Rond kerst in Antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerlin

Rond kerst in Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 21:17

Hoi,

Ik ga met mijn vriend in de kerstvakantie een paar dagen naar Antwerpen.
Nu is mijn vraag, hebben jullie nog tips om zeker te gaan doen in Antwerpen en zijn jullie ook wel eens rond de kerst in Antwerpen geweest?

Ik hoor het wel!

xx Gerlinde

Liene

Re: Rond kerst in Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:51

Ik woon in Antwerpen dus dit zijn mijn tipjes: Er is normaal gezien een redelijk grote schaatspiste op de Grote Markt, maar ik heb geen idee of deze dit jaar terug komt, was vorig jaar niet echt een succes + nogal wat ongelukjes gebeurt. Ja verder zou ik met kerstmis eens langs de kaaien wandelen (langs de dokken van de schelde) want die zijn altijd mooi verlicht.
Nu zo direct weet ik niet echt iets speciaals, tuurlijk kan je altijd naar een van de musicals of tonelen gaan, naar een concert in het sportpaleis, wandelingen, het centraal station bezoeken, maar echt speciale kerstdingen weet ik niet goed, ik zal wat uitkijken voor je ;)

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:07

Naar de kerstmarkt natuurlijk!
Ik vind dat altijd vreselijk gezellig...
In antwerpen heb je ook de zoo nog, maar das misschien in de winter niet ideaal..
Het museum van schone kunsten ligt ook niet ver..
Er zijn ook echt heel erg veel gezellige café'tjes en restaurants..

Ik vind het elfde gebod ook altijd leuk om eens langs te gaan.
Da's een café/taverne/restaurant, weet niet direct hoe ze het noemen, achter de groenplaats. Staat vol met beelden uit kerken etc. Dat heeft echt een speciaal sfeertje!
Als je graag pasta eet mag je ook spaghettiworld niet vergeten, ook in de buurt van de groenplaats en echt iets heel gezellig!

Je kan ook altijd op de meir gaan shoppen, of in de zijstraatjes, daar vind je leuke winkeltjes.

Ik heb hier thuis ook nog een guido-gids liggen, das eigenlijk meer voor studenten, maar als je wil mag je die gerust lenen.
Daar staat vanalles over antwerpen in, allerlei adresjes enzo.

Ik studeer in Antwerpen en woon op 20 minuutjes afstand met de tram. Ik ben er dus minstens 5 dagen op de week te vinden.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:13

De zoo sluit vaak tijdens de kerstdagen, smilie ;) Maar andere dagen is ie dan weer open. En idd de kerstmarkt, vind ik zelf wat oudbollig en afgezaagd, maar dat is wrrs omdat ik er zelf al van mijn geboorte naar toe werd gedwongen :D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:24

Oow, handig topic. Ik ga 14 december een dagje naar Antwerpen. Idd kerstsfeer proeven. Lang geleden dat ik in Antwerpen ben geweest, maar vind het een geweldige stad!

De zoo daar vind ik trouwens afschuwelijk. Wat een dieronterende omstandigheden. Het is dan wel al een jaar of acht geleden dat ik er ben geweest (met school). Maar ik kan het iedereen afraden.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:50

ik ben ook al jaaaren niet meer in de zoo geweest, dus ik zou het eigenlijk niet weten. Het sprong gewoon in mijn gedachten :p