Omdat ik een hoog risico heb op een oogprobleem waaraan ik dan acuut geopereerd zou moeten worden, wil ik hier toch wel rekening mee houden met de bestemming die ik kies.
Ik ben wel op zoek naar een zonzekere bestemming.
Wie moet voor zijn gezondheid hier ook rekening mee houden en welke landen zouden jullie kunnen adviseren?
Issy
Geplaatst: 30-11-09 21:59
Qua oogheelkunde loopt Turkije zelfs ver vooruit op Nederland (dan hebben we het wel over Istanbul).
Zwitserland Mijn tante woont daar en is erg tevreden.
Issy
Geplaatst: 30-11-09 22:06
Waar je wel aan moet denken is dat als je in een buitenlands ziekenhuis geweest bent je dit altijd moet melden voordat je een opname krijgt in een Nederlands ziekenhuis. In verband met het MRSA bacterie. Waar je waarschijnlijk zelf niks van merkt, maar wel drager van kan zijn.
Overigens zou ik een Thailands ziekenhuis zeker niet aanraden, qua kennnis van de gezondheidszorg. Waarschijnlijk qua verzorging zeer lieve verpleegsters, maar de medische zorg loopt achter.
Je kunt ook heel goed bellen met je ziektenkostenverzekering, die kunnen je uitstekend vertellen waar je met jouw aandoening wel en niet terecht kan en hoe hun dekking verloopt.
Yessy
Geplaatst: 30-11-09 22:08
hetbommeke schreef:
Florida, VS. Ook zeer goede gezondheidszorg.
Moet je alleen niet in de zomervakantie gaan, dan krijg je dagelijks een tropische regenbui over je hoofd (wat niet vervelend is met 35 graden)... Heb dat 2x gedaan, volgende keer ga ik in januari
sassefras
Geplaatst: 30-11-09 22:24
Overigens zou ik een Thailands ziekenhuis zeker niet aanraden, qua kennnis van de gezondheidszorg. Waarschijnlijk qua verzorging zeer lieve verpleegsters, maar de medische zorg loopt achter.
mm ik durf wel te zeggen dat de medische zorg daar beter is dan hier, ik beland liever daar op de OK dan in turkije