Hoe zijn de wegen in duitsland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Hoe zijn de wegen in duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 03:34

Beste mensen, wij vliegen maandag van Weeze naar Berlijn. Nu zouden we met de auto naar het vliegveld willen, weet iemand hoe de wegen er nu zijn? We rijden wel alleen over de snelweg.

kim_25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 04:19

Ik ben met de kerstdagen naar Duitsland gereden. Op de snelweg zijn ze erg snel met strooien en schuiven dus verwacht op de snelwegen geen problemen. Als het echter hevig gaat sneeuwen op het moment dat je er rijdt is het een ander verhaal. Heb je winterbanden? dat is namelijk wel iets dat ze (ten sterkste) aanraden daar, niet verplicht volgens mij...

Ik zou het gewoon even in de gaten houden via de teletekst en internet!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 07:14

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:45

Heb net nochthans gehoord dat ze zaterdag/zondag gigantisch veel sneeuw verwachten in Duitsland? (ze spraken hier op de radio van 'tientallen centimeters').. Als ik van jou was? Ik zou me voorbereiden op veel problemen..

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:32

En ze gaan nu minder strooien ivm schaarse zoutvoorraden.

ANWB:
Citaat:
Het is in Duitsland slechts verplicht winterbanden te hebben als er winterse weersomstandigheden zijn. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Als er geen winterse omstandigheden zijn, hebt u geen winterbanden nodig. Hebt u geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis.

chocobroodje

Re: Hoe zijn de wegen in duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:25

Hmm dat kan nog leuk worden, dan wordt het toch openbaar vervoer. Nou ja geeft niks, maakt de reis alleen maar spannender ;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:26

Mijn zus woont daar redelijk in de buurt maar de wegen waren daar vrij goed van de week.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:31

Winterbanden zijn wel verplicht, en als je daar een ongeluk maakt zonder winterbanden ben je de l*l!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:34

Ik wacht het nog even af tot zondag, dan zal ik de keus moeten maken, of zondag vroege avond vertrekken met het OV. Of we worden gebracht, maar dan moet het niet nog gaan sneeuwen. Zucht, die 1ne x dat ik weg ga..........

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:49

Wij gaan trouwens ook regelmatig naar duitsland, en rijden dan vooral snachts. De wegen zijn er wel goed hoor. Als je toch alleen maar snelweg neemt en je goed uitkijkt, zou ik het gewoon proberen. Heb je winterbanden? Wij hebben ze niet, maar rijden toch ookal zijn ze verplicht in de winter..

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:53

Ik woon halfuurtje van Weeze en de wegen zijn prima begaanbaar hoor, er is ook niet super veel sneeuw gevallen. Is alleen af wachten wat er morgen nog bij valt natuurlijk

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 14:45

Delphi2 schreef:
Ik woon halfuurtje van Weeze en de wegen zijn prima begaanbaar hoor, er is ook niet super veel sneeuw gevallen. Is alleen af wachten wat er morgen nog bij valt natuurlijk

Zou je mij morgen en/of zondag wat kunnen laten weten? Ga liever met de auto dan met OV, maar degene die ons wegbrengt wil zeker weten dat het goed begaanbaar is anders durft ze niet (terecht) Nee we hebben geen winterbanden geloof ik, kun je daar een boete voor krijgen?

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:52

Ik woon in Kleve. Als er van zaterdag op zondag sneeuw valt, dan is de weg maandag wel goed hoor. Ze beginnen altijd later met strooien dan in Nederland, maar maandag is de weg dan wel weer goed. Daarbij is het zo in Duitsland dat ze de snelweg als eerste sneeuwvrij maken en stooien en dan pas de andere wegen. Dus ik zou zeggen gewoon gaan rijden. Stel het sneeuwt maandagmorgen heel erg veel dan moet je wel oppassen.

En ja, winterbanden zijn verplicht als het sneeuwt of glad is.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:59

tantjeuh schreef:
Heb net nochthans gehoord dat ze zaterdag/zondag gigantisch veel sneeuw verwachten in Duitsland? (ze spraken hier op de radio van 'tientallen centimeters').. Als ik van jou was? Ik zou me voorbereiden op veel problemen..

Duitsland is groot he´ !!
"Hoger '' in Duitsland ja , daar ligt veel sneeuw , wel 20 cm of meer .
Hier in mijn omgeving niet !! Zoals Delpi2 en Benita ook al schreven !!

Ha grappig , nog iemand uit Kreis Kleve :wave: Benita