Zon & strand vakantie, waar moeten we heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Zon & strand vakantie, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 23:26

Omdat ik nog nooit 'echt' op vakantie ben geweest en dit jaar 18 ben geworden willen m'n vriend en ik in de zomervakantie 2010 graag met z'n tweetjes op een vliegvakantie. We hebben alleen nog niet echt een idee van waar we heen willen aangezien we beide nog haast nergens geweest zijn. Dus eigenlijk heb ik jullie hulp even nodig! Zou graag aanraders en tips willen.

We willen er heus wel wat geld aan uitgeven want het moet wel leuk worden maar het moet niet gigantisch duur zijn, we willen eigenlijk wel in Europa blijven. Verder houden we er beide niet van om alle dagen alleen maar op het strand te liggen. Lekker bruin worden wil ik zeker wel maar ik wil me niet vervelen dus we zoeken wel een plaats waar veel te doen is. We zijn niet op zoek naar een jongeren/feest vakantie dus plaatsen als Salou & Llorret de Mar vallen af. En het moet allemaal een beetje goed en makkelijk te doen zijn.. Ik ben nog nooit eerder weggeweest dus heb geen zin in een plek waar we ons niet goed kunnen redden. :D

Iemand die ons kan helpen?

Lien2

Re: Zon & strand vakantie, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:41

Gardameer in Italie? Je kan genieten van de zon aan het meer, maar je kan ook een dag naar Verona of Milaan voor de culturele uitspattingen.
Andere mogelijkheid is Cyprus. Als je naar Paphos gaat ben je wel in een toeristenplaats, maar veel minder dan aan de andere kant in Agia Napa. Op het eiland zijn genoeg dingen te doen en te zien om je te vermaken als je niet de hele dag op het strand wilt liggen.
Barcelona is ook nog een idee. Kan je aan het strand liggen én genieten van de stad. Als je daar ben zeker naar Figueres naar het Salvador Dali museum. Dit ligt ongeveer 1,5 uur rijden van Barcelona.
Of naar het Balatonmeer in Hongarije. Ik ben daar járen geleden geweest toen het echt spotgoedkoop was. Dat zal nu wel veranderd zijn, maar het zal vast nog een stuk goedkoper zijn dan de toeristenplaatsen in west-europa.

Kortom, genoeg keus. Succes met zoeken!

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:57

ik heb al behoorlijk wat zon zee stand vakantie gehad waaronder 3x Tunesië en 1x Egypte.
aankomend jaar gaan we weer naar Tunesie en Egypte. we hebben altijd all inclusive.
verder zijn we ook naar Rhodos, Kos en Cyprus geweest.
Rhodos en Kos vielen ons wat tegen qua gastvrijheid.
In Tunesie en Egypte kun je ook veel meer genieten van de luxe.
Als je meer informatie wilt of tips hoor ik het wel :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:12

Bedankt! Maar het is niet onze bedoeling om culturele dingen te gaan doen, musea te bezoeken of kerken ofzo. Ik doel dan meer op dingen zoals quad rijden, dolfijnen zwemmen, op een bananenboot of jetski etc.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:45

Ik vind Kos stad erg leuk.. niet zo'n feestoord als Lloret ofzo maar voldoende te doen!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:58

kroatie! mooi en niet duur

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:03

Tja, als je het financieel aan kan dan zou Maleisie wel wat kunnen zijn.
Als je eenmaal daar bent is het supergoedkoop.
Mooie resorten voor weinig geld, prachtige riffen om te snorkelen tussen de haaien, schildpadden en dolfijnen.
Verder kan je nog een jungletocht doen, je kan er goed en goedkoop stappen, het is een veilig land en de bevolking is zeer vriendelijk.
Vliegen met Singapore Airlines of Malaysian Airways is ook zeer betaalbaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 12:41

Bedankt voor de tips! Kroatië en Griekenland hadden wij ook in gedachten inderdaad. Maar Maleisië klinkt ook wel erg gaaf, ik zal zeker kijken of dat wat is.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:43

Het griekse eiland Rhodos.

Erg mooi, strand, cultuur, (water)sport etc. in overvloed.

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:14

Jildau schreef:
Bedankt! Maar het is niet onze bedoeling om culturele dingen te gaan doen, musea te bezoeken of kerken ofzo. Ik doel dan meer op dingen zoals quad rijden, dolfijnen zwemmen, op een bananenboot of jetski etc.

Op die landen hoef je ook zeker geen culturele dingen te gaan doen. In egypte hebben wij een hele dan een snorkelexcursie gedaan, en dolfijnen gespot.
verder kun je gaan quad rijden. Hier heb je verschillende tripjes van, bv ook de glazen boot etc.
Veel standactiviteiten heb je Tunesië, bananenboot, jetski, parasailen etc..

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:15

Corsica!!
Prachtig eiland!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 21:18

Bali, misschien wat ver weg & duur, maar prachtig :j .

Tessa89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:15

Portugal is ook een prachtig land. Ik ben daar een aantal jaar geleden geweest (Albufeira, Algarve). Je kunt er verschillende (sportieve) activiteiten doen en als Nederlander kun je je er prima redden (alles is vrij makkelijk te vinden en goed aangegeven). Wij gingen iedere avond uit eten (€15-20) en het hotel/appartement kun je net zo duur maken als je zelf wilt. Wij waren iets meer kwijt, maar we hadden dan ook een zeer riante kamer. Ik zou er nu niet meer voor kiezen om naar dezelfde plaats te gaan, aangezien het tegenwoordig meer een feestbestemming is voor jongeren, maar de streek en zowiezo het land zijn zeker aan te raden!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:18

Bulgarije! laat je wel even goed voorlichten over de plaats waar je verblijft, sommige zijn vrij saai ;)
Verder veel activiteiten met een boot/quad enzo.
En heel goedkoop qua eten en drinken :j

Kreta vind ik ook een aanrader, Corfu is ook mooi, maar daar vond ik dat er weinig te doen was.

Portugal was niet mijn ding, maar ja smaken verschillen ;)

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:25

Klopt, hier in Tunesie zat te doen als quad, waterski, bananenboot.. En paardrijden uiteraard ;) Maar ook uitstapjes naar de woestijn. Hier op Djerba is het een stuk minder toeristisch dan Sousse en Hammamet, en mooie stranden!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:33

lakshmi schreef:
Klopt, hier in Tunesie zat te doen als quad, waterski, bananenboot.. En paardrijden uiteraard ;) Maar ook uitstapjes naar de woestijn. Hier op Djerba is het een stuk minder toeristisch dan Sousse en Hammamet, en mooie stranden!

Wat zijn de temperaturen in de maand juli/augustus?? Wij zijn nl. ook zoekende maar ik heb een wederhelft die verschrikkelijk slecht tegen vochtige hitte kan.
Ennuh..(misschien hele belachelijke vraag)...maar lopen daar ook veel zwerfdieren? Want dat wil ik nl. niet...mijn hele vakantie zou verzout zijn doordat ik me druk ga lopen maken..beessies voeren..me eraan hechten en dan vervolgens stad en land bewegen om ze mee te nemen. En dan moet je ook nog een keuze maken want ze kunnen niet allemaal mee en me vervolgens schuldig voelen omdat ik de anderen heb moeten achterlaten.
Beetje Penny misschien...maar zo zit ik nou éénmaal inelkaar.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:20

Juli/augustus is het heet! 30-45 graden.. Het is ook wel vrij vochtig.. Augustus is het ramadan, dan is het allemaal wat rustiger dan normaal. Er lopen ook wel wat zwerfdieren rond.. De mentaliteit is hier toch anders wat dat betreft. Hoor wel vaak dat mensen het op zich mee vinden vallen in vergelijking met andere landen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:22

Lanzarote. Of Griekenland.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:23

Jildau schreef:

Dan lijkt Salou me toch de beste en goedkoopste oplossing, iets meer diepgang en jet set heeft Ibiza of een canarisch eiland, egypte etc is voor veel mensen te warm in de zomermaanden.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:24

Eerste vakantie waar ik heen ben geweest met vriendje is Sicilië. Erg leuke vakantie gehad! Lekker zon, zee, strand, eten, en je kunt genoeg leuke dingen bezoeken/doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:33

Portugal lijkt me niks en ik weet niet waarom. Ik weet dat het nergens op slaat want ben er nog nooit geweest maar heb wat reisbrochures aangevraagd en het trekt me niet..

Egypte en Tunesië lijken me beide super alleen ik zit inderdaad ook met de warmte want we moeten wel in juli of augustus gezien de schoolvakantie en mijn vriend kan anders ook niet zomaar vrij vragen.

Wildgirl: We gaan liever niet naar zo'n typische jongeren plek zoals Salou of Llorret de Mar.. We houden beide niet van zuipen en elke dag feesten en zit liever ook niet tussen allemaal mensen die daar wel mee bezig zijn. :P

Mijn voorkeur gaat nu een beetje uit naar Griekenland of Canarische Eilanden maar dan nog geen idee welke plaats. Ik ga nog even kijken of Corsica wat is, geen idee waar dat ligt en hoe het daar is haha.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:09

Canarische eilanden kan je vanaf Eelde vliegen, net zoals veel griekse eilanden en turkije.
Salou heeft méér te bieden dan alleen sex,drugs z& rock 'n roll; als je een hotel aan de andere kant van de stad boekt heb je daar geen last van maar wel alle goedkope voordelen die je wilt.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 01:28

Wat betreft Griekenland kan ik je in ieder geval Rhodos erg aanraden! Zo te lezen voldoet dit eiland zeker aan je eisen. Je kunt er op prachtige stranden (zand, kiezels of keien) liggen (druk of niet druk, gewoon goed zoeken) en de avonden doorbrengen in o.a. Rhodos Stad. Prachtig is het daar, erg sfeervol en leuke winkeltjes. Mooie uitstapjes naar bijv. de Vlinder Vallei en het gave Waterpark; http://www.water-park.gr/

Succes met je zoektocht! :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:29

We neigen nu inderdaad erg naar Rhodos. :) Wat een gaaf waterpark!

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:22

Tenerife is ook leuk! Geen gigantische stranden maar groot genoeg om lekker te zonnebaden. Verder genoeg te doen. Leuke excursies zoals kameel rijden, boottocht waarbij je walvissen en dolfijnen spot, dolfijnen springen mee naast de boot echt gaaf! Ook nog wat culturele uitstapjes en er is een soort dierenpark met een orka show ook erg leuk! Goed eten en niet overdreven duur. Ongeveer gelijk aan Nederland. Wij verbleven op de rand van Playa de las Americas en Los Cristianos. Leuke boulevard, leuke winkeltjes, restaurnatjes en terrasjes. De boulevard is erg lang je kunt doorlopen naar Costa Adeje aan de ene kant en Los Cristianos aan de andere kant. En niet veel 'last' van uitgaande jeugd. Je komt alleen in de stapstraten als je hetzelf opzoekt.