Het begint steeds dichterbij te komen: 23 februari vertrek ik voor 8 weken naar Zuid-Afrika!
Via Travel Active heb ik 2 projecten gevonden waar ik ga helpen: eerst vier weken bij het Moholoholo Wildlife Rehab Center, dan nog vier weken bij het Big Five Park (http://www.travelactive.nl/programma-s/ ... kheden/640).
Ik ga in m'n eentje en heb er natuurlijk ontzettend veel zin in, maar er toch iets waar ik een beetje "bang" voor ben en waar ik graag ervaringen over wil horen.
Voor het vliegen zelf ben ik niet bang, dat is geen probleem, ook langer in het vliegtuig zitten zie ik best zitten. Ik moet echter twee keer in m'n eentje overstappen; heb nog maar één keer gevlogen (van Eindhoven naar Rome), dat was toen met de hele klas en leraren, dus niets om bang voor te zijn, gewoon de groep volgen, geen probleem. Verder heb ik nooit eerder gevlogen.
Info over de vliegtijden;
Heenreis:
A'dam - Londen, 16:45 - 16:55
Londen - Johannesburg, 20:05 - 09:00
Johannesburg - Hoedspruit, 10:30 - 11:45
(Totaal 18h00)
Terugreis:
Hoedspruit - Johannesburg, 14:00 - 15:15
Johannesburg - Londen, 20:15 - 06:20
Londen - A'dam, 15:55 - 18:15
(Totaal 28h15)
(Van - naar, vertrektijd - aankomsttijd)
Wie kan mij meer vertellen over het overstappen (inchecken? bagage? het zoeken naar de juiste gates? tijd die ik daarvoor nodig heb? wat moet ik echt bij me hebben, wat moet ik juist in m'n koffer doen)? Ben heel benieuwd naar ervaringen over het (in je eentje) overstappen...
Ik kan voor de meeste informatie waarschijnlijk ook wel gewoon bellen, maar ik hoor toch liever ervaringen en adviezen van jullie, als ik er hier niet mee uitkom kan ik altijd nog bellen.

Groetjes,
Chantal