Internationaal treinticket

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura1589

Internationaal treinticket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 21:49

Hallo allemaal!

28 dec ga ik met mijn vriend een paar dagen naar Antwerpen toe.
Nu heb ik via Internet (NS Hispeed) treintickets geboekt. Het was een aanbieding.
Nu heb ik de tickets voor de heenreis geboekt op 28 dec. Bij het bestellen van de tickets heb ik als vertrekstation Rotterdam ingevuld en ik heb een tijdstip ingevuld. (uit mijn hoofd 11.00 uur)
Nu heb ik de tickets betaald, via ideal en dus thuis ontvangen. Echter, op de tickets (zowel heenreis als terugreis) staat onder vertrek: 'Roosendaal (GR)' en onder aankomst: 'Antwerpen Agglo'. Ook staat de tijd die ik bij het boeken heb ingevuld niet op de ticket, er staat helemaal geen tijd op...

Mijn vragen zijn dus nu: zit ik nu niet vast aan een bepaalde tijd? Kan ik reizen op de tijd die ik wil? En betekend het dat ik vanaf Roosendaal moet reizen?

Ik snap er niks van :+

Hopelijk zijn er Bokkers die me uitleg kunnen geven..

Alvast bedankt!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 02:24

Heb je goed naar de voorwaarden van de aanbieding gekeken? Misschien geldt het idd vanaf Roosendaal ipv via. In dat geval moet je dus nog een treinticket van Rotterdam naar Roosendaal kopen. Het is iig normaal dat je bij Roosendaal de grens over gaat.

Tijden maken volgens mij niet uit, als je maar op de aangegeven datum reist. En misschien mag je alleen in de voordeeluren (na 09.00 uur geloof ik) omdat het om een actie gaat. Ook dat zou in de voorwaarden moeten staan.

Toevallig dat ik afgelopen maandag een dagje Antwerpen heb gedaan, ook met de trein gegaan. Wist je trouwens dat in België iedereen onder de 27 jaar met korting mag treinen? :) In ons geval bleek een normale retour met kortingen (ik heb ook nog een NL voordeelurenabbo) goedkoper dan de speciale ''retour aanbieding''.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 02:28

Even bellen met de NS voor de zekerheid lijkt me! Reis je met de Thalys? Dan is het wel belangrijk dat je op de juiste tijd reist. Ik ga dit weekend weer heen en weer naar Amsterdam en in de Thalys Parijs-Amsterdam (die dus ook langs Antwerpen komt, geen idee of ie bij Roosendaal de grens over gaat want daar stopt ie niet) heb je een gereserveerde stoel. Als iedereen dan op een andere tijd reist dan op z'n kaartje staat, wordt het een beetje een zooitje natuurlijk :Y)

Staat er trouwens niet meer info in de mail die je ontvangen hebt bij je boeking?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 14:29

@ Marloes0508: Ik reis niet met de Thalys, maar met een internationale intercity. In de mail staat niet meer informatie. Maar ik vind het wat vreemd, omdat ik bij het boeken een tijd en vertrekstation moest kiezen, wat nu niet op t ticket staat.

@ Toekie: Ja de voorwaarden heb ik goed bekeken, maar kon niks afwijkends vinden. Ik heb inderdaad een kaartje met korting gekocht :) Dat van die voordeeluren klopt wel, maar dat is geen probleem. Wat voor een kaartje heb jij gekocht als ik vragen mag? En vanaf welk station ben je vertrokken?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 17:57

Wij hebben via de automaat een gewone 'retour' gekocht (wel per persoon). Dan kun je verderop in het menu aanklikken: jongerenkorting (België) en voordeelurenkorting (Nederland, als je dus zo'n pas hebt). Dit kostte 26.60 pp. Op het kaartje staat trouwens: geldig van 14-12-2009 tot en met 13-01-2010 wat ik niet helemaal begrijp want wij hadden aangeklikt: 'vandaag geldig'. :? We vertrokken trouwens vanuit Eindhoven. :-)

Een mega omslachtige reis is het wel: Eindhoven --> Tilburg (overstappen) Tilburg --> Roosendaal (overstappen) Roosendaal --> Antwerpen. Dat laatste is een klein stukje maar hij reed erg langzaam. In totaal ongeveer 2,5 uur over gedaan. :wow:

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 18:21

Bedankt Toekie!
Op mijn kaartje staat ook geldig tot en met 27-01-2010, terwijl ik ook heb gekozen voor reizen op de dag zelf.
Ik zal maar via Roosendaal reizen, dan weet ik zeker dat ik goed zit!

Toekie

Re: Internationaal treinticket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:34

Komt vast wel goed. ;)
Veel plezier, Antwerpen is een erg leuke stad! Super nu ook met die kerstsfeer! Zal er 28 december ook nog wel zijn. :)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:32

Ik reed eens met de internationale trein vanaf zwolle via arnhem naar frankfurt. In het bovenste gedeelte stond Vertrek: Arnhem maar dat bleek de reservering voor de internationale trein te zijn.
Een stukje naar beneden stond dat ik had geboekt voor Zwolle naar Frankfurt. Ik neem aan dat je de ticket goed na hebt gekeken, maar wil het toch melden want misschien heb je het over het hoofd gezien. Ik was namelijk verbaasd dat ik Arnhem zag staan ipv. Zwolle.

En dat van die tijden is wel raar.. Normaal krijg je een tijd + stoel aangewezen voor de internationale trein. Heb je wel een stoelnummer?

Edit: Excuses, je hebt nergens gezegd dat je met een internationale trein rijdt. Misschien ga je met een reguliere trein richting antwerpen? Net als de NS hier? Dan kun je vast net als in Nederland zonder vaste tijd op de trein stappen.