten was dit echt te erg. Dus een tip: check je hotel eerst even op tripadvisor.com daar lees je echt goede reviews.

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:50

De keren dat ik ben geweest, hebben we ook hotel en vlucht apart geboekt. Vaak het goedkoopst.
Laatste x hadden we een hotel bij Washington Square Parc, eerste x vlak bij Times Square. Om eerlijk te zijn vind ik WSC leuker dan Times Square.

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:31

Ik ben er van de kerst geweest! Wij vlogen met ook met Delta. Wij vonden het alleen geen goede vliegmaatschappij en dat hoorde we ook steeds vaker van Amerikanen daar. Maargoed veilig aangekomen dat wel :D
Wij zaten zelf in het Novotel, ook weer dicht bij Times Square. Super hotel! Goede locatie, mooie kamers en eten was daar ook prima! Dus we hebben echt genoten van onze vakantie!
New York is echt een aanrader ;) Veel bezienswaardigheden en natuurlijk erg leuke winkels!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:18

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:42

Goed idee! :D

Ik ben er afgelopen september geweest; [BI] It's up to you... New York, New York!! [foto & video]

Wat info over het plannen van onze reis (heb ik iemand een keer gepb't, dus wat knip- en plakwerk :P ):

Voor New York besloten we naar het reisbureau te gaan. Dan is het toch echt wel belangrijk dat je een goed hotel met centrale ligging hebt (vonden wij tenminste ;) ). We zijn naar Globe gegaan, en hebben daar het volgende geboekt: Ticket, hotel, transfer vliegveld-hotel en de dagexcursie naar Washington D.C.

Heel tevreden over ons hotel; het Milford Plaza. Geweldige ligging (2 minuten van Times Square) met prima service tegen een redelijke prijs. Wat het precies kostte, weet ik niet :o omdat we ticket + hotel in één hadden. Heel aardig personeel, schone kamer met tv en we konden bijv. ook makkelijk even op internet (wel tegen betaling).

We hebben fietsen gehuurd in Central Park, was helemaal gaaf. We waren dit al van plan, maar konden in eerste instantie niet vinden waar we dit konden doen. Aan mensen gevraagd die we op een gehuurde fiets voorbij zagen komen. Maar hun adres lag buiten Central Park. Daar hadden we geen zin in (om eerst door de drukte te fietsen). Stukje verder gelopen en toen vonden we zo een bike rental midden in CP. Je mag met de fiets alleen wel op één weg blijven, tegen de klok in (één richtingsverkeer). Maar als je afstapt en de fiets aan de hand meeneemt kun je bijv. ook even pauzeren bij een mooi stukje bij het water ofzo. We hebben ze ruim een uur gehuurd, en het kostte geloof ik iets van 15 dollar pp. Goedkoop dus. ;)

Laatste dag hebben we over de Hudson River van plek naar plek gehopt. Watertaxi hebben we gewoon in het hotel geregeld. Daar was een servicebalie waar je dat soort dingen kon boeken (broadway tickets, watertaxi, bustickets, transfers, etc).
Vliegmaatschappij was Continental Airlines, vanaf Schiphol. In 2008 vloog ik met American Airlines vanaf Brussel. Beiden prima, maar AA vond ik persoonlijk qua service beter. Maar dat is natuurlijk ook een momentopname.

Kosten... Dus: 7 nachten in hotel + vliegticket Schiphol - Newark (new jersey) + transfer vliegveld - hotel + dagexcursie Washington D.C. was een kleine 1500 euro pp. Moet hierbij wel vermelden, dat Schiphol een duur vliegveld is om vanaf te vliegen, dus de prijs viel ons behoorlijk mee! Zeker ook omdat het via een reisbureau is geregeld.

Hopelijk is het een beetje duidelijk. :D

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:20

Zie zoekfunctie :)

Ik ben vorig jaar mei geweest. Vliegen vanaf Brussel scheelt héél veel geld. En verder? Lonely Planet kopen en gaan genieten. Veel plezier :)

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 14:52

Een degelijke slaapplaats vinden in New York voor een niet al te hoge prijs, is niet zo simpel. Wij zijn deze zomer naar New York geweest, maar hebben onze nachten doorgebracht in New Jersey. Tegenover ons hotel was een bushalte, vanwaar je voor weinig geld naar het centrum van New York kon geraken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 20:28

Niet heel 'degelijk' maar wel goedkoop: hostels. Vriend van mij is meerdere keren in NY geweest en sliep voor 15 dollar per nacht. Ging volgens hem prima alleen heb je niet heel veel privacy (in de zin van, in de rij staan voor de douche). Het is verder wel schoon en veilig.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:29

Iceland Air was voor mij verreweg het goedkoopste en heb nog een mooi tussenstopje in Ijsland kunnen maken.

Wij hebben destijds een hotelkamer tussen 6 man gedeeld, dus daar kan ik je geen tips geven. Hostels vind ik zelf ook altijd wel goed te doen, maar sommige mensen kunnen er echt niet tegen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 01:36

Haha zie de advertentie hieronder: retourvlucht New York met Iceland Air; vanaf 344 euro. :D