een keer wat anders, waar naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

een keer wat anders, waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:23

Hallo,

mijn vriend en ik zijn inmiddels een paar jaar samen en hebben een paar zonvakanties en enkele campeer pogingen gehad.
nu willen we wel graag een rondreis door amerika maken, maar daar nu nog niet genoeg geld voor..

we willen dus wat anders, maar weet niet wat...
wat is leuk...?? en betaalbaar voor 2 weken vakantie?

zon is leuk en een actieve vakantie is ook wel onze smaak.

Cassidy

Re: een keer wat anders, waar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:24

Wat noem jij betaalbaar? Een rondreis door Amerika gaat snel in de papieren lopen.
Wil je een vliegreis, wil je binnen of buiten Europa, wil je een zonvakantie of doevakantie?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:25

Een rondreis door Scandinavie misschien? Is ook heel mooi :j .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:25

Schotland is erg mooi. :j
Maar wel vrij duur.
Hoelang wil je?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 22:27

betaalbaar, tot 1000 per persoon? wat een goede zonvakantie ook ongeveer duurt.

wil het liefst 10 dagen tot 2 weken. voorkeur voor vliegtuig.

scandinavie is ene idee inderdaad, ook niet de goedkoopste of wel? veel groen heb ik voor ogen.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:28

Ohh ik zou aanraden om echt gaan te sparen voor amerika :D
Wij hebben in mei een rondreis gedaan door californie en was echt GEWELDIG!!!!!

Verder zijn we in mexico en thailand geweest, dat was ook leuk, maar dat zijn ook wel duurdere reizen.

Wat dichterbij was egypte wel leuk.
Cairo schijnt daar wel heel gaaf te zijn, maar ik heb daar alleen maar week aan het strand gelegen.
Griekenland vond ik ook leuk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:31

Ik ben een keer naar Ierland geweest, was zeer de moeite waard. Engeland is ook mooi, maar dan zou ik met de auto gaan. Hebben jullie een rijbewijs, en durf je aan om links te rijden? Dan zijn Engeland en Ierland beslist de moeite waard, en nu met de lage pond beslist betaalbaar. Kies voor Bed & Breakfast, desnoods Fly & Drive, en dan kun je in 2 weken al heel veel van het land zien. Cornwall en de Cotswold (Engeland) en het zuiden van Ierland zijn echt heel erg mooi.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-10 23:01

we gaan zeker sparen, wat waren jullie kwijt aan amerika? Ik had 4000 per persoon in het hoofd voor amerika.

De vakantie die we nu willen, zit te denken aan 1000 per persoon. Rijbewijs hebben we. Wil alleen geen 24 in een auto zitten om op bestemming te komen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 23:05

Ik ben een keer met mijn eigen auto naar Ierland geweest en we waren idd 24 uur bezig op de Ferry. Door Engeland heen is ook een hele rit. Ik kan Fly & Drive adviseren voor Ierland bijv, en dan zou je met 1000 Euro pp een heel eind moeten komen.

Kijk hier, prijzen voor 15 dagen vanaf 500 Euro, heb je nog zakgeld erbij...(vlucht niet inbegrepen)

http://www.dejongintra.nl/vakantie-best ... of_ireland

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 10:53

tanks, ik ga even kijken

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:00

Bij Labyrinth heb je ook actieve vakanties, naar allerlei bestemmingen.. Vaak zijn het wel groepsreizen, maar je kan je ook afzonderen van de groep om daar activiteiten te doen.. Dit jaar ga ik voor de tweede keer mee, maar als je echt met zijn tweeën wil, zou ik het niet doen.., omdat je toch ergens wel met een groep bent.. :)
Echt speciale landen heb ik nu niet uitgekozen (Dit jaar Noord-Spanje, en komende zomer Kroatië..)

Een trektocht/huttentocht zou misschien ook leuk zijn..? :)

http://www.labyrinth.nl/result.php?Categorie=436

En nog veel meer op de site te vinden :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 11:23

Joltsje schreef:
scandinavie is ene idee inderdaad, ook niet de goedkoopste of wel? veel groen heb ik voor ogen.

Zweden is goedkoop, daar ben ik ook een aantal keren geweest, huisje voor 10 dagen voor 4 personen kostte ons nog geen 500 euro in het hoogseizoen. Verder is kamperen daar helemaal goedkoop, omdat je op veel plaatsen mag wild kamperen (maar ik geloof dat je niet zo van kamperen houdt?).
Noorwegen is wel wat duurder, maar je zou bijvoorbeeld een week Noorwegen en een week Zweden kunnen doen.

De natuur is er iig prachtig, de mensen vriendelijk en het zijn gewoon fantastische landen!!

Engeland is ook heel mooi, de Engelse Pond staat nu extreem laag, dus mocht je een keer naar Engeland willen dan zou ik nou mijn kans grijpen :)) . Cotswolds, Wales (Brecon Beacon), North Devon (kustlijn en Exmoor National Park) en Cornwall zijn erg mooi daar!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:12

Zijn jullie van plan om in het hoogseizoen te gaan of kunnen jullie ook in het laagseizoen weg? Dat scheelt nogal een hoop geld namelijk.

Misschien is Turkije iets? Er is genoeg zon, cultuur en actieve uitjes te vinden. Houd er wel rekening mee dat het daar in juni, juli, augustus en september ontzettend warm kan zijn (40 graden en hoger). Als je daar niet tegen kunt dan is het geen aanrader. Met die temperatuur is het overigens ook niet leuk om een stuk te wandelen of fietsen. :')

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:32

Joltsje schreef:
we gaan zeker sparen, wat waren jullie kwijt aan amerika? Ik had 4000 per persoon in het hoofd voor amerika.

De vakantie die we nu willen, zit te denken aan 1000 per persoon. Rijbewijs hebben we. Wil alleen geen 24 in een auto zitten om op bestemming te komen.

Volgens mij waren wij rond de €4000,- kwijt met z'n tweeën, voor 2 weken.
€2000,- voor de reis (vlucht etc) en €2000,- voor de hotels, eten, auto etc.
Als je daarheen gaat wil ik je wel aanraden om alleen de eerste 1 á 2 nachten een hotel te boeken en de rest daar gewoon zoeken.
Hebben wij ook gedaan en dat ging perfect.
Het voordeel is dat je dan niet tijdgebonden bent.
Vind je het ergens leuk kun je langer blijven en vind je het niet leuk kun je ook weer verder rijden.