Camping Terpstra of Appelhof?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LifeLove

Camping Terpstra of Appelhof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 18:22

Hallo ;) ,

Aangezien mijn vriendinnen en ik van de zomer op vakantie gaan en hebben gekozen voor terschelling, (want als je naar Renesse gaat kom je de halve school schijnbaar tegen en Renesse leek ons wat minder)... anyway,
Wij zijn heel erg aan het twijfelen tussen jongerencamping Appelhof en Terpstra.
Ik weet dat Terpstra wel beter uit de beoordelingen komt, maar het schijnt dat het op Appelhof, allemaal net wat losser is, met de sfeer daar. En dat daar ook alleen maar jongeren zitten en wat drukker is als Terpstra, en dat drukke leek ons juist wel gezellig!!!
Dit is wat wij hebben gelezen op internet, maar ik weet niet of er bokkers naar een van deze campingen zijn geweest?

Ik zal wel even jullie voordelen en nadelen over deze campings willen horen :) Zodat wij tot een goed en juist besluit komen.

tenerife

Re: Camping Terpstra of Appelhof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:32

Hehe, kben op beide campings wel geweest, als je houdt van feesten, lol, alcohol sex en andere gekke fratsen moet je naar appelhof. Op tersptra gaat het er wat rustiger aan toe en kent strengere regels.

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:36

Wij gingen van '88 tot '94 naar de Appelhof. Heb er erg goeie herinneringen aan. Alleen toen was de minimale leeftijd die je daar tegen kwam zo'n 17 jaar. Nu zitten er volgens mij allemaal van die los geslagen pubers vanaf 14 jaar. Dat vind ik zelf minder moet ik eerlijk zeggen.

LifeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:30

Pffff moeilijk,
ik hoor wel dat mensen echt een vette tijd hebben gehad op Appelhof,
en Terpstra is ook wel leuk, maar wel streng enzo.
Appelhof is populaider merk ik wel.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 18:25

Wij hebben met een groep van 11 meiden twee zomers op de Appelhof gestaan en daar echt een toptijd gehad! Wij zijn allemaal geen coma-zuipers of breezersletjes, en toch voelden we ons prima thuis tussen al het andere volk. Voordeel is dat je 's avonds als je terugkomt van het stappen (dat is helaas al om 2 uur) best nog wat geluid mag maken op de camping. Daarnaast staat er een snackbar op het terrein, zeer geschikt voor een nachtelijke vette hap ;).

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:45

Ik heb een week op Terpstra gestaan, zit heel dicht bij uitgaansgelegenheden.
En je kunt makkelijk met de bus naar andere dorpjes.
Terpstra is strenger, maar het is er ook veel schoner dan op Appelhof.
Appelhof zit overal verder vandaan, maar heeft zijn eigen discotheek.
Wij vonden het juist leuk om eerst een kroegje te pakken en dan uit te gaan

Oja rond 3 's nachts uur word je meestal je tent in gemept, maar wanneer je later terugkomt is er geen enkel probleem.
Wij gingen nog wel eens naar het strand namelijk.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:09

patos schreef:
Wij hebben met een groep van 11 meiden twee zomers op de Appelhof gestaan en daar echt een toptijd gehad! Wij zijn allemaal geen coma-zuipers of breezersletjes, en toch voelden we ons prima thuis tussen al het andere volk. Voordeel is dat je 's avonds als je terugkomt van het stappen (dat is helaas al om 2 uur) best nog wat geluid mag maken op de camping. Daarnaast staat er een snackbar op het terrein, zeer geschikt voor een nachtelijke vette hap ;).

Ahh die snackbar was ik alweer vergeten!

Ook ik heb een weekje op Appelhof gestaan, was geweldig! Lekkere bende, overal drank en muziek. 's Avonds de kroeg in, socializen en dan weer een after bij de tent :')

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 18:25

Fijn dat ik topic tegen kom! :D
Wij willen met een vriendengroepje ook al naar terschelling en we twijfelen tussen de beide campings! :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 14:38

Terpstra vind ik een geweldige camping. Je mag er heus wel wat en aan de andere kant heb je ook iets meer rust. Je zit 1 km van de dichtsbijzijnde supermarkt af en de dichtsbijzijnde kroegjes. En als je rustig / stil aan doet dan mag je ook wel na 2-en buiten zijn hoor :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:14

Wij gaan naar Terpstra dit jaar :)! Wij hebben gehoord dat het daar wat minder hard er aan toe gaat zeg maar en dat leek ons wel fijn, aangezien dit voor allemaal de eerste keer is dat we met vrienden op vakantie gaan.

Wel zitten wij te twijfelen of we fietsen moeten huren of niet...?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:27

Fietsen zijn onmisbaar op de eilanden. En zo heel veel kost fietsenhuren ook niet. Bij de haven zit een verhuurder, kan alleen zo 123 niet op zijn naam komen...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:08

A_lette schreef:
Fietsen zijn onmisbaar op de eilanden. En zo heel veel kost fietsenhuren ook niet. Bij de haven zit een verhuurder, kan alleen zo 123 niet op zijn naam komen...

Ja ik ben inderdaad voor het huren van fietsen, maar de rest is nog niet echt overtuigd helaas... Maar bedankt voor de reactie!

vivian2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:17

Wij gaan naar camping Terpstra :D we zijn met zn 5en en huren sowieso 3 fietsen en mischien 5 moeten we even kijken wat handig is :D

ik kan niet wachten! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:42

SSDesign schreef:
A_lette schreef:

Ja ik ben inderdaad voor het huren van fietsen, maar de rest is nog niet echt overtuigd helaas... Maar bedankt voor de reactie!

maar willen jullie alles lopend gaan doen dan?

Appelhof is sowieso een eindje van het centrum af. Terpstra ligt vlakbij Midsland. Maar als je bijvoorbeeld naar het strand wilt, moet je toch een eindje fietsen/lopen. Idem dito als je naar West wilt om daar een keer te stappen of te winkelen. De eilanden zijn niet groot, maar lopend zou ik het niet doen :n

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:48

taxi kost ook niet zo veel op dat eiland. ik zou zelf voor appelhof kiezen, het is er wat gekker en wilder en er zit zoiezo een disco op de camping waar leuke feestje worden gehouden. hoor ook leuke verhalen over terpstra maar mijn vakantie op appelhof wat te gek.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:59

Hehe, na 5 zomers op terschelling gewerkt te hebben én met plannen komende zomer weer te gaan...
:
Het maakt geen snars uit naar welke camping je gaat qua gezelligheid en strengheid van de camping.

Terpstra: dichtbij het dorp en dus dichtbij de kroegen.
Iets nettere wc's, maar blijft een jeugd camping.
Strand is íetsje dichterbij als vanaf appelhof.

Appelhof: Eigen disco
Eigen snackbar (met goede friet)
Supermarkt lijkt verder weg dan vanaf terpstra, maar is even dichtbij
Dorp alsnog maar 5 min fietsen of 20 min lopen.
Meer taxi's op de standplaats :P

Qua fietsen of niet: Taxi's zijn erg goedkoop op het eiland. Snachts is het met 8 man zelfs goedkoper om met de taxi naar west te gaan dan met de bus! (en de bus komt erg weinig en erg onregelmatig en zit stampende vol)
Fietsen: als je achterop zit op een fiets en de verhuurder ziet het, word je fiets ingenomen en krijg je je borg niet weer terug! Ze stoppen zelfs hun busjes ervoor om mensen van de fiets te schoppen. Kan je dus sterk afraden om dan maar allemaal achterop te gaan.

Afhankelijk van hoe lang je blijft en hoe veel je weg gaat kán het goedkoper zijn om met de taxi te gaan dan met de fiets. Als je veel naar west gaat of naar de Groene weide, is fietsen goedkoper.

Ohja, en altijd lief zwaaien naar de taxi chauffers :P

ps, als je van de camping word geschopt, kom je er op andere campings ook niet meer op. En fietsen zijn zomers uitverhuurt, zorg dat je die optijd reserveert!

edit: van de mensen die ik in mijn taxi heb gehad vond ik meestal de mensen van appelhof gezelliger. Die zijn welliswaar luidruchtiger, maar makkelijker mee te praten, en minder snel écht vervelend.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:47

Airborn schreef:
Hehe, na 5 zomers op terschelling gewerkt te hebben én met plannen komende zomer weer te gaan...
:
Het maakt geen snars uit naar welke camping je gaat qua gezelligheid en strengheid van de camping.

Terpstra: dichtbij het dorp en dus dichtbij de kroegen.
Iets nettere wc's, maar blijft een jeugd camping.
Strand is íetsje dichterbij als vanaf appelhof.

Appelhof: Eigen disco
Eigen snackbar (met goede friet)
Supermarkt lijkt verder weg dan vanaf terpstra, maar is even dichtbij
Dorp alsnog maar 5 min fietsen of 20 min lopen.
Meer taxi's op de standplaats :P

Qua fietsen of niet: Taxi's zijn erg goedkoop op het eiland. Snachts is het met 8 man zelfs goedkoper om met de taxi naar west te gaan dan met de bus! (en de bus komt erg weinig en erg onregelmatig en zit stampende vol)
Fietsen: als je achterop zit op een fiets en de verhuurder ziet het, word je fiets ingenomen en krijg je je borg niet weer terug! Ze stoppen zelfs hun busjes ervoor om mensen van de fiets te schoppen. Kan je dus sterk afraden om dan maar allemaal achterop te gaan.

Afhankelijk van hoe lang je blijft en hoe veel je weg gaat kán het goedkoper zijn om met de taxi te gaan dan met de fiets. Als je veel naar west gaat of naar de Groene weide, is fietsen goedkoper.

Ohja, en altijd lief zwaaien naar de taxi chauffers :P

ps, als je van de camping word geschopt, kom je er op andere campings ook niet meer op. En fietsen zijn zomers uitverhuurt, zorg dat je die optijd reserveert!

edit: van de mensen die ik in mijn taxi heb gehad vond ik meestal de mensen van appelhof gezelliger. Die zijn welliswaar luidruchtiger, maar makkelijker mee te praten, en minder snel écht vervelend.

Hmm dan is fietsen huren toch niet zo heel voordelig meer... Is ook stom dat dit zo gaat!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:20

Neehoor, helemaal niet stom! Er word duidelijk vertelt dat je niemand achterop mag nemen, omdat de fietsen daar stuk van gaan... Vind het niet zo raar dat ze dat niet goed vinden...

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:52

Airborn schreef:
Neehoor, helemaal niet stom! Er word duidelijk vertelt dat je niemand achterop mag nemen, omdat de fietsen daar stuk van gaan... Vind het niet zo raar dat ze dat niet goed vinden...

Ik vind het vooral stom dat er op die manier gecontroleerd word, daar doelde ik het op. Maar ik heb echt nog nergens kunnen vinden dat dit niet mag, of ik heb gewoon niet goed gezocht. Maar in ieder geval, dan weten we dat ook weer. Is wel een beetje zonde, we zijn met 6 mensen dus dan moet je steeds 2 taxi's gaan regelen...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:02

Fietsen huren kun je doen bij de grotere fietsenverhuurders: Zeelen (zit direct aan de haven), Haantjes (ook bijna direct aan de haven) en Thijs Knop (ook aan de haven). Vooraf regelen via internet is het makkelijkst, fietsen staan dan klaar bij de boot en je bagage wordt met een busje naar je camping gebracht!
Fietsen huren is wel een absolute aanrader en hoeft niet heel duur te zijn voor een weekje! Serieus, ik zou geen zin hebben om constant taxi's te bellen en erop te wachten..

Appelhof of Terpstra.. tja.. kiezen is altijd lastig ;) Maar je kunt niet verkeerd kiezen hoor. Je maakt er altijd wel wat van!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:55

Taxi's staan bij de campings te wachten over het algemeen, dus wachten is er niet echt bij :P
'
En Taxi Bakker heeft busjes rijden, dus 6 personen kan gewoon in 1 taxi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 00:04

Wij gaan dit jaar waarschijnlijk met 3'en naar Appelhof omdat Lloret niet door kan gaan. Ik hoor wel heel veel dramatischer verhalen over Appelhof maar volgens mij is het hartstikke gaaf. :)

Ben trouwens ook nog wel een beetje benieuwd naar hoeveel jullie aan boodschappen, uitgaan en drank nog ongeveer kwijt zijn geweest in 1 week?

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:37

Hangt een beetje af van hoeveel je drinkt en wat je drinkt natuurlijk ;)
Geloof dat ik in die tijd (geloof 5 of 6 jaar geleden) zo'n 400 of 500 euro kwijt was?

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 08:45

haha mijn kleine broertje gaat met zijn vriendjes naar appelhof.. maar hun zijn wel gezellig hoor.. natuurlijk ook nog een groot voordeel aan de appelhof ;)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:59

Oh, alvast een tip, als je VEEL kratjes bier moet vervoeren, je krijgt tegenwoordig 10 euro boete als je een karretje meeneemt, en met een taxi busje vol (30-50 kratjes afhankelijk van welk busje) ben je maar 9.20 kwijt ;) Hoef je ook niet te slepen met je zooi :P (vooral voor het inleveren van de kratjes erg handig)