Ideeën rondreis - huwelijksreis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1981

Ideeën rondreis - huwelijksreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 09:53

Wie heeft er een leuk idee voor een huwelijksreis? We willen graag een rondreis maken (individueel of met een groepsreis) in Azië of Zuid-Afrika (in het hoogseizoen, juli 2010).

Wie heeft er ervaringen met een bepaalde reis die goed bevallen is?
En met welke reisorganisatie kun je het reizen aanraden?

Ik ben benieuwd!

LouB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:31

Wij hebben afgelopen zomer een rondreis gemaakt met FOX door Indonesië.
We hebben eerst zo'n 10 dagen over Java gereisd en vervolgens een week strandverlenging op Bali. Dit kan je zowel met een groep als individueel doen!
Misschien is dit een idee? Leuke combinatie van cultuur/ natuur en toch nog een week relaxen erachter aan.

Medea

Re: Ideeën rondreis - huwelijksreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:47

Ik ben zelf in Zuid-Afrika en Namibie geweest, twee totaal verschillende landen. Zuid-Afrika is deze zomer denk ik niet zo'n goede bestemming gezien het WK. Wij zijn beide keren met Fox geweest, Zuid-Afrika met een groep en in Namibie hebben we zelf gereden. Ik vind het beide waanzinnig mooie landen, prachtige natuur en heel veel wilde dieren. Zuid-Afrika is duidelijk 'drukker' dan Namibie, waar je nauwelijks grote steden hebt. Als je vragen hebt, stel ze gerust!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 10:04

ja hoor van Fox wel goede verhalen van meerdere personen. Hoor alleen wel vaak dat je er nog erg veel bij moet betalen, hoe was dat bij jullie?

miekkultje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:46

Ik ga in juni drie weken naar bali....
Daar heb ik met 4 personen een villa gehuurd.
En daar vanuit gaan we rondtrekken....omgeving en ook lombok

De villa's die je kan huren zijn heel luxe en tevens ook zeer romantisch...
gewoon ff googelen en verder zoeken....
Je hebt villa's voor twee personen maar ook voor meerdere personen

We hebben losse tickets geboekt en de villa ook dus dat scheelt een hele boel geld....dan als je het bij een reisbureau doet...

Groetjes Miekkultje ;)

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:51

Ik ben op sumatra en java geweest en kan sumatra echt aanraden! Is veeeeel mooier dan java, ooa tankahan, bukit lawang en het toba meer zijn drie plaatsen waar het super fijn vertoeven is. Als je meer info wilt....

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:53

oh en je moet je vakantie echt afsluiten op het eiland Sikuai voor de kust van Sumatra! Heerlijk zonnen, zwemmen en snorkelen

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 12:35

danielle1981 schreef:
ja hoor van Fox wel goede verhalen van meerdere personen. Hoor alleen wel vaak dat je er nog erg veel bij moet betalen, hoe was dat bij jullie?

Dat klopt wel ja, hoewel de site wel precies aangeeft wat er inclusief en exclusief bij de reis zit. Wij zijn zelf erg te spreken over Fox, onze beide reizen waar ontzettend goed georganiseerd. Mijn aankomende reis wordt er weer één van Fox.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:35

schreef net in een ander topic dat ik voor 1300 klaar was voor 3 weken thailand.
Ik ben in mijn eentje rondgetrokken en heb heel veel gedaan en op goede plaatsen geslapen.

Omdat jullie wellicht altijd in een hotel willen zitten zul je iets meer kwijt zijn. Maar het is zeker de moeite waard om zelfs iets uit te stippelen. Koh Lanta is bv echt een rustig mooi eiland om je reis op afte sluiten, er zijn genoeg romantische huisjes te vinden aan het strand.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 12:33

Wij zijn op naar Maleisie geweest, rondreis op Borneo (maleisisch deel) gemaakt en daarna nog een weekje bijkomen op Langkawi.
Kan je deze reis echt aanbevelen.
Maleisie heeft wel alle luxe van landen zoals Indonesie en Thailand, maar de toeristische drukte is er een stuk minder.
Er is wel toerisme, maar niet zo massaal als in de "bekendere" aziatische landen.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 20:23

Oeh ja Maleisië lijkt me ook heel mooi inderdaad. Heb echt nu al zin in die vakantie, zeker met z'n koude dag als vandaag en de kou die ze nog opgeven.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:23

Inderdaad Namibië is een prachtig land!
Ben er ondertussen al 5 keer geweest dus heb alle hoekjes van het land zo ongeveer gehad (ook al staat de volgende reis alweer op de planning...)

Hoe het met rondreizen is weet ik niet. Maar pak bij Namibië niet de kortste reizen. Je ziet vaak mensen die georganiseerde rondreizen hebben en overal maar 1 nacht slapen. Doordat de afstanden best groot zijn hou je dan maar weinig tijd over om alles echt te zien. Er is op zo veel plaatsen veel te zien en te doen en daar wordt vaak gigantisch doorheen gejaagd.
Wij gaan dan ook niet met een organisatie maar met Leading Lodges. Deze organisatie heeft veel luxe lodges in Namibië maar ook een hoofdkantoor in de hoofdstad die kunnen helpen met het opzetten van reizen. Dit zijn niet alleen reizen langs hun eigen lodges maar ook langs andere lodges en guesthouses. Zo betaal je geheel zelf wat je gaat doen.
Daarnaast wordt er in Namibië ook veel op de bonnefooi gereisd. Gaat over het algemeen prima wanneer je een dag van tevoren rondbelt waar plek is. Gewoon rijden is een risico want lodges liggen soms echt 40 km uit elkaar...