Wie is er al eens in Ijsland geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Wie is er al eens in Ijsland geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:36

Wij gaan waarschijnlijk volgend jaar september naar Ijsland. We gaan vooral om walvissen te bekijken maar ik heb is op internet zitten kijken maar Ijsland moet zo onwijs mooi zijn. Maar wie van jullie is daar al geweest? Wat hebben jullie daar bekeken/gedaan? Alle tips over Ijsland zijn natuurlijk welkom zeker als het om walvissen gaat.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:26

Ik ben een paar jaar terug in IJsland geweest. Ik heb toen een trektocht op ijslanders gedaan. Was in 1 woord SUPER. Ik heb in het noorden gezeten dus over de walvissen kan ik je weinig vertellen, maar het land zelf is GEWELDIG!

Ik raad je aan om het maximale aan drank mee te nemen. Dit is daar erg duur en de lokale bevolking kan het zeer waarderen als je ze een borrel aanbied.

Destino

Re: Wie is er al eens in Ijsland geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:29

Ik weet dat Tellie @ bokt in Ijsland is geweest. misschien kun je haar een PB-en?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 21:56

Oke thanks. Ik ben er nu achter dat er wel een grote populatie orka`s verblijft rond Ijsland maar tijdens die excursie heb je eigelijk alleen een kleine kans in juli. Maar er zijn wel veel andere walvissen te zien.

friezegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:17

Ik ben vorige maand een week naar IJsland geweest. Wij hebben een auto gehuurd en zijn in een week tijd he hele eiland rondgereden, 1800 km. Walvissen hebben wij niet gezien, die waren er niet meer in dit seizoen. Mooi land maar helemaal uitgestorven. Wij waren bijna overal de enige toeristen en de meeste restaurants waren dicht tot mei komend jaar.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 10:35

Ik ben nooit op Ijsland geweest, het gebied trekt me ook niet.
Nu weet ik niet wat een reis naar Ijsland kost, maar is west canada geen betere keuze voor walvissen?
Wij zij er nu 2 keer geweest, en wat daar allemaal hebben gezien!
Bultruggen, ( heel veel) orca's ( ook vanaf de kust) dwergvinvis, grijze walvis, en dan nog dolfijnen en bruinvissen!
Ook vanuit Noorwegen hebben we een walvis excursie gedaan, vanaf de Lofoten, en hebben er diverse potvissen gezien.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 11:11

We gaan ook zeker nog een keer naar canada.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 11:17

3 jaar terug naar IJsland geweest. Een geweldig land met prachtige natuur, veel natuurgeweld en oorverdovende stiltes.
Wij hebben 2 dagen meegevaren met de walvistocht en het was geweldig: dolfijnen en een imposante bultrug walvis.
Wij hebben een auto gehuurd en zijn het eiland rondgereden: je komt dan langs alle natuur attracties, alles is goed bereikbaar met de auto: mega watervallen, een meer vol met ijsschotsen, gletsers. lava velden, vulkanen, geisers, etc. etc.

Als je nog geen ontzag had voor de natuur, dan krijg je het zeker in IJsland.

Wij vonden het een geweldig vakantie. Mijn zoon van 12 destijds heeft ook super genoten.

Een echte aanrader.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:06

Ik ben 2 keer op IJsland geweest, 1 keer in de zomer en 1 keer in de herfst. Ik zou zo nog een keer gaan! Beide keren heb ik een trektocht op ijslanders gedaan in het noorden, de tweede keer hebben we ook een auto gehuurd en zijn we dwars door het midden van noord naar zuid gereden en de bekende trekpleisters bezocht. Ik vond het helemaal te gek, de natuur is buitengewoon mooi en bijzonder!