originele stedentrip!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

originele stedentrip!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:39

Hallo bokkers!

Help :+

Een vriendin en ik zitten erover te denken om een leuke stedentrip te doen in het midden van Augustus. We
wilden eigenlijk een paar weken naar Frankrijk, maar dat gaat hem niet worden, dus daarom een stedentrip
van een paar dagen!

Nu zijn we allebei wel zo verwend dat we echt eens iets anders willen zien dan Parijs/Duitsland/Frankrijk/Spanje ed. Gewoon
echt eens iets anders. Het zou heel erg mooi meegenomen zijn als het daar ook nog een beetje mooi weer is (eigenlijk
gewoon een pré!). Vliegen/trein/boot ed, maakt niet uit al gaat de voorkeur uit naar vliegen (het echte vakantiegevoel :P)

Echte no-go's zijn Londen, Ierland, Duitsland, Frankrijk!

We zaten zelf te denken aan de richting van Moskou of Cairo? New York is overigens ook nog een optie, mochten we geld over
hebben :P. Budget is niet echt van toepassing, daar we rekening hebben gehouden met een aantal weken Frankrijk, maar we willen
het natuurlijk niet duurder maken dan noodzakelijk :)

Bokkers, hebben jullie nog geniale ideeen? Of echte no-go's?

Alvast bedankt!

Diaantjev

Re: originele stedentrip!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:45

Ben er zelf nog niet geweest maar Marrakech in Marokko en Instanbul in Turkije schijnt heel leuk te zijn. Ook Kopenhagen staat op mijn lijstje. Dit schijnt een hippe (lees fashion) stad te zijn.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 14:47

Diaantjev schreef:
Ben er zelf nog niet geweest maar Marrakech in Marokko en Instanbul in Turkije schijnt heel leuk te zijn. Ook Kopenhagen staat op mijn lijstje. Dit schijnt een hippe (lees fashion) stad te zijn.

Jij bent snel :D. Dankjewel voor je reactie :j. Marrakech en Istanbul had ik inderdaad ook al aangedacht. Kopenhagen wordt hem niet, vriendin waarmee ik ga gaat al in de vakantie die richting op :P.

Marrakech en istanbul worden genoteerd :j

Hoe hebben jullie trouwens de trips geboekt? Hebben jullie zelf een hotel en losse vluchten geregeld? Of via een site/reisbureau alles ineen?

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:01

Al eens naar Interrail gekeken? Kun je goedkoop door een heel groot deel van europa. En in Oost-Europa is nog echt heel veel te zien!
Praag is een geweldige stad, waar je veel kunt zien en leuk kunt stappen, boedapest is ook zo'n mooie stad, evenals Ljubljana. Ik ben een maand weggeweest en we hebben rustig aan gedaan, maar je kunt ook korter, er zijn allerlei verschillende tickets. En vele hostels en campings zijn echt zeer goed te doen en absoluut niet duur.

New York hoeft overigens ook niet duur te zijn, als je nu alvast boekt, en ook gewoon goed opzoek naar een niet al te duur hotel. Vaak is alles zelf boeken via internet nog wel goedkoper dan via het reisbureau.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:05

Vind zelf Praag erg mooi. En als je Moskou overweegt kan Sint Petersburg ook een optie zijn? Lijkt mij persoonlijk erg mooi.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:06

*denkt: Dublin!!!* *ziet dat Ierland een no-go is* *druipt teleurgesteld af*

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:06

Ik ga zelf naar York in Engeland. Een prachtige historische stad en veel minder internationaal dan Londen. Moskou wil ik ook nog een keer heen, dat schijnt echt een aanrader te zijn. Wenen is overigens ook prachtig. Daar moet je echt de tijd voor nemen, er is zoveel te zien! Ik ben er afgelopen januari geweest en ik moet zeker nog een keer terug!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:07

Ik kan me alleen maar aansluiten bij BrankaZ: Praag is geweldig. Alles in het centrum binnen loopafstand, heb je geen auto voor nodig.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:10

Vjestagirl schreef:
*denkt: Dublin!!!* *ziet dat Ierland een no-go is* *druipt teleurgesteld af*

-O- sorry :P

Praag gaan we ook eens naar kijken :)
Zelf trekken mij die landen in eerste instantie niet zo heel erg en waarschijnlijk dat we daarom niet zo geneigd
zijn die kant op de te kijken :).

Interrail klinkt ook erg leuk, maar voor een paar dagen is dat niet echt wat we zoeken. Om het echt goed te doen, moet
je dan echt wat langer weg denk ik.

Thanx again voor jullie antwoorden!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:11

cairo egypte heel mooi en veel te zien

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:12

Mag ik proberen je te overtuigen van Dublin? :P

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:13

Riga! In Letland dus. Gemakkelijk te bereiken met Ryanair vanaf Weeze Airport (net over de grens bij Nijmegen/Venlo). Ticket vanaf 25 euro enkele reis, als je geluk hebt kan het zelfs voor minder.

Staat nog steeds op mijn lijstje, dit jaar gaat het er écht van komen. :j

Hotel kun je regelen via Hotels.com of Bookings.com.
Laatst bijgewerkt door Karin op 06-01-10 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:14

Als je in de buurt wilt blijven is Florence een goede optie voor een weekend. Erg romantische stad en qua weer tenminste beter dan in NL.

Als zon niet belangrijk is dan is Wenen een aanrader. Zijn wij vorig jaar nog geweest.

Wat verder weg en wat mooier weer: Caïro een optie?
Haha, er is mij net iemand voor met dezelfde suggestie, maar ik laat het er wel bij staan.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 15:16

Miepie, in mijn beginpost had ik al aangegeven dat budget niet echt een rol speelt hierin en verder weg: graag :D. Cairo stond ook al bovenaan mijn lijstje :j.

Vjestagirl, ga je gang hoor mij te overtuigen voor Dublin. Dublin is nog niet zo'n erge no-go als Engeland zelf :P.

Karin, Riga wat origineel. Daar ga ik ook eens naar kijken :D.

Jullie zijn goed voor de brainstorming!! Thanx again!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:18

Ipv Moskou, Sint Petersburg!
En vergeet de grote steden in Scandinavië niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:21

Riga is een aanrader.

Istanboel ga ik morgen naartoe, maar dat lijkt me in augustus niet echt een strak plan. Zelfde geldt trouwens voor Cairo en Marrakech.

Nog een aanrader is Krakow, maar ook Bratislava vond ik een leuke stad.
Espo in Finland is ook errug leuk trouwens. Stockholm ook, Trondheim ook... veel leuke steden.

En dan ben ik Berlijn nog vergeten haha :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:24

Dublin... Ik zou haast niet weten waar ik moet beginnen. Dublin is een gigantisch veelzeidige stad met heel veel leuke dingen. Hou je van shoppen? Op naar het zuiden van Dublin, Crafton Street en South Williamstreet zijn geweldig, en in de warenhuizen (die hier bestaan uit allemaal kleine winkeltjes) kun je je hele dagen vermaken. Meer een cultuur type? Bezoek Kilmainham Geol, ga naar een gallery in Temple Bar, bezoek het piratenschip wat in de haven ligt, de mogenlijkheden zijn eindeloos. Stappen? Je hebt niet gestapt tot je gestapt hebt in Dublin. Temple Bar is het einde, vol met pubs en clubs, maar is absoluut niet het enige, heel Dublin zit vol met clubs en pubs, van het kleinste hoekje tot gigantisch groot. De stad zat? Voor 25 euro huur je een auto, of neem je een bus tour naar Wicklow Mountains, Kilkenny en Glendalough. Natuurlijk mogen de Guinness brouwerij en de Jammeson destillery niet ontbreken op je stedentrip, en ook St. Stephens Green, hét grote park aangelegd in 1825 is de moeite van het bezoeken meer dan waard.

Ierland is thé place to go!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:25

Berlijn vond ik geweldig, ik wil snel weer eens terug.

Maar volgens mij valt Duitsland ook onder de no-go's. ;)

Barcelona is ook erg gaaf, ben er al eens geweest in augustus en twee weken geleden weer. Het kan warm zijn, maar er is genoeg te zien en te doen.

Vjesta, ik zit over 6 weken in Dublin, ik print je aanbeveling even uit! 8-)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:27

Karin, dan woon ik er ook nog, als je tips nodig hebt voor wat dan ook, stuur me eventjes een PBtje, ik ben ondertussen een wandelende Dublin guide :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 18:18

hhmmm, je moet bij een travelorganisatie ofzo gaan werken :P. Dublin komt op het lijstje :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:32

Whahahaha ik hou gewoon van deze stad :P

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:07

Boekarest (Roemenië) schijnt het Parijs van het oosten te zijn. :D
Napels in Italië is trouwens ook wat anders.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:10

Zeker Istanbul!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:18

Krakow is erg mooi! :) Ook erg veel te beleven.
Reykjavik is ook apart. Mijn tante vond het daar erg leuk.
Pisa vonden mijn ouders helemaal geweldig.
Uhm... *is aan het denken* Boedapest, Porto, Helsinki...

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:28

Reykjavik vond ik juist niet zo bijzonder, de natuur daarentegen weer wel! Met ijslanders rondtrekken!! :P

Interrail is idd meer voor minimaal 1 á 1,5 week. Veel mensen gaan ook met vliegtuig naar beginpunt end an met trein terug.

Krakow is idd ook geweldig, super leuk stadje en veel in de omgeving te doen!

's Zomers moet je wel idd rekening houden met de temperatuur. En bijv. in Italië zijn veel grote steden, pisa niet natuurlijk, maar bijv. milaan is dan 'leeg'. Veel inwoners en studenten zijn er dan niet :)