Leuke vakantie naar Engeland/Schotland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Leuke vakantie naar Engeland/Schotland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 11:51

Van de zomer willen we nog eens een keer naar Engeland of Schotland, maar wie heeft al eens een hele leuke vakantie meegemaakt daar? En op welke camping/hotel etc.? Alvast bedankt voor de sugessties!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:36

waar ben je precies naar op zoek op vakantie?
Wil je een doe vakantie of meer steden / nachtleven? Wil je rondreizen of een vaste plek.
Ik ben vaker naar Schotland geweest.
Qua stad is Edinburgh echt een aanrader, qua natuurschoon vind ik het eiland Skye echt geweldig.
Komend jaar gaan wij naar Wales, National park Snowdonia. Nog niet eerder geweest maar lijkt me ook echt heel mooi.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 12:21

Bedankt voor je reactie!! :D

Ik ga met mijn ouders, dus het nachtleven is niet echt slim en zelf houd ik ook niet van uitgaan.
Gewoon waar heel veel cultuur is en ook leuke dingen te doen zijn, ik zeg maar wat bowlen/zwembad etc.
Liefst op een camping in een centrum waar veel cultuur zit.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 16:35

voor cultuur moet je in Edinburgh zijn, wij hebben op een camping net ten zuiden van Edinburgh gestaan. Ik weet zo de naam van de camping niet meer, maar via google kun je dat vast wel achterhalen. Bezienswaardigheden in Edinburgh zijn o.a Edinburgh Castle, the Royal Mile, Greyfriars churchyard, Holyrood palace etc. Een echte aanrader is een spooktocht door de catacomben of over de kerkhoven van de stad. In augustus is er een groot festival in de stad met theater, muziek e.d.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:25

Schotland is heel mooi! Dus alvast een goeie keus dat je daarheen gaat :)
Ik wil je Dumfries and Galloway aanraden (soort provincie in het zuiden van Schotland) Mooie natuur, veel kasteeltjes enzo, en leuke mensen ;)
Zelf ben ik op een kleine camping geweest aan Luce bay, ligt in Dumfries and Galloway.
Edinburgh is heel mooi, maar het ligt er net aan wat je wil doen idd. Een hotel in de stad of een camping in de natuur.. zit veel verschil in :P

Wat trouwens ook heel mooi is, Noord Ierland.. Daar zijn wij toen een dagje geweest en ik wil er zeker terug.. Iets levendiger dan Schotland, maar super mooie natuur & cultuur. Je hebt daar de Giant's causeway, het kleinste kerkje van Ierland :') en een touwbrug dat over de Atlantische oceaan gaat haha ;)

gaucho: Snowdonia is ook heel erg mooi! Als je daar bent moet je zeker naar de top gaan. En als je geen zin hebt om te lopen gaat er een treintje naar de top :) vertrekt vanuit Llanberis ;) Waar je ook zeker even geweest moet zijn (als je ervan houdt) is Llandudno, een hele mooie klassieke badplaats nog. Noordkust van Wales, dus dichtbij Snowdonia. Ook Carnaervon castle is mooi om te zien :) Ligt allemaal een beetje in die hoek..

Szan

Re: Leuke vakantie naar Engeland/Schotland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:43

Schotland is geweldig, zoals hierboven al gezegd wordt.. De highlands zijn echt prachtig om doorheen te rijden, dat moet je eigenlijk ook gedaan hebben. Inverness vond ik ook een zeer leuke stad, dus als het even kan zou ik daar zeker naartoe gaan.

Wat Engeland betreft is Canterbury heel erg de moeite waard. Veel culturele dingen te zien, erg leuk om daar rond te lopen.
Anders misschien plaatsen zoals York :)

Meisje201

Re: Leuke vakantie naar Engeland/Schotland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:03