Ik zou niet van tevoren boeken, of tenminste niet alles. Mijn ouders hebben een keer een rondreis gemaakt met de camper, alleen kregen ze door omstandigheden de camper twee dagen later dan gepland. Een andere familie had van tevoren wel alle campings geboekt en omdat ze hun creditcardnummers bij de boeking van die campings moesten achterlaten, is het geld ook gewoon van hun rekening gehaald. Ze hebben een gedeelte van hun rondreis moeten overslaan omdat ze op schema moesten komen.
Als je een rondreis maakt, en je wilt een dagje langer op een plek blijven, gaat dat geld kosten als je van tevoren alles boekt.
Er zijn plekken waar je maar beter wel kunt reserveren. Zo is Yosemite in de zomermaanden zonder reservering gewoon niet te doen. Death Valley mag je in de zomermaanden ook niet in, omdat het er dan gewoon te warm is.
Dus bij het plannen van je reis, hou er rekening mee dat je een flinke omweg moet maken als je het rondje zo plant dat je door Death Valley moet.
En ik weet niet of jullie nog een stukje Utah willen zien? De Grand Canyon is zeker een must, maar Bryce Canyon is haast nog mooier.
Hoe wil je gaan? Wil je een auto huren en in motels gaan slapen? Wil je een camper huren? Wil je gaan backpacken? Hotels bijv. in LA zijn goedkoper dan dat je ze daar ter plekke bespreekt. Wij zaten in het Hilton op LA Airport...voor minder dan dat je het daar bespreekt.
Een paar Highlights van de vakantie:
Universal Studio's
Hollywood
Hearst Castle (ligt in San Simeon, tussen LA en San Franscisco) zeer de moeite waard!
San Francisco
Las Vegas
Hoover Dam
Kings Canyon
Bryce Canyon
Grand Canyon
Yosemite
Sequoia Park
Tipje: toen wij er waren kon je een ticket kopen dat je toegang gaf tot alle grote Natuurparken. Was goedkoper dan een toegangskaartje kopen per Natuurpark.