(samen) naar australie?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlo

(samen) naar australie?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 13:42

ik wil heel graag voor langere tijd naar australie, in 1e instantie wil ik me graag opgeven voor deze cursus
http://www.leconfield.com/ (er is evt. ook nog een 11 daagse variant) en vandaaruit wil ik proberen
om aan het werk te komen op een ranch met koeien en/ of schapen.
Ik zou van de lente willen vertrekken, en dan voor een paar maanden.
Wie wil dit ook graag?! Of misschien is het in elk geval al leuk om samen te vertrekken,
en misschien die cursus te gaan doen?
Of anders reacties van mensen die dit al gedaan hebben is leuk.

Missie1985

Re: (samen) naar australie?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:46

hoi hoi, leuk idee...Ik ben zelf een tijd terug in aussie geweest...En was erg leuk! Mooi land, en leuke mensen succes!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:17

Ik heb die cursus gedaan, was leuk, maar erg toeristisch. Ze zullen ongetwijfeld (veel) contacten hebben, maar ook zonder zo'n cursusje (die mijns inziens meer voor de lol is), kun je werk vinden. je zult alleen goed moeten zoeken, er zijn zoveel mensen die in Australie met paarden willen werken.

Australie is in ieder geval een aanrader!!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:03

wat leuk :D
alvast veel plezier ;)

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 08:55

Ik ben ook aan het overwegen om die cursus te doen maar dan echt voor de lol en het zou leuk zijn als er dan een baantje uitrolt maar ik weet zeker dat je zelf net zo goed werk kan zoeken en dezelfde ervaring op doen (en daarmee geld bespaart waarmee je weer een aantal weken vooruit kan haha).
Ik zou graag 18 januari willen starten als ik tegen die tijd hier nog geen baantje heb gevonden. Het lijkt me super leuk en gezellig.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:50

Ik ben ook aan het overwegen om na mijn examen een tijdje naar Australië te gaan, en kwam dus ook bij die cursus terecht.
Maar als het toeristisch op te vatten is, lijkt het me niet noodzakelijk. Aan de andere kant, als je zo meer kans op een plekje op een boerderij hebt...

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 20:35

ja dat was ook mijn gedachte, tuurlijk snap ik dat dit enorm toeristisch is, maar gewoon voor de ervaring en de lol. Je zal er toch iets van leren. en zij hebben nou eenmaal contacten enz daar. Ik heb al wel ervaring, heb 8 maanden in canada op een ranch gewerkt dus weet wel wat het inhoud, maar je kan altijd meer leren, en misschien ook leuk om mensen te onmoeten met dezelfde interesse.
Ik vind het zelf nogal wat om echt helemaal alleen die kant op te gaan, zonder echt een bestemming ofzo. Als ik dan eerst zoiets doe zijn de 1e dagen in elk geval gevuld, en kunnen zij me misschien opweg helpen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:34

Mijn zoon is in oktober vertrokken. Hij is met Australian Backpackers gegaan, zodat hij niet helemaal alleen op pad moest. Je vliegt dan met een groepje (zo'n 15 man), blijft 5 dagen in hun hostel, krijgt hulp bij het openen van een bankrekening en taxformulieren. Ze doen wat excursies en ze kunnen je ook tips geven voor je verdere trip.

Peet vond dit perfect. Daarna is hij van Sydney naar Perth gevlogen en heeft hij tot vorige week op een ranch gewerkt. Nu is hij terug naar Syndey voor Oud en Nieuw.

Uit zijn groep zijn ook wel wat meisjes samen op pad gegaan.

Zijn weblog: Petey goes Down Under

Het bevalt hem erg goed daar, zo dat hij hier even terug komt om zijn opleiding af te maken en dan weer weg wil (slik!).

RomyFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:01

Ik vertrek vrijdag voor 7 maanden naar Australie en NZ. Ben ook van plan om die cursus te gaan doen. Denk in april/mei!
Vaak kan je daarna werken op de volgende cursus. Die zijn echter wel vaak klusjes zoals koken e.d. En de verdiensten zijn kost en inwoningen en ong. 50 dollar per week.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 00:07

wuaw leuk hoor! en hoe heb je dat allemaal geregeld als ik vragen mag? en ga je alleen, en gewoon rondreizen of werken?
met een WHV?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 14:04

Wat ook een leuke organisatie is, is VisitOz http://www.visitoz.org Ik heb bij hun een aantal jaar geleden ook een cursus gedaan van een week, beetje vergelijkbaar met Leconfield denk ik (daar ben ik nooit geweest).

Wij hadden toen een week waarin we dingen leerden, maar ook gekeken werd naar wat je al kon (in mijn geval paardrijden :+ ). Na die week wordt dan een profiel voor je aangemaakt in een database voor werkgevers die backpackers inhuren. Daar blijf je dan een jaar in staan en gedurende dat jaar helpt VisitOz je ook met het zoeken van werk als je dat wilt. Het is alleen wel wat duurder, hoe lang wil je precies gaan?

Ik heb via deze organisatie hele leuke baantjes gehad: 3 mnd op een cattlestation in de Outback, ong 6 weken als 'strapper' op een renstal en 6 mnd als groom op een polostal!

Pb gerust voor meer info (ben nou eenmaal Australie-gek :D )

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:52

lijkt ook wel leuk idd, maar vind het ook wel erg duur. Wil toch zoveel mogelijk geld overhouden om evt achter de hand te hebben. Maar dacht via zo'n cursus of iets is het wel handig om in contact te komen met ranche's ofzo voor werk.
Tja ik kan ook gewoon heen gaan zo als zoveel doen, maar vind dat ook wel weer een beetje riskant, zo van, wat als ik niks vind!?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:36

Wat je ook kunt doen is bijvoorbeeld op yardandgroom.com (dit is wel echt paardenwerk volgens mij) kijken waar ze mensen vragen en dan gewoon reageren, zien dat je aan je 'eerste' baantje komt. Als je dan wat geld verdiend hebt, ga je verder kijken. Meestal als je er eenmaal zit, kom je viavia wel weer ergens anders terecht.

Je kunt ook eens kijken bij gumtree (ff googelen voor de precieze website, weet ik niet meer :o ), das een forum puur voor backpackers. Of als je niet perse geld wilt verdienen en tevreden bent met kost en inwoning zou je WWOOF (Willing Workers On Organic Farms) kunnen overwegen. Volgens mij is hun website: http://www.wwoof.com.au

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 13:42

nee ik wil niet echt paarden werk doen, wel graag met paarden maar dan op een ranch met koeien en/of schapen. Heb al eerder met koeien gewerkt in canada, maar daar hadden ze geen paarden. deden we alles met auto's en quads, ook leuk, maar met paarden maakt het denk ik nog leuker (was altijd een jeugddroom van me, om cowgirl te worden hihi).