Goedkoop vakantie land?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Goedkoop vakantie land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 19:06

Hallo,
Ik ga al een tijdje niet meer met mijn ouders op vakantie, ben toen gewoon thuis gebleven en doorgewerkt.
Maar nu wil ik eigenlijk toch wel een keertje weer weg, samen met mijn vriend.
Nou is mijn budget niet zo heel erg groot, dus ik was benieuwd wat leuke en goedkope vakantielanden zijn?

We willen wel zon. We zijn niet van die grote uitgaanstypes, 1 a 2 keer is voor ons wel genoeg, maar we vinden het niet erg om in zo'n gebied te zitten.
Verder vinden we het wel leuk om actief te zijn, maar ook om wel eens een dagje lekker rustig aan te doen.
Weet iemand een leuk land? Ben erg benieuwd! :)
Alvast bedankt!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:39

Hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk he... Ik ben zelf niet zo'n zon-zee-strand type, dus in die richting kan ik je geen tips geven. Als je goedkoop, cultuur en natuur wil combineren kan je gaan denken aan voormalig Oost-bloklanden zoals bv Hongarije of Polen. Zon vind je in de zomer praktisch overal.

Ik ben dit jaar in September 2 weken naar Polen geweest. Eerst een paar dagen Krakau (oude centrum, jodenbuurt, getto van WOII, zoutmijnen, Auchwitz & Birkenau) om dan door te gaan naar Zakopane, een bergdorpje vanwaar je heel erg mooie wandelingen kan maken en waar je echt pal in de natuur zit. Qua lowbudget kon dat wel tellen... In totaal (dus echt alles inclusief. Elke dag uit eten, vlucht h/t, taxi's, boottochtjes, tochtje met paardenkoets, soeveniers, overnachtingen,...) was ik 500€ kwijt. :Y)

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:47

wij zijn deze zomer naar Griekenland geweest.
Omdat we geen van beiden van het massa toerisme houden, maar toch ook niet helemaal in the middle of nowhere wilden zitten zijn we naar kreta gegaan in het plaatsje rethymnon, dit is een oud vissersdorpje. Je hebt alles bij de hand als je wilt kun je voor 5 euro een taxi pakken naar de stad of ongeveer een halfuurtje lopen, hier schijn je goed uit te kunnen gaan, wij hebben dit niet gedaan, maar hebben er gegeten en rond gelopen. Was er erg leuk!

Verder zit je 5 min bij het strand vandaan en van het dorpje (supermarkt, bakker etc). Het appartement heette missiria en was echt geweldig! Super schoon en netjes, erg vriendelijke mensen en een fijn zwembad. Al met al was het echt niet duur.

Als je wilt kun je voor 20 euro totaal voor 2 pp uit eten.

CKR

Re: Goedkoop vakantie land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:52

Het vliegticket kost wat, maar het leven in Thailand is super goedkoop! Voor zo'n 20 cent heb je al een simpele maaltijd. Het is wel een land waar je echt van moet houden.

Zelf heb ik er trouwens geen ervaring mee, een vriendin van mij gaat er altijd naartoe.