Iemand hier woonachtig in Tsjechie?Oproep voor hulp!Wanhopig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Iemand hier woonachtig in Tsjechie?Oproep voor hulp!Wanhopig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 10:55

Hallo,

een vriend van me woont in Praag in Tsjechie, nou is hij vandeweek in een ziekenhuis opgenomen en sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord...
Zijn er mensen hier aanwezig die op de één of andere manier accuraat kunnen checken of iemand overleden is? Ik ben echt wanhopig, ik kan niemand bereiken en ik word echt helemaal gek hier...

Thanks...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:07

Ik weet wel dat toen ik in tsjechie was en een arts nodig had, ik naar het ziekenhuis werd doorgestuurd.... toen wij belde sprak er niemand een andere taal dan de taal die ze daar spreken.... Dus uiteindelijk 6x gebelt en hun hebben 6x op gehangen. wij hebben de menzis gebelt voor een 'tolk', maar was toen 's avonds en niemand aanwezig.
misschien kun je dat proberen??

sterkte! :(:)

Xyris

Re: Iemand hier woonachtig in Tsjechie?Oproep voor hulp!Wanhopig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:09

Hij is niet te achterhalen bij het ziekenhuis, dat heb ik eerder al geprobeert, meneer heeft verzocht dat niemand van zijn familie contact met hem op kan nemen of kan achterhalen of hij in dat ziekenhuis ligt (wat ik toevallig dus wel weet omdat hij het me zelf heeft verteld) meneer heeft het nooit verandert sinds ik in zijn leven ben gekomen, dus nog steeds onmogelijk om te achterhalen hoe het met hem gaat.....

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:13

Ik kan je niet helpen helaas maar het eerste dat in me op komt is de ambassade. Kunnen zij niet iets voor je betekenen? Het is maar een idee. Ik wens je veel sterkte!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:17

Oef dan word het inderdaad wel erg lastig.... :(:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:18

Ooh jeetje, moest vanmorgen weer aan je denken en dit is een update dat ik toch niet wou lezen.
Geen idee wat je kan doen

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:21

ja ik word hier echt helemaal gek van... als hij nog in leven is gaat hij ook echt de wind van voren krijgen, dat het maar eens klaar moet zijn met dat egoistische en dwarse gedrag van hem, hij is verdorie niet alleen op de wereld! Hij moet zich maar een beetje gaan aanpassen aan mij en eens gaan luisteren naar wat IK wil, en wat ik wil bevat zeker geen gebrek aan contact voor 48 uur na het bericht 'lig in het ziekenhuis' verdorie wat een klootzak zeg, sorry dat ik zo ontplof maar ik word echt helemaal gek hier ben niets meer waard...
Laatst bijgewerkt door Storm op 29-11-09 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: krachttermen uit bericht verwijderd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:23

PS, ik mag aannemen dat de ambassade geen info mag vrijgeven over het overlijden van een persoon zonder dat de familie hier bericht van geeft (zoals in de krant bijv). En laat hij nou maar 1 familielid hebben waar hij maar slecht contact mee heeft.... Misschien kom ik het wel nooit te weten....

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:28

Kijk eens of er een forum is voor Nederlanders die in Tjechië wonen. Kijk eens op Marktplaats of er Nederlanders zijn die een vakantiehuis daar aanbieden, wellicht willen zij jou helpen.
Heel veel sterkte en succes. Ik begrijp uit jouw reacties dat het je erg aangrijpt en dat het iemand is die je erg dierbaar is. Nogmaals veel sterkte.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 11:31

Thanks.. ja ik zit nu ook op een tsjechies forum en hoop contact te krijgen met iemand die in ieder geval de kranten voor me door kan spitten... Het is echter nog steeds onmogelijk om hem in het ziekenhuis te achterhalen... Dit is echt gekmakend, ik durf haast te zeggen dat onwetendheid erger is dan de mogelijke harde waarheid..

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:34

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:08

Hoe is het? Weet je al wat meer?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:13

Ik hoop dat je hem al hebt kunnen contacteren! En nog is goed naar zijn voeten hebt kunnen geven!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:17

Heb contact met hem gehad, hij was ingestort en is 3 dagen lang buiten bewustzijn geweest, hij heeft maatregelen getroffen, dat zijn doc contact met mij op zal nemen als er wat is, nou hopen dat dat ook gebeurt...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:17

Ik ben vorig jaar in Tsjechië geweest op de country rose ranch. Deze mensen zijn Nederlands, misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen.
Volgens mij zijn er op it forum meer mensen die daar wonen, weet alleen niet zo wie, misschien kunnen zij wat voor je betekenen.
Veel sterkte in iedergeval.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:18

Xyris schreef:
Heb contact met hem gehad, hij was ingestort en is 3 dagen lang buiten bewustzijn geweest, hij heeft maatregelen getroffen, dat zijn doc contact met mij op zal nemen als er wat is, nou hopen dat dat ook gebeurt...

Oef!
Dat is al beter! :(:)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 16:19

Jeetje, ik dacht dat hij genezen was? Wat naar voor hem..

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 16:19

mja hij is genezen maar loopt erg te kwakkelen, heeft ook mexicaanse griep gehad etc, tis zo vermoeiend.. ja.. hij kan er ook niks aan doen maar het breekt mij (en hem) ook echt op.