costa rica 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

costa rica 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 17:05

hey allemaal.
volgende week ga ik samen met een vriendin de reisbrochure van de reisorganisatie waar we mee gaan doornemen en boeken.
Ik heb vollop zin in de zomervakantie en al zitten snuffelen natuurlijk.
er zitten veel leuke reizen bij naar griekenland die zeker het geld waarzijn, maar
nou is mijn oog ook gevallen op een geweldig mooie reis naar panama en costa rica.
het is een rondreis van 16 dagen.
vertrek tussen juni en augustus.

Nou zou ik graag wat info willen hebben van ervaringsdeskundigen, die zich misschien ook wel onder de bokkers bevinden.
ik hoorde al wel dat het dan regenseizoen is. is dat heel hinderlijk/koud/drukkend?

brand maar los!

Chocopasta

Re: costa rica 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 21:36

Ik kan je over een paar weken meer vertellen :D
Aankomende vrijdag vertrek ik voor 2 weken naar Costa Rica met mijn opleiding.
Koud is het absoluut niet met de regen!!

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 01:27

Ik ben er een aantal maanden geweest. Koud is het daar nooit, regenseizoen is wel iets om rekening mee te houden, maar het hangt er ook wel weer vanaf waar je precies zit in Costa Rica, in bepaalde regio's begint dat wat later. Ik was er in juli, augustus en september, en in september begon het best erg te worden met de regen. Maar in Juli en Augustus regent het meestal een uurtje in de namiddag heel hard, en daarna is het weer droog. En sochtends altijd mooi weer. Drukkend heb ik niet zo'n last van gehad. Waar je wel rekening mee moet houden is dat in sommige delen door de regen plaatsen moeilijker bereikbaar zijn. Ik heb weleens gehad dat ik niet weg kon komen omdat een deel van de weg was weggespoeld.

Maar het is zeker aan te raden, super mooi land.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 00:44

bedankt voor jullie reacties!