Mexico 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

Mexico 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 14:46

Wie o wie gaat er dit jaar naar Mexico?
Mijn vriend en ik willen dolgraag naar Playa del Carmen in de zomervakantie,
alleen ik twijfel enorm over het regenseizoen. Daarom heb ik helaas ook nog niet geboekt.
Als ik het google krijg ik veel te uiteenlopende reacties.
Iemand ervaring met het reizen naar Mexico in juli/augustus/september?
En kan je beter met Arke of Martinair vliegen?

Ik ben benieuwd..!

Ntlie_

Re: Mexico 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:47

Ik zou zeggen gewoon boeken :D (volgensmij hebben wij wel eens over en weer gePBt over Mexico? :P )
Wij gingen van 22/08 t/m 05/09 en dat valt precíes in het regenseizoen!
En ja, we hebben ook regen gezien in onze vakantie, maar dat viel zo rond een uur of 5/6.. Even een uurtje flinke regen en onweer, het halve hotel stond blank, en daarna geen vuiltje meer aan de lucht. :j Ik zou het regenseizoen je dus absoluut niet laten weerhouden om naar dit prachtige land te gaan. *D

Wij zijn met arke gevlogen, omdat dat in onze geboekte reis zat (vlucht, hotel etc incl geboekt). Arke beviel prima, maar martinair zal vast ook goed zijn. :j

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:03

Wij zijn net aan het begin van het regenseizoen (juni) geweest. Regen hebben we dan ook wel gehad, maar dat is heel anders dan in Nederland. Het valt even 5-15 minuten met bakken uit de hemel, maar daarna is er weer een strak blauwe hemel met een stralend zonnetje.
Playa del Carmen is echt een leuke plaats en je hebt er veel gezellige tentjes en winkeltjes. Wij zaten met ons hotel midden in deze plaats en dat was echt super. De grotere en luxe hotels staan veelal bij elkaar (ik geloof dat dit iets van PlayaCar heet?).
Wij hebben gevlogen met Arke en dit beviel prima (zat ook bij onze reis i.c.m. hotel, transfer etc.). Boek alleen geen Comfort Class want dit scheelt echt nauwelijks iets met de Economy Class.

Gewoon boeken dus. Het is een prachtig land en je kunt er geweldige excursies maken. Ik zou je niet laten tegen houden door het regenseizoen (en trouwens, zo'n tropische regenbui moet je ook een keer mee gemaakt hebben :Y) ).

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 19:23

bedankt voor jullie reacties, ( ja wij hebben idd gepbt :P )
Ik wil me ook niet laten tegenhouden door het regenseizoen maar ben zo bang dat ik straks 1500 euro betaal en dan alleen maar regen hebt.
Maar ik wil zoooo graag :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:36

Moet je niet van uit gaan hoor.. :P
Wij waren er ook bang voor en ik kan me herinneren dat iemand anders (op bokt hier volgensmij) zelfs z'n vakantie er voor had afgezegd... Toen had ik het ook een beetje benauwd maar het is 100% meegevallen! En zo'n tropische bui is best eens leuk om mee te maken.. *D

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:24

Je kan mazzel hebben in het regenseizoen maar het kan ook dagen met bakken uit de lucht komen ;)
Soms regent het even en dan is het weer mooi, die dingen zijn altijd moeilijk te voorspellen.
Arke kan je prima mee vliegen maar tegengesteld met wat Tessa89 zegt zou ik wel comfort nemen want dat scheelt toch echt wel met economy, zeker als je wat langer bent en toch ruime tijd in het vliegtuig moet zitten. Die paar cm's zitten net wat ruimer en zeker als iemand voor je zn stoel naar achter doet ;) En als je niet al te laat boekt kost het je niet heel veel extra dan economy.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:33

Hooi,

Wij zijn inmiddels 10 x :o :o in Playa del Carmen en omgeving geweest.

Persoonlijk vind ik oktober/november een veel slechtere periode ivm orkaanseizoen, dan is vaak de zee veel ruwer en is er meestel een rode vlag bij het strand en valt er minder mooi te duiken/snorkelen.
Ik zou kiezen voor een vakantie in juli /augustus.
Wij gaan meestal in december, het ene jaar heel veel regen en afgelopen keer slechts 2 x 5 minuten ofzo.

We hebben met zowel martinair als arkefly gevlogen, altijd comfort class (voor in het vliegtuig en net iets meer beenruimte) en vinden er weinig verschil tussen zitten, allebei erg goed arkefly heeft alleen bijna altijd een tussenlanding op cuba ofzo.

Voor foto's kijk maar eens op onze website : divehorse.com

groetjes Marijke
(en als je vragen hebt, mijn mailbox staat open !)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 23:51

ik ben in playa geweest in maart, het perfecte seizoen !
in de zomer is het inderdaad regenseizoen en in september orkaanseizoen.

welke hotel ga je heen ?

ik zat in iberostar tucan/quetzal, SUPER !!!!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:13

Wij zaten in 'Viva Wyndham Azteca' ook echt een aanrader. :j
Maar geloof dat de hotels in Playa over het algemeen allemaal wel heel goed zijn... :)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 20:22

dat hotel staat idd hoog bij ons, dit hotel is tenminste een beetje te betalen O:)
Hebben jullie vroeg geboekt of een last-minut?
Ik vind het zo moeilijk..

@duikpaardje, mooie foto's!!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:39

als de vraag aan mij was; was geen last minute.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:13

Dank je wel !

Zoals je zag op de foto's gaan wij de laatste jaren naar Sandos Playacar, maar hebben ook in de Reef gezeten.
Sandos Caracol heeft ook vaak leuke aanbiedingen.
Gewoon goed de aanbiedingen in de gaten houden en bij verschillende touroperators vergelijken.
Wij kijken gewoon wie het goedkoopste is.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 22:35

duikpaardje nu heb ik pas door 'wie je vroeger was'
wij hebben nog wel contact gehad over mexico en andere zaken lang geleden :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:30

Ik heb geen last minute geboekt omdat ik ZO graag wilde, dat ik bang was dat op die datum geen goede reizen meer te vinden waren.. :o Later was het wel veel goedkoper. :=

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:36

echt? Dat verbaasd me.. meestal is het hoe voller het vliegtuig, des te duurder je stoel ook nog eens word.
Of mis had het te maken met de crisis..?

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:25

De touroperators kopen een x aantal kamers in bij een hotel, en daarom is het vaak op het laatste moment ook goedkoper.
Wij boeken altijd zodra er geboekt kan worden, we zijn nu druk bezig met zoeken naar een zomervakantie en voor mexico in december boeken we al begin augustus omdat we altijd naar hetzelfde hotel willen.
Wij hebben trouwens zelden een heel vol vliegtuig meegemaakt, er waren altijd wel lege stoelen te vinden, wij hadden terug ook niemand naast ons.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:37

Wij hebben ook geboekt naar Mexico! :D
In augustus 11 dagen naar het Viva Wyndham Maya! Midden in het regenseizoen, maar ik ben daar eigenlijk niet zo bang voor!
Heb er wel onwijs veel zin in!! :D

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 00:39

duikpaardje schreef:
De touroperators kopen een x aantal kamers in bij een hotel, en daarom is het vaak op het laatste moment ook goedkoper.
Wij boeken altijd zodra er geboekt kan worden, we zijn nu druk bezig met zoeken naar een zomervakantie en voor mexico in december boeken we al begin augustus omdat we altijd naar hetzelfde hotel willen.
Wij hebben trouwens zelden een heel vol vliegtuig meegemaakt, er waren altijd wel lege stoelen te vinden, wij hadden terug ook niemand naast ons.

Klopt inderdaad dat de touroperators een aantal kamers in kopen, maar het is tegenwoordig eerder zo: hoe vroeger je boekt hoe voordeliger je uit bent! (werk op het reisbureau) Als de touroperators een aantal weken vantevoren niet van hun kamers af kunnen geven ze dat aanbod vaak terug aan het hotel. Tevens komen er op de vluchten heel vaak toeslagen! Vandaar dat je beter op tijd kunt boeken! Wij hebben vanavond geboekt en hadden al de laatste 2 vliegtuigstoelen. De rest zat nu allemaal al bijna vol!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 11:22

LouB schreef:
In augustus 11 dagen naar het Viva Wyndham Maya! Midden in het regenseizoen, maar ik ben daar eigenlijk niet zo bang voor!

Gaaaaaf :D
Viva Wyndham Maya is het zusterhotel van het hotel waar ik afgelopen zomer zat! Kijk ook vooral even binnen bij Viva Azteca, je mag van beide gebruik maken!
Viva Maya was iig erg groot en errrrg mooi :D

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 14:20

LouB schreef:

leeeuk hoeveelste augustus? Wij willen 13 augustus ook in dat hotel O:)
En ik heb idd ook op een reisbureau gewerkt en dan was het idd vaak met vroegboekkortingen het goedkoopst.
Ik heb alleen helaas nu het geld niet, dus het word toch nog een paar maandjes wachten.
Balen!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:31

Dan boek je toch bij d-reizen, die adverteren dat je geen aanbetaling hoeft te doen.

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:47

bonney4evver schreef:
LouB schreef:

leeeuk hoeveelste augustus? Wij willen 13 augustus ook in dat hotel O:)
En ik heb idd ook op een reisbureau gewerkt en dan was het idd vaak met vroegboekkortingen het goedkoopst.
Ik heb alleen helaas nu het geld niet, dus het word toch nog een paar maandjes wachten.
Balen!

Wij gaan ook op de 13e! Toevallig! We hadden alleen wel de 2 laatste vluchtstoelen bij Neckermann! Dus ik hoop dat je 't tegen die tijd nog ergens anders kunt boeken!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 16:49

oh damn nu al..
Mag ik vragen wat je hebt betaald?

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:26

bonney4evver schreef:
oh damn nu al..

Ja ik stond er ook van te kijken! Heb het vandaag op het werk nog even nagekeken, maar echt bijna alles is al vol. Op de 11e waren er geloof ik nog 2 of 4 stoelen voor 9 dagen. De rest was allemaal al volgeboekt. Eventueel kun je denk ik wel reizen met andere TO's maar ik weet niet of ze dat hotel ook aanbieden! Wij zijn voor 11 dgn ong. €1100 pp kwijt

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:17

bonney4evver schreef:
oh damn nu al..

En weet je inmiddels al wat je gaat doen? Nu boeken of wachten op last minute?