Singlereizen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Singlereizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:22

Heeft iemand wel eens een singlereis gedaan?
Ik zit er over te denken om in 2010 een verre reis te gaan maken, maar alleen is ook maar zo alleen ;)
Over singlereizen lees je veel op internet, maar wat zijn de echte ervaringen?

Groetjes!

_Pat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:25

Ik ben alleen voor 5 weken naar Schotland geweest, niet echt een verre reis.
Maar mijn ervaring is dat ik nooooooit meer alleen ga.
Ook al heb ik het best na mijn zin gehad, met zijn 2en is het toch een stuk veiliger en gezelliger.
Je gaat veel meer doen als je samen bent.. *D
Mijn advies gewoon lekker samen, zeker als je ver weg gaat.
Waar wil je heen trouwens?

EstherMe

Re: Singlereizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:27

ja daarom ben ik dan aan het kijken bij singlereizen ;)
dat zijn dan groepsreizen en met mensen die alleen zijn. maar wil niet met allemaal wanhopige types op reis :')

Ik wil richting Azie!
Ben al 2x naar Indonesie geweest en dat blijft toch trekken! Of Sri Lanka lijkt me ook mooi :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:50

Ik ben nu meerdere keren met een groepsreis meegeweest (geen single-reis en geen verre reis, maar gewone groepsreizen hier in Europa, maar het merendeel was wel single.)
En mijn ervaring is dat als je ergens niet met wanhopige types bent... Integendeel, het zijn meestal leuke, zelfbewuste, ondernemende mensen die op zo'n singlereis waarschijnlijk best open staan voor meer contact, maar het eerst en vooral gewoon erg gaaf vinden om zo'n avontuur aan te gaan.

Je moet best wat lef hebben om met een groep onbekenden naar de andere kant van de wereld te reizen, dus dat zijn al haast per definitie geen wanhopige types.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:54

Ik ben met een singlesreis op vakantie geweest naar Marokko en ik heb de tijd van mijn leven gehad! We hadden een onwijs leuke groep, geen wanhopige types ofzo, gewoon mensen die niet alleen op vakantie wilden, net als ik :) Doordat niemand elkaar van te voren kent, heb je ook niet zo erg de groepjes, die je bij gewone groepsreizen nog wel eens ziet. Ja, ik zou het zo weer doen (maar ik ben niet single meer ;) )
Er waren trouwens ook niet-single mensen bij die een partner hadden die niet van reizen hield.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 12:55

ok leuk om jullie ervaringen te horen :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 08:34

Er zit ook een verschil tussen singlereizen (echt mensen die alleen komen en vaak single zijn) en tussen groepsreizen. Ik heb met beide geen ervaring, maar kijk goed naar de verschillen. En wat misschien handig is: bij sommige organisaties kun je de samenstelling van de groep zien voor het boeken (wie samen komt, wie alleen, hoe oud en welk geslacht). Zo kun je ook kijken of de groep bij jouw wensen past :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 09:07

Voordeel van singlereis vond ik dat iedereen alleen was, en het dus een stuk minder moeilijk was om contact te leggen. Met een groepsreis kan je het treffen dat er alleen stelletjes of groepjes mensen zijn. Niet bij elke organisatie kan je de samenstelling van de groep zien.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:49

Ik ben afgelopen september naar Bali geweest via Fox.
Ik wilde al zolang daar naar toe en dan gaat je relatie ook nog uit. Verder natuurlijk in de omgevind niemand die zo'n verre reis wilt doen danwel rond die periode. Ik heb toen toch besloten het te doen en het was gaaf!!!
Ik was de jongste en de oudste was 65. Nou een toptijd gehad. 2 1/2 week met elkaar opgetrokken en ik zou het zo weer doen ;)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:55

Heb geen ervaring met single reizen, wel met groepsreizen, waarbij de meerderheid dan single was. Dat is prima bevallen. Bij baobab, djoser en koning aap kun je of op de site zien wat de leeftijden en de verhoudingen singles/stellen zijn, of je kunt het opvragen via mail. Het leukste is een gemengde groep. Ik zou het gewoon doen als ik jou was. Een tip: als je heel erg op je rust 's nachts gesteld bent, boek dan een kamer alleen. Ik heb nog nooit pech gehad met mijn kamergenote, maar je kan wel een wat 'apart' type treffen, en dat kan na drie weken knap irritant worden.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 10:30

Cryssie schreef:
Ik ben afgelopen september naar Bali geweest via Fox.
Ik wilde al zolang daar naar toe en dan gaat je relatie ook nog uit. Verder natuurlijk in de omgevind niemand die zo'n verre reis wilt doen danwel rond die periode. Ik heb toen toch besloten het te doen en het was gaaf!!!
Ik was de jongste en de oudste was 65. Nou een toptijd gehad. 2 1/2 week met elkaar opgetrokken en ik zou het zo weer doen ;)

Oja nog iets. je hebt gewoon apparte kamers hoor. Je slaapt met niemand op de kamers

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:09

ben wel benieuwd met welke reisorganisaties jullie zijn geweest?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 13:22

alja schreef:
ben wel benieuwd met welke reisorganisaties jullie zijn geweest?

Via foxreizen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 11:29

Waarom ga je niet gewoon alleen.

Toen ik 27 was ben ik alleen naar australie gegaan, een land van backpackers en ook heel veel mensen die alleen reizen.
Vorig jaar alleen naar canada voor een week(was iets minder omdat ik het echt op het allerlaatste moment deed) maar dit jaar ben ik weer alleen 3 weken naar thailand geweest en heb me dit keer goed voorbereid. Op 2 of 3 dagen na heb ik me echt niet alleen gevoeld. Er zijn altijd mensen om even mee te praten, mensen die je ontmoet op een tour die je boekt en natuurlijk in je hostel.

Thailand is Azie en is zo makkelijk te bereizen en heb heel veel mensen gezien en ontmoet van jou leeftijd(voelde me wel wat ouder hoor met mijn 34). Het is ook niet gevaarlijk om te reizen en groot pluspunt is dat het vele malen goedkoper is dan een groepsreis.
ik was voor alles bijelkaar 1300 euro klaar en ik heb echt heel veel gedaan en ook op goede plaatsen geslapen.

als je meer wilt weten pb je maar.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 14:16

Alleen is ook maar zo alleen :)

waarschijnlijk ga ik een singlereis van 3 weken naar egypte maken. plannen zijn wat gewijzigd ;)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:28

ik ga altijd met een groepsreis mee. alleen maar uiteindelijk ben je toch met een groep van een man of 15. blijf je in europa dan heb je vaak stelletjes erbij zitten, maar ga je europa voorbij dan heb je ook veel reizen waar alleen singles zich voor inschrijven.
even goedkijken op internet. er zijn volens mij best veel reisorganisaties die dat doen.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:12

zeer waarschijnlijk ga ik het doen :D heb een optie genomen op een 3 weekse rondreis (singlereis) door egypte :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:02

Ik kan wel een nieuw topic openen , maar na zoeken zag ik dit topic.
Ben benieuwd welke organisaties betrouwbaar zijn?
Wat de ervaringen zijn en wat de leeftijden een beetje waren.
Ik ben nog vrij jong, dus weet niet of ik het deze zomer al ga doen of anders over een paar jaar.
Single ben ik wel en het lijkt mij wel een avontuur om "alleen" met een groep op reis te gaan.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:12

@ Eroslover. Ik heb een beetje dezelfde vragen als jij hebt. Ik heb volgend jaar 9 maanden vrij en zou graag een safari maken in Zuid Afrika oid maar niemand wilt mee :Y)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:18

@ chantal ben jij niet te jong veel is vanaf 20 of 25? Daarom twijfel ik ook of ik niet nog even wil wachten met zoiets. Maar wellicht is niet iedere organisatie zo strikt met die leeftijdsgrenzen?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:18

Fox is volgens een collega van mij goed in single reizen net als koning aap reizen.
hij heeft er al verschillende reizen bij gemaakt.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:19

Dan ben ik 19. Als ze echt zo strikt zijn, ga ik écht alleen. Maar ik ga het doen :))

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:27

Dat lijkt me helemaal dapper! Dat zou ik dan weer te alleen vinden. Maar misschien zijn er wel reizen vanaf 18 hoor.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:29

Ja, da's dan ook wel erg alleen :+ Vind ik denk ik ook erg alleen maar we zullen zien wat er gaat gebeuren.

Ik ga wss ook al een tijd naar LA.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 20:15

www.singlemaarnietalleen.nl is de site van Fox. Was ik echt heel tevreden over. Weet alleen niet meer uit mijn hoofd wat de leeftijdsgrens was, staat wel op de site. Weet wel dat ze verschillende leeftijdsgroepen hanteren, dus als "jonkie" kom je niet tussen de bejaarden te zitten :)