Ah leuk ik ga dit topic even volgen. Ga in de kerstvakantie waarschijnlijk ook wel een dagje naar Antwerpen, is zo dichtbij.
Biebabeloeba
Geplaatst: 01-12-09 00:25
Shoppen: de Meir natuurlijk en als je de Meir blijft volgen, kom je bijna indirect uit aan de Groenplaats vanwaar je tot de Grote Markt kunt stappen. Dan kun je mss langs de kaaien (einde van de Grote Markt). Discotheken zul je spijtig genoeg wss niet kunnen doen, want onder de 16 geraak je er niet binnen, en naar de studentencafe's gaan, heeft ook niet veel zin in de kerstvakantie, omdat alle studenten dan thuis aan het leren zijn. Uitgaan zal dus niet zo leuk zijn als normale weken, maar er zullen altijd goeie cafeetjes te vinden zijn Voor de rest kun je het Centraal Station bekijken (dat trekt om 1 of andere reden altijd veel volk...) en mss wat in het Stadspark rondwandelen (overdag!). Het beste is echter gewoon wat rondwandelen en kijken, want zoveel bezienswaardigheden heeft Antwerpen niet echt (Toch niet interessant voor 16-jarigen ) Je hebt ook nog het Rubenshuis, dat bevindt zich in een zijstraat van de Meir.
ze zijn beide 16 maar sommige discotheken in België eisen zelfs 18.
Anoniem
Geplaatst: 01-12-09 00:32
pharagirlke schreef:
ze zijn beide 16 maar sommige discotheken in België eisen zelfs 18.
Nou dan toch nog maar niet gaan stappen in België. Iedereen heeft het erover dat Gent en Antwerpen zo leuk zijn om te gaan stappen, en had al plannen voor na mijn examens, maar helaas dan ben ik toch echt nog 16.
Beeker
Geplaatst: 01-12-09 00:33
Hm de kerstmarkt is natuurlijk heel gezellig. Vooral 's avonds. Misschien de dierentuin? Een hele oude dierentuin op zich wel mooi maar nog wel heel ouderwets met veel dieren echt nog in kleine hokjes met tralies dat is dan weer wel zielig. Maar volgens mij doen ze er veel aan om hem op te knappen en te verbeteren. Idd om te gaan stappen toch minimaal 16 en vaak 18 jaar.
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 01-12-09 00:44
Moet je uitzoeken waar je met 16 binnen mag charlotte Ik weet dat hier bv heel veel chirofuiven zijn net omdat je niet veel binnen mag als 16jarige in discotheken. Versuz (in Hasselt) mag je bv al niet binnen als je geen 18 bent.
Edit: Illusion in Antwerpen laat jullie wel binnen. Daar mag je binnen vanaf 16. Wil je zeker zijn, zoek dan gewoon de sites op van de discotheken waar je heen zou kunnen en kijk bij hun houserules
illusion, toch ver weg de meest bekende discotheek van Antwerpen (en omstreken) laat ze toe met 16 Versuz in Hasselt zouden ze dan weer niet binnen raken. En ken nog wel discotheken waar ze niet binnen zouden mogen. Het verbaast me ook enigszins dat Illusion het onder de 18 toe laat, volgens mij is dat ook niet altijd zo geweest maar nu mag het dus wel
Tatiane
Geplaatst: 01-12-09 16:30
noxx, red&blue, café d'anvers,... allemaal +18. Illusion is al direct in Lier, niet zo handig als je als 'toerist' in Antwerpen bent. Studentencafés gaat ook niks zijn, studenten moeten blokken tijdens de kerstvakantie. Die zitten thuis met hun neus in de boeken.
Leuk! Bioscoop Antwerpen (Metropolis) moet je echt naartoe, redelijk groot namelijk
Mi_Amore
Geplaatst: 01-12-09 16:34
zowiezo op een zondag overdag gaan winkelen op de meir tijdens de eindejaarsperiode, gevolgd door heerlijk rondkuieren op de kerstmarkt Niets zaligers
Verder in antwerpen, euhm... Kan niet direct iets bedenken dat je MOET gezien hebben Zoals al gezegd is, als je de meir afloopt tot de groenplaats, kun je verderlopen tot op de grote markt.
Als je van kunst houdt, in de zijstraat van de Meir is het Rubensmuseum
's Avonds zijn er caféetjes genoeg om je te amuseren!