Schiphol vraagje, ieman oppiken bij vliegtuig ipv gate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Schiphol vraagje, ieman oppiken bij vliegtuig ipv gate

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:06

Hallo!

ik heb te maken met een beetje complexe situatie, ik moet namelijk iemand van schiphol oppikken die alleen reist maar erg moeilijk loopt en bang is om in te storten, hij wordt op het vliegtuig gezet door ene vriend van hem, indien mogelijk direct in zijn stoel en het is eigenlijk de bedoeling dat ik hem min of meer weer uit die stoel hijs (wachten bij de uitgang van het vliegtuig is voldoende) Nou vraag ik mij af: Is dit mogelijk? En welk proces moet ik daasrvoor starten? Waar moet ik me melden?

Ik hoor het graag! Is een beetje spoed bij, het gaat om morgen ochtend.

Anoniem

Re: Schiphol vraagje, ieman oppiken bij vliegtuig ipv gate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:07

Bel Schiphol gewoon even en leg de situatie uit. Daar hebben ze vast begrip voor en wat ook mogelijk is. Dat een medewerker hem uit de stoel helpt en naar jou toe leidt. Dat doen ze met kinderen ook.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:08

Inderdaad, iemand kan je passagier begeleiden naar jou.
Bij het vliegtuig zelf kom je niet zomaar.

Dus even Schiphol bellen.

Edit: En voortaan iets eerder je zaakjes regelen ;)
Laatst bijgewerkt door Silence op 13-12-09 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:09

Weet niet om welke maatschappij het gaat? Je zou even de (Nederlandse afdeling van de) maatschappij waarmee hij vliegt kunnen bellen. Hem zelf bij het vliegtuig ophalen zal denk ik wel lastig worden maar dan kunnen zij er wel voor zorgen dat hij hulp krijgt tot voorbij de bagageband?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:10

Jeetje zeg, mag ik zeggen dat ik vind dat je daar wel laat mee aan de gang gaat? Maar goed, daar heb je nu verder weinig aan. Ik denk dat het voor die vriend handiger is om hem een cabine personeelslid mee te laten lopen tot ie bij jou is. Ik denk namelijk niet dat je het voor elkaar krijgt dat je bij de slurf kan komen zonder iets van een doktersverklaring of zo... Ik zou als ik jou was even via de site van schiphol een telefoonnummer opsnorren en gewoon bellen en uitleggen wat er aan de hand is...

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:13

Thanks voor de tips, dit plan is vandaag pas tot stand gekomen, dus vandaar dat het zo laat is allemaal, ik zal wel even met hem overleggen en schiphol bellen, thanks! Doktersverklaring is mogelijk btw, máár die heb ik tuurlijk niet in handen, alleen hij, weet niet of ik daar wat mee kan..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:15

Pfff, dat is lekker op tijd. Maar ik denk dat er weinig anders opzit dan Schiphol bellen en regelen dat hij door een personeelslid wordt begeleid. Erg gemakkelijk kom je niet bij het vliegtuig...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:15

ik zou het melden van die verklaring, wie weet helpt het! succes en laat even weten wat het geworden is!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:20

Ik zou gewoon nu even naar Schiphol bellen, zij weten wel wie je daarvoor moet hebben. En kunnen je tips geven, is vast niet de eerste keer dat ze hiermee te maken krijgen.
Succes

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:26

En in ieder geval JOU paspoort meenemen voor de zekerheid

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:34

pff ellende, meneer is eigenwijs en kan het allemaal zelf wel >.< mannen! Naja, ik bel ze toch even, zie of er iets kan van 'is misschien nodig maar misschien ook niet' gewoon voor het geval dat >.< *zucht*

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 12:35

Roxxiejj schreef:
En in ieder geval JOU paspoort meenemen voor de zekerheid

Zal ik zeker doen!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:49

Als hij het zo goed zelf kan, dan ook zelf laten regelen.
Hij moet vliegen, niet jij. Dus hij zal dit moeten regelen.
Ik weet waar het over gaat, ik heb je andere topics ook gelezen. Maar ik zou je niet zo voor iedereen inspannen, je bent een beetje te goed voor deze wereld lief. Neem een pasje terug en probeer niet altijd de touwtjes in handen te houden. Het komt heus wel goed, en mocht hij instorten, dan zijn er genoeg mensen ter plaatste die hem kunnen helpen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 12:52

Ik ben bang dat dat zeer moeilijk gaat worden := ...

Mijn broer werkt bij de KLM op Schiphol (eerst jarenlang gevlogen, nu op de grond) en als mijn kinderen vroeger alleen naar hun oma vlogen, was het al een heel gedoe dat mij broer (terwijl hij dus al achter de douane was!) de kinderen aan de gate mocht ophalen.
Je kan iig op de luchthaven van vertrek al regelen dat er op Schiphol iemand van Schiphol zelf klaar staat die hem aan de gate ophaalt.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:44

Ik denk ook niet dat schiphol toe laat dat jij zelf die meneer gaat halen. Zal inderdaad even bellen, of misschien heeft die meneer in het vliegtuig zelf ook al aangegeven begeleid te worden?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 21:29

Thanks storm, je hebt wel gelijk maarja.. Zet die knop maar eens om.. Ik kan dat helaas niet.. :( Hij is hier nog niet, lopen nog wat te rommelen met van alles en nogwat, ik word er echt gek van, maarja, dat terzijde, wat houdt die assistentie precies in? Want hij heeft het namelijk over assistentie, is dat dan tot aan de gate en op schiphol weer vanaf de gate ofzo? Of blijven ze echt bij hem tot hij in het vliegtuig zit? Iemand een site misschien?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 22:21

Meh kan er geen info over vinden:(

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 02:22

Xyris schreef:
Thanks storm, je hebt wel gelijk maarja.. Zet die knop maar eens om.. Ik kan dat helaas niet.. :( Hij is hier nog niet, lopen nog wat te rommelen met van alles en nogwat, ik word er echt gek van, maarja, dat terzijde, wat houdt die assistentie precies in? Want hij heeft het namelijk over assistentie, is dat dan tot aan de gate en op schiphol weer vanaf de gate ofzo? Of blijven ze echt bij hem tot hij in het vliegtuig zit? Iemand een site misschien?

Mijn moeder is een keer naar mij toe gevlogen, toen ze niet zo heel lang daarvoor d´r heup had gebroken.
Omdat Schiphol best groot is en de vliegtuigen (vliegtuigjes :+ ) naar Nürnberg helemaal aan de andere kant vertrekken, was dat een rot-eind lopen voor d´r en dat redde ze niet.
Mijn broer had het toen geregeld, dat ze net na de douane met zo´n wagentje werd opgehaald die haar naar de gate bracht en ze mocht als eerste instappen. Toen ze landde in Nbg, stond er beneden aan de trap een mannetje met een rolstoel te wachten. Mijn moeder had eerst zoiets van :? ... "voor wie is die rolstoel, iedereen is toch al uit het vliegtuig??!" Totdat die meneer vriendelijk zei dat ze lekker kon gaan zitten en hij haar naar de uitgang zou brengen :') ! (Nbg is maar een klein vliegveld; je bent binnen 5 min. bij de douane). Het was wel fijn dat hij haar koffer van de band haalde en aan mij overhandigde.
Broer vertelde later, dat als je op de luchthaven van vertrek hulp organiseerd, je dat bij aankomst ook krijgt.
Op de terugweg heb ik dat in Nbg ook weer voor mijn moeder aangevraagd en ze werd op Schiphol ook weer netjes opgehaald +:)+ !
(Je moet er even naar informeren bij de maatschappij waarmee je vriend vliegt!)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:38

Misschien kan ik je helpen..
Ik ben net klaar met mijn stage bij Axxicom.
Ik begeleide mensen die slecht ter been zijn, kinderen zonder ouders en passagiers die blind of doof zijn.
Er zijn verschillende codes voor een passagier.
Bijv iemand die op krukken loopt:
Die halen we op met een minikar en brengen we tot aan de bagageband. Vandaar gaat de passagier zelf verder.

Verlamde mensen:
Deze mensen halen we op uit het vliegtuig en begeleide ze tot het eindpunt bijv taxi enz.

Nou om een lang verhaal kort te maken, je kan hem aanmelden, zijn naam en vluchtgegevens dan halen wij hem op, en begeleide hem tot aan jou.