Vraagje aan mensen die werken bij een vliegmaatschappij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Vraagje aan mensen die werken bij een vliegmaatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 23:50

Hallo,

even een vraagje, voordat ik onterecht kwaad word op iemand.
Een vriend zou een paar dagen geleden terug komen van vakantie uit tsjechie, maar deze persoon is (kwam ik later achter) in het ziekenhuis beland als gevolg van mexicaanse griep.
Nou was zijn bagage wel naar nederland over gevlogen, dus ik wilde voor hem even de bagage oppikken, echter, krijg ik van CZ airlines te horen dat de betreffende persoon geen vlucht heeft geboekt.

Nou zou het kunnen dat hij zijn vlucht gewoon netjes gecanceled heeft en dat, omdat hij niet meevloog, niet geregistreert is, misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen voordat ik hem een uitbrander geef?

Thanx!

opisop_shop

Re: Vraagje aan mensen die werken bij een vliegmaatschappij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:51

Weet je geen vluchtnummer ofzo, dan kun je misschien bellen en vragen of er bagage over is van die vlucht?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:52

Hebben ze wel zeker de juiste naam doorgegeven gekregen. Misschien verwarring ontstaan?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 23:54

ja het zou kunnen dat het onderhand al terug gevlogen is, ik heb vluchtnummer ja en op dit vluchtnummer was de betreffende persoon niet aangemeld, de bagage vind ik nu ook even niet belangrijk, ik vraag me gewoon af of die persoon tegen me heeft lopen liegen of niet.
Wat betreft de naam: Ik ga morgen nog een keertje bellen en het wat duidelijker spellen, zit uiteindelijk aan de telefoon met tsjechen die engels spreken dus who knows.. Maar ik wil dit gewoon even uitsluiten, het zit me namelijk echt niet lekker.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:56

Had hij zijn bagage dan al ingecheckt en is daarna in het ziekenhuis opgenomen? Normaliter wordt alleen bagage meegenomen als de passagier zelf ook meevliegt. Mocht de passagier toch niet op komen dagen dan wordt de bagage van boord gehaald. Dit uit veiligheidsoverwegingen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:01

nee hij was al ingecheckt, hij stortte in toen hij opstond om het vliegtuig te betreden, tenminste, dat is wat mij verteld is

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:04

Dan vermoed ik dat de bagage afgeladen is en dus nog in Tjechie staat.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:11

hmm ok tnx, maar hoe zit dat dan met het feit dat hij niet op de vlucht ingeboekt stond? word je uitgeboekt als je niet mee gaat?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:20

Yep, dan wordt je reservering geannuleerd. Afhankelijk van je soort ticket kan je opnieuw een reservering plaatsen op een vlucht. Maar ik neem aan dat je vriend een reis/annuleringverzekering heeft. Hij kan het beste even contact opnemen met zijn verzekeringsmaatschappij.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:21

Het lijkt me dat de vliegmaatschapij je sowieso uit privacy overwegingen geen gegevens mag geven, tenzij je directe familie bent?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:24

de vliegtuigmaatschappij verteld niet of hij ook daadwerkelijk mee gevlogen is, ze kijken wel of hij een vlucht geboekt heeft, omdat ze me de eerste info niet konden geven (toen hij niet kwam opdagen) heb ik ze gelijk maar laten checken of er uberhaupt wel een vlucht geboekt was, en ze konden zijn naam dus niet vinden. Maar ik begrijp dat je dan dus volledig uitgeboekt wordt? Als dat zo is, wel een beetje jammer van dat vrouwtje dat ze niet even waarschuwde dan dat bij evt. annulering er ook uitgeboekt wordt en de naam dus verdwijnt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 23:08

Nou, wat ik me afvraag, hoe stom ben je dat je andermans bagage op gaat halen? Kan het wel een vriend zijn, maar straks zit er weet jij veel wat in??

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 00:03

Oh, had ik nog niet eens bij stil gestaan, tis een vriend dus ik ga er niet eens vanuit dat hij me wat zal flikken, heb ik niet echt reden voor, heb het ook uiteindelijk niet opgehaald.