Wat is nu een leuke vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mychamp

Wat is nu een leuke vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:57

Hoihoi,
Nou, waarom plaats ik dit topic?
Omdat ik nog niet weet waar we volgend jaar op vakantie gaan, en ik nog niet weet wat ik eigenlijk wil.
Ik ben al in Bulgarije, Spanje en Turkijke geweest. Allemaal super leuk, maar ik wil nu wel weer iets anders.
Ik wil zowieso naar de zon, maar zou ook heel graag iets leuks doen op vakantie, en dan bedoel ik niet een stadje bekijken, maar echt iets stoers ofzo.
Mijn vriend is echt een doener, die kan niet 2 weken op zijn gat gaan zitten, dan wordt hij helemaal gek.
Vorig jaar zijn we met de vriendengroep gegaan, maar ik heb begrepen dat dat dit jaar niet het geval is, dus met zijn tweetjes.
Wie o wie heeft een leuke vakantie gehad en zou deze vakantie aanraden?
Ik ben benieuwd.

Owja, ik weet niet of het hier goed staat,

Groetjes

noekje

Re: Wat is nu een leuke vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:59

Egypte! Je kan er ook heel veel doen. Je hebt echt prachtige plekken om te gaan duiken! Heb ook op een kameel gereden. En met de Jeep door de woestijn.

Alleen vind ik, net zoals Turkije, de mensen erg opdringerig. Maar als je al de activiteiten leuk vind, is het het wel waard!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:00

met die mensen weet mijn vriend wel raad, haha, die vind dat wel lachen!
Kun je vanuit daar ook orka's bezichtigen toevallig? Dat is echt een droom van mij!!
Want zover als ik weet is er daar ergens een school orka's uitgezet?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:04

Hmm daar weet ik niets vanaf, er zaten wel walvissen. Is ook al een paar jaartjes terug. Ben wel met dolfijnen wezen zwemmen, maar dat was helaas niet in de open zee.
Zou je even bij een reisbureau moeten vragen, zou wel erg tof zijn!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:06

noekje schreef:
Hmm daar weet ik niets vanaf, er zaten wel walvissen. Is ook al een paar jaartjes terug. Ben wel met dolfijnen wezen zwemmen, maar dat was helaas niet in de open zee.
Zou je even bij een reisbureau moeten vragen, zou wel erg tof zijn!

ooooh dat zou ik ook zoo graag willen, echt dromen voor mij. Met dolfijnen zwemmen dat is voor mij dus ook een positief punt, en dat duiken staat me ook wel aan.
Ik ben toen in het zuiden van spanje op een orka trip gegaan, 2 dagen achter elkaar, en geen orka gezien, verdorie.....
Wel idd dolfijnen en pilotwhales en vanalles en nog wat, maar geen orka... :(

Hoe is het uitgaansleven in egypte, want wij houden ook wel van een avondje doorzakken.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:25

Kreta; interessante dingen te doen / uitstapjes te maken zoals een bezoekje aan het lepra eiland Spinalonga, Knossos, een dag wandelen door de Samaria kloof (moet je geen hele slechte conditie voor hebben :D ), een dagtripje naar Santorini of een auto huren en het eiland verkennen (zo is er het plaatsje Vai waar de oh zo bekende bountry reclame is opgenomen, het Lassothi plateau opzoeken en daar alle dorpjes af gaan en er zijn ook diverse steden die leuk zijn). Er zijn gebieden die erg toeristisch is (en waar het uitgaansleven ook zeer bruisend is), en er zijn ook plekken waar je je onder de plaatselijke bevolking kan begeven en de drukte uit kan zijn.

Tunesie; El Djem (het op 2 na grootste colloseum ter wereld) bezoeken, een 2 daagse woestijntoch maken, safari tichten, quad rijden, kamelen tochten, paard rijden... en imo erg leuk; de souks en lokale markten bezoeken (ik las al dat jouw vriend wel raad weet met opdringerige verkopers, als je je daar niet door laat intimideren -overigens heb ik me laten vertellen dat Tunesie wat dat betreft lang zo erg niet is als Egypte := - dan is het erg leuk om daar te winkelen).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:27

Griekenland? Volgens mij hebben ze daar ook leuke excursies :j

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:27

Je topic staat verkeerd, ik TeM even :)

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:28

Nou ik zat in sharm el sheik. En ons hotel was een discotheek haha, dus het uitgaansleven was eigenlijk top! In de discotheek waar wij veel kwamen ging het meestal door tot een uur rond 5/6. Je hebt erg leuke discotheken, nachtleven is zeker aan te raden!
Je hebt ook veel leuke tentjes aan het strand waar je heerlijke cocktails kan drinken.

Ah dat is dan wel heel erg jammer. Je weet natuurlijk nooit zeker of je ze tegenkomt..

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:35

vikki schreef:
Kreta; interessante dingen te doen / uitstapjes te maken zoals een bezoekje aan het lepra eiland Spinalonga, Knossos, een dag wandelen door de Samaria kloof (moet je geen hele slechte conditie voor hebben :D ), een dagtripje naar Santorini of een auto huren en het eiland verkennen (zo is er het plaatsje Vai waar de oh zo bekende bountry reclame is opgenomen, het Lassothi plateau opzoeken en daar alle dorpjes af gaan en er zijn ook diverse steden die leuk zijn). Er zijn gebieden die erg toeristisch is (en waar het uitgaansleven ook zeer bruisend is), en er zijn ook plekken waar je je onder de plaatselijke bevolking kan begeven en de drukte uit kan zijn.

Tunesie; El Djem (het op 2 na grootste colloseum ter wereld) bezoeken, een 2 daagse woestijntoch maken, safari tichten, quad rijden, kamelen tochten, paard rijden... en imo erg leuk; de souks en lokale markten bezoeken (ik las al dat jouw vriend wel raad weet met opdringerige verkopers, als je je daar niet door laat intimideren -overigens heb ik me laten vertellen dat Tunesie wat dat betreft lang zo erg niet is als Egypte := - dan is het erg leuk om daar te winkelen).

haha mijn vriend kan altijd afpingelen en die vind dat helemaal geweldig.
Dit klinkt allebei wel heel erg leuk, maar toen ik in spanje op een kameel ging zitten kon mijn vriend alleen maar zeggen dat die beesten stinken en op een paard krijg ik hem ook niet, helaas haha, want dat zou wel heel leuk zijn!
Safari lijkt me ook heel gaaf!!!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:39

mexico. Echt een aanrader. superdeluxe hotels, Duiken, Uitgaan, Cultuur.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:51

* Er staat een reclame onder je topic van neckermann reizen, dan naar de winterzon, maar toch. Wel erg grappig xD *

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:44

LZP -> BI

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 02:05

Egypte is zeker een aanrader, maar aangezien je ook van uitgaan houd zou ik dan niet naar Hurghada gaan, maar naar Sharm el Sheikh. In Hurghada ben je meer aangewezen op het resort waar je zit. Je kunt in ieder geval wel leuke excursies doen zoals bezoek aan Luxor, Cairo, quadsafari, duiken, snorkelen.

De Griekse eilanden zijn ook een aanrader of Cyprus of Malta.

Succes met zoeken en alvast een fijne vakantie!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 23:31

Ik volg dit ook even, heb bijna dezelfde wensen als jullie :)
Ik hoorde dat Gran Canaria heel erg leuk is en je daar ook veel actieve dingen kan doen..

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 00:42

Dat lijkt me inderdaad ook wel wat!