Welk land voldoet aan onze eisen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Welk land voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:54

Hoi :)

Zomer 2010 ga ik met mijn ouders en broertje (16) een verre reis maken. De vraag is alleen nog steeds waarheen? Zelf wil ik heel graag naar Australie/ Nieuw-zeeland mijn ouders ook wel, dus eigenlijk neigt het daar nu naar toe.
Maar ik ben ook wel benieuwd wat er nog meer is?
in 2008 zijn we naar Zuid-Afrika geweest, een rondreis van twee en een halve week door de natuur. En daarna nog een paar dagen in Cape Town. Dat was echt helemaal geweldig, beste vakantie ooit! Maar om er nu gelijk weer heen te gaan vonden we zonde, er zijn ten slotte veel andere mooie plekken!
Twee jaar daarvoor hebben we hetzelfde soort vakantie gehad in Mexico, ook erg mooi, maar die cultuur spreekt mij eigenlijk niet zo aan.
Verder zijn we in Denemarken, Slovenie, Griekenland, Portugal, Frankrijk, Spanje, Tsjechie, Duitsland, Polen geweest. Zweden gaan we volgend jaar op wintersport. (wat bof ik eigenlijk toch :D :o)

Zo'n vakantie als Mexico en Zuid Afrika willen we dit jaar weer maken, maar dan 4 weken.

Wat we zoeken:
-Mooie (ongerepte) natuur, beetje middle of nowwhere gevoel :P
-Veel dieren (foto's O:)
-Mooie steden/stad om een paar dagen heen te gaan
-Warm klimaat, maar 30/35 graden is wel de max. (we gaan in Augustus)
-Liefst Engelstalig
-We eten trouwens vegetarisch. In Zuid Afrika was dat wel goed te doen, maar ik Mexico viel dat wel eens tegen. En ja elke dag patat is natuurlijk ook niet zo handig :+ (mijn broertje en ik zijn niet zulke goede eters..)
- Land waar ze rechts rijden en ik als 18 jarige ook mag rijden zou wel handig zijn.

Azie trekt mij zelf niet echt, daar gaan mijn ouders maar heen als mijn broertje en ik niet meer mee gaan
We zitten zelf te denken aan Australie, Nieuw Zeeland, Canada? Amerika? Misschien Zuid Amerika?

Dus wat zijn de voor- en nadelen van deze landen en welke landen voldoen aan onze eisen?

Groetjes Simone

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:29

NAMIBIË

Als je Zuid Afrika geweldig vind dan vind je Namibië ook geweldig.

Echt een prachtig land en wat betreft natuurschoon ook weer hele andere dingen dan Zuid Afrika.

Even kijken:
- Mooie (ongerepte) natuur, beetje middle of nowwhere gevoel :P Zeker wel, helemaal geweldig landschap echt prachtig
-Veel dieren (foto's O:) Aan dieren zeker geen tekort als je naar Etosha gaat maar ook op de normale wegen kom je regelmatig wat tegen...
-Mooie steden/stad om een paar dagen heen te gaan Je hebt enkele leuke plaatsjes maar steden is een groot woord. Windhoek is wel echt een stad en Swakopmund ook maar de rest is meer dorpformaat..
-Warm klimaat, maar 30/35 graden is wel de max. (we gaan in Augustus) Overdag heerlijk warm en 's nachts heerlijk koel
-Liefst Engelstalig Nagenoeg iedereen spreekt Engels, daarnaast kan je je met Nederlands op veel plaatsen ook redden omdat veel mensen afrikaans spreken dus bij langzaam praten versta je elkaar prima.
-We eten trouwens vegetarisch. In Zuid Afrika was dat wel goed te doen, maar ik Mexico viel dat wel eens tegen. En ja elke dag patat is natuurlijk ook niet zo handig :+ (mijn broertje en ik zijn niet zulke goede eters..) Over het algemeen passen ze hun maaltijden overal goed aan. Wel is het vaak a la carte bij de kleinere lodges maar zeg je dat je iets niet lust (ik bijvoorbeeld geen vis) dan maken ze met plezier een aanpassing.
- Land waar ze rechts rijden en ik als 18 jarige ook mag rijden zou wel handig zijn. rechts wordt een probleem want daar moet je links rijden maar ik geloof wel dat je als 18 jarige mag rijden daar maar dat weet ik niet zeker.

Afbeelding

Afbeelding

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 000779.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k161/ ... 000741.jpg
Deze foto's zijn in de afgelopen 2 weken geschoten hihi. Vragen stel ze gerust!
Laatst bijgewerkt door Lontje op 03-01-10 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, max. 2 mogen er zichtbaar.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 04:51

Een rondreis door de Zuidwestelijke staten van Amerika (Californië, Arizona, Utah, Nevada). Een zeer kleine maar op zich wel allesomvattende samenvatting in foto's: http://www.youtube.com/watch?v=-7gUuygVT2o ;)

Zie mijn profiel voor middle of nowhere gevoel. :D
Dit is de reis die wij in 2008 gemaakt hebben;

Afbeelding

Balou_k

Re: Welk land voldoet aan onze eisen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 05:08

in australie rijden ze toch links ? of zit in ieder geval het stuur aan de 'verkeerde' kant..

M_ichje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 08:40

Wij zijn net terug uit Australië.
Wij zijn naar Tasmanië geweest, het eiland dat eronder ligt. Ik denk dat dat wel aan je eisen voldoet ;)
1/3 van het hele eiland is nationaal park.
De steden (Hobart) zijn echt prachtig ingericht en je kunt uren door het land rijden zonder een stad te zien!

Het klimaat is ook goed, wij hebben tussen de 15 en 30 graden gehad, afhankelijk van waar je zit.
In tegenstelling tot de rest van Australie en Nieuw Zeeland, is Tasmanie ook nog helemaal niet toeristisch en dat terwijl ze wel een van de mooiste stranden ter wereld hebben (volgens national geographics).
Het leuke is dat je die stranden dus ook bijna voor jezelf hebt :D

Zal wel jammer zijn als het daar toeristisch wordt, maar het is echt een aanrader.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:11

Costa Rica zuid-amerika.

Ben er nog nooit geweest maar goed.

Australie ook erg gaaf ben er zelf ook geweest maar ik vind het te groot voor 3 weken.
Als je dan toch wilt denk ik dat je het beste omgeving Darwin kunt gaan bekijken, kust is erg toeristisch en daar zul je niet snel het only the lonely gevoel krijgen. tenzij je echt het binnenland in gaat trekken.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 12:18

Harstikke bedankt voor de reacties! :D
@Laulau85: Namibie is inderdaad erg mooi. Het lijkt alleen wel erg op ZA, en we wouden dit jaar wat anders ;)
@Toekie: super leuk filmpje! Hoelang hebben jullie over die reis gedaan? Ik gooi het in de groep :)
@baloe_k: Ja klopt, daar rijden ze links. En je mag er pas rijden van 21. Jammer, maar australie is zo mooi, dus dat neem ik dan maar voor lief :P
@M_ichje: Tasmanie kan ook natuurlijk, zal ik even wat over opzoeken :j
@cowgirl: We gaan 4 weken ;) Costa Rica ga ik ook even wat info over opzoeken :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:36

Ik denk dat je de hoop al moet opgeven voor het rijden als 18-jarige. De meeste (if not: alle) verhuurmaatschapijen nemen het risico niet om te verhuren aan mensen die nog maar net hun rijbewijs hebben. In Amerika is bij de meeste maatschappijen de vereiste dat je min. 2 jaar je rijbewijs moet hebben. Onder de 21 krijg je ook een extra tax toegerekend.

Dat gezegd vind ik Toekies voorstel een erg mooie! Die reis hebben wij ook gemaakt de eerste keer dat we terug naar Amerika gingen en daar heb je prachtige en ongerepte natuur zat :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:25

Die extra tax in Amerika is zelfs onder de 26. Dure aangelegenheid werd het voor ons, maar gelukkig waren we met zn vieren dus de kosten goed verspreid. :)

Maar ja, Amerika is idd een aanrader he. :D
We hebben over die reis 5 weken gedaan, zo'n 8000 kilometer gereden in totaal. Bij San Diego een uitstapje naar Tijuana, Mexico gemaakt. Voor een paar uurtjes. Langer wil/moet je daar ook echt niet zijn. :P
Ik hoor overigens regelmatig dat mensen ongeveer dezelfde reis in 3 weken doen. Eerlijk gezegd moet ik daar niet aan denken. :o
Laatst bijgewerkt door Toekie op 03-01-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:28

Wij hebben hem in 3 weken gedaan, maar die stukken Phoenix en Utah waren er niet bij. Maar dat was inderdaad wel een marathonreis, meestal maar 1 dag per stadje, max. 3 in San Fransisco en San Diego. Nu doen we het ook met minstens 2 à 3 nachten per plaats, veel relaxter :j

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:30

Ja dat is echt aan te raden! Wij bleven bijvoorbeeld (wel :D) drie nachten in Las Vegas! En alle tijd ook voor een rustige terugrit langs de kust, van San Francisco naar LA (waar we ook begonnen). Oohh... *zwijmel*

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:32

Australie is een fantastisch mooi land, maar houdt er rekening mee dat het er in augustus winter is en het kan er best fris zijn in die periode. In de Blue Mountains in juni was het zelfs maar 10 graden en dan was het nog niet eens winter. Mooiste periode om naar Australie/Nieuw Zeeland te gaan schijnt oktober/november te zijn.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 17:38

Mientjeuh schreef:
Ik denk dat je de hoop al moet opgeven voor het rijden als 18-jarige. De meeste (if not: alle) verhuurmaatschapijen nemen het risico niet om te verhuren aan mensen die nog maar net hun rijbewijs hebben. In Amerika is bij de meeste maatschappijen de vereiste dat je min. 2 jaar je rijbewijs moet hebben. Onder de 21 krijg je ook een extra tax toegerekend.

Dat gezegd vind ik Toekies voorstel een erg mooie! Die reis hebben wij ook gemaakt de eerste keer dat we terug naar Amerika gingen en daar heb je prachtige en ongerepte natuur zat :j

Oke dat is wel even goed om te weten ja :j Was wel handig geweest, konden we met zijn drieen wisselen, hoef je niet zo lang te rijden ;)

Oke 4 weken is dan nog wat ruimer als 3, want om nou elke dag een paar honderd kilometer te moeten rijden...

@kaka: Ja klopt, vind ik helemaal niet erg, hou niet echt van dat warme ;) Mijn ouders wel, maar in die periode op vakantie gaat echt niet helaas.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:42

Ik kan me bij Toekie aansluiten, wij hebben ook die reis gemaakt en het was geweldig :+:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:53

Ik had ook meteen zoiets van Zuidwest V.S.
Top is het daar. Als je echt het middle of nowhere gevoel wilt krijgen, moet je onderlangs van San Diego naar Tucson rijden via El Centro. Daar kun je zo maar 150 kilometer rijden zonder ook maar iemand tegen te komen, alleen maar woestijn zie je. Dat is zelfs een beetje beangstigend maar ook wel weer heel apart om mee te maken.

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:18

Australie is zeker een aanrader, northern territory (NT), in het noorden van oz, is onwijs mooi en veel ongerepte natuur. Een nadeel voor je is dat we hier links rijden, maar daar wen vast wel aan na een weekje ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:03

Mijn zusje had het idd ook best koud gehad toen ze in (onze) zomer (dus juli/augustus) in Australie was.

Namibie lijkt me geweldig, maar na Z-A kan ik me voorstellen dat je heel iets anders wilt. Azië/China lijkt me ook geweldig, maar westelijke staten van de VS ook.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:12

Azie!
Vegetarisch eten is daar heel normaal ivm de Indische bevolking.

Je zou een rondreis kunnen maken door Thailand, Maleisie, Singapore en Indonesie.

Vietnam en Laos zou ik persoonlijk overslaan. Ik kan niet zo goed tegen dierenleed.
Vooral Maleisie vond ik geweldig. Je hebt zelfs nog kans om de tijger te zien.

En eh qua dieren: wij kwamen deze tegen:
Afbeelding

en deze:
http://i126.photobucket.com/albums/p87/ ... C00843.jpg

Kleine indruk van het eiland Tioman in Maleisie:
Afbeelding

Botanical graden te Singapore:
http://i126.photobucket.com/albums/p87/ ... C00835.jpg

Azie is veilig, de mensen zijn er vriendelijk, je kan er heerlijk eten (ook vegetarisch heel uitgebreid), het is er altijd tussen de 28 en 32 graden en last but not least het is financieel heel aantrekkelijk en mensen spreken er goed Engels.
Laatst bijgewerkt door Lontje op 09-01-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: max. 2 foto's mogen zichtbaar in een topic.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:17

Maleisie is echt heel erg mooi inderdaad, zeker een goede aanrader, ook qua vegetarisch eten!
In australie kon ik ook vrij goed vegetarisch eten, maar dan was Maleisie echt lekkerder! In Maileisie had ik trouwens nog veel meer vakantie-gevoel dan in australie :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:55

Maleisie of Zuid Amerika lijkt me ook erg leuk en misschien dat je in Zuid Amerika wel meerdere landen na elkaar kunt bezoeken? :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:09

Maleisie is inderdaad geweldig. Vooral Borneo is zo mooi. Ik heb er orang utangs gezien, schildpadden, babyschildpadjes geboren zien worden etc. etc.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:55

Ik ga met een vriendin in september/oktober 4 weken door Peru en Bolivia reizen met een rugzak. Kan je dus nog niet zoveel vertellen over hoe het daar is, maar misschien wel een leuk reisidee! Daar hoor je ook niet zoveel mensen over. Nambibië zag er trouwens ook erg mooi uit, die ga ik iig onthouden ;)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 11:27

Nieuw Zeeland is in augustus relatief koud, net als Tasmanie en zuid Australie.
Je zou ook kunnen kijken voor Vanuatu, Tonga, Samoa in de Pasific Ocean.
Mooi klimaat (wel regenseizoen, maar dit valt reuze mee) en super lieve mensen.