Albufeira Porugal, wie is er geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Albufeira Porugal, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:13

In Augustus heb ik op Vakantie Veiling een Hotel Cheque gekocht, en zijn pas eind van de zomer gaan zoeken naar een leuke vakantie bestemming voor het najaar. Dit was een hele rompslomp en doen we dus nooit meer :n Maar we gaan nu dus 19 Dec voor 4 dgn naar Portugal naar het plaatsje Albufeira in de Algarve. Ik probeerde net al wat te googlen, maar wil graag ook even van jullie weten die er is geweest; wat zijn de Do's en Don'ts. We verblijven trouwens in het Hotel Baia Grande, het mag dan wel 4**** hebben, maar zoals ik al om "Red mijn vakantie" zegt dat volgens mij niks.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:19

Ik :D Afgelopen zomer

Ik vond het een erg mooie omgeving !! Heb echt een fantastische vakantie gehad daar.
Wij zaten in het oude gedeelte; praia da oura. Hier waren de stranden een stuk mooien dan in Albufeira zelf.
Maar de stad van Albufeira is wel mooier en sfeervoller dan praia da oura. Je hebt aan het strand leuke eettentjes zitten.

Wij hadden een boot excursie gedaan van 6 uur lang. Deze was onvergetelijk mooi. Je kwam langs een prachtige kust met de moooiste onbereikbare en dus lege stranden.
Op een van die stranden gingen we bbq-en. Echt prachtig.
Ik was samen met mijn beste vriendin er naartoe gegaan om lekker van het warme weer strand en het uitgaan te genieten. Dus veel van de omgeving hebben we niet gezien :Y)

Flying_Angel

Re: Albufeira Porugal, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:23

Jaa ik!

Wij waren er ook geweest in de herfst, het ene moment was het nog prachtig weer en gingen we naar het strand. Maar het heeft ook hard geregent.
Verder vond ik het heel gezellig, en ook die straat was ook erg mooi. Ik weet eigenlijk even geen nadelen! Heb het reuze naar mijn zijn gehad! :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:24

Wij zitten ieder jaar in Albufeira in het appartement van vrienden, ook in het oude gedeelte van de stad. Het feit dat we ieder jaar teruggaan zegt genoeg!! ;) Mooie, gezellige binnenstad, mooi strand en leuke mensen, MAAR........ 19 december is wel ontzettend buiten het seizoen, ik denk dat het heel stil is en dat er heel veel tentjes dicht zijn. Ik weet dat de mensen van ons favoriete restaurant van november tot maart in Nederland zijn omdat er dan in Albufeira niets te doen is en zo zijn er veel meer ondernemers die in de winter gewoon dicht zijn.
Temperatuur is er nog wel altijd een stuk aangenamer als in Nederland. Veel plezier!!

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:26

Oke, klink allemaal goed. Spreken ze daar trouwens ook goed Engels? En hoe zit het met de kosten? Zijn de prijzen een beetje hetzelfde of hoe moet ik me dat voorstellen?

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:30

ik ben er ook geweest ,
het was leuk maar mwah mwah ,,,
je moet er zelf een feest van maken hahaha.
ze kennen geen bal engels en lje wacht uren op een taxi.
Ik vond alles best dur maar ik was in het hoogseizoen.
Op vakantie veiling.nl hebben wij hem geboekt ( om 12 uur geboekt e om 5 uur opstijgen hahaha)
bij ons was het dus hel onverwacht.
Omdat d albufeira niet echt een hit is zijn e vaak plaatsen vrij.
voor 2 personen en een week verblij waren we 600 euro kwijt.
en sja je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:30

Noppert schreef:
Wij zitten ieder jaar in Albufeira in het appartement van vrienden, ook in het oude gedeelte van de stad. Het feit dat we ieder jaar teruggaan zegt genoeg!! ;) Mooie, gezellige binnenstad, mooi strand en leuke mensen, MAAR........ 19 december is wel ontzettend buiten het seizoen, ik denk dat het heel stil is en dat er heel veel tentjes dicht zijn. Ik weet dat de mensen van ons favoriete restaurant van november tot maart in Nederland zijn omdat er dan in Albufeira niets te doen is en zo zijn er veel meer ondernemers die in de winter gewoon dicht zijn.
Temperatuur is er nog wel altijd een stuk aangenamer als in Nederland. Veel plezier!!

Klopt, we zagen op de site inderdaad ook dat er veel Hotels dicht zitten rond die tijd, maar we wilde perse nog dit jaar :+ Maar het zijn maar 4 dagen dus die kunnen we wel vol krijgen denk ik.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:36

Komisch dat je uit Doornenburg komt, dat is vlakbij.

On topic: ik ben ook naar Albufeira geweest, na mijn eindexamen. Het was zo'n typische na-het-examen-vakantie, waar ik achteraf gezien niet zo'n type voor ben misschien, het is daar toch wel zon-zee-strand-uitgaan geweest toen. Wel kan ik me ook (zoals hierboven al beschreven) een mooie bootreis herinneren met bbq. Het appartement wat we hadden was goed en de strandliefhebber komt ook wel aan z'n trekken. De mensen waren redelijk vriendelijk en wie van het uitgaansleven houdt zit er ook goed met o.a. de strip en de Kiss (meen ik me te herinneren). Ik meen dat je ook o.a. op een soort van safari kon. Voor mij niet-weer waarschijnlijk, maar ik heb me op zich goed vermaakt.

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:48

Ik kan me trouwens herinneren dat er toen ook een topic liep specifiek over Portugal, Albufeira, wellicht dat je er daar ook nog een heleboel over kan lezen?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 12:54

Wij kijken het progamma de vakantiedokter dat is een nederlandse huisarts in Portugal in Albufeira, en de dingen die wij in het progamma hebben kunnen zien van de omgeving was het erg mooi. Ik zou er ook best een keer naar toe willen. Misschien moet je dat progamma ook eens kijken als je tijd hebt.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 12:58

Nikki_L schreef:
Wij kijken het progamma de vakantiedokter dat is een nederlandse huisarts in Portugal in Albufeira, en de dingen die wij in het progamma hebben kunnen zien van de omgeving was het erg mooi. Ik zou er ook best een keer naar toe willen. Misschien moet je dat progamma ook eens kijken als je tijd hebt.

Welke zender? Dan kijk ik even op uitzending gemist ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:03

volgens mij op 6

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 13:13

Ik ben er nu 2x geweest rond kerst/nieuwjaar en wat Noppert al zegt: in die periode zit veel dicht. Alleen tussen kerst en nieuwjaar gaan veel tenten (even) open, voor de voornamelijk Engelse toeristen. Op de meeste plekken kun je je prima redden met Engels. Taxi's zijn er in het laagseizoen ook wel, kosten bijna niets (voor € 3 de hele stad door)

Do's: maak een wandeling over het rotsenstrand, vanaf Praia da oura naar het centrum van Albufeira. Vooral wanneer het waait: prachtige golven en veel waterspektakel :D
Je kunt altijd weer met een treintje of taxi terug (toeristentreintje rijdt volgens mij wel voor kerst)
In het centrum zijn nog wel restaurantjes open hoor, ook op de strip wel, maar niet veel.

Don't: uitgaan op de Strip, DE place to be in de zomer en met nieuwjaar, maar niet voor de kerst.

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-09 13:26

callippo schreef:
Ik ben er nu 2x geweest rond kerst/nieuwjaar en wat Noppert al zegt: in die periode zit veel dicht. Alleen tussen kerst en nieuwjaar gaan veel tenten (even) open, voor de voornamelijk Engelse toeristen. Op de meeste plekken kun je je prima redden met Engels. Taxi's zijn er in het laagseizoen ook wel, kosten bijna niets (voor € 3 de hele stad door)

Do's: maak een wandeling over het rotsenstrand, vanaf Praia da oura naar het centrum van Albufeira. Vooral wanneer het waait: prachtige golven en veel waterspektakel :D
Je kunt altijd weer met een treintje of taxi terug (toeristentreintje rijdt volgens mij wel voor kerst)
In het centrum zijn nog wel restaurantjes open hoor, ook op de strip wel, maar niet veel.

Don't: uitgaan op de Strip, DE place to be in de zomer en met nieuwjaar, maar niet voor de kerst.

Dankjewel!

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 13:34

Ben er van de zomer met een groep van in totaal 11 vrienden geweest :D , wij huurden een villa vlakbij jouw hotel Baïa Grande (zelf zeggen ze Ba-ie-ja of zoiets :+ ) en vandaar namen wij ook altijd de taxi naar Albufeira zelf, want het hotel zelf licht wel een stuk buiten het centrum. De taxi's zijn overigens spotgoedkoop en heel snel ter plaatse, daarbij reisde de helft van onze groep altijd met de taxichaffeur van jouw hotel, ene Igor die door ons 'dude' werd gedoopt, hele relaxte kerel, nóg goedkoper dan de rest en zelfs sneller dan de taxidienst, aanrader dus 8-) .
Vanaf hotel Baïa Grande kun je een minuut of 5 (misschien iets langer) lopen en dan kom je uit op een privé-strandje tussen de rotsen, met eigen life-guard (hoewel ik betwijfel of die kerel er in die periode nog zit) en een klein restaurantje waar het fruit erg lekker is. Verder is de omgeving heel mooi, maar wij hebben vooral veel strand en uitgaansgelegenheden gezien dus in die zin geen DO's en DONT's voor de omgeving, als je trouwens gewoon naar Albufeira centrum wil, kun je de bij de taxi het beste vragen of ze je naar Albufeira-Oldtown willen brengen en niet naar de hoofdstandplaats, je komt ook bij het centrum uit, maar betaalt een euro of 2 minder ;) Vlakbij die Oldtown-taxistandplaats zit overigens een hollands café waar ze heerlijke spare-ribs serveren :Y)
O en als laatste, van binnen weet ik het natuurlijk niet, maar van buiten ziet het hotel er erg mooi en luxe uit *D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:28

JimBeer schreef:
Ben er van de zomer met een groep van in totaal 11 vrienden geweest :D , wij huurden een villa vlakbij jouw hotel Baïa Grande (zelf zeggen ze Ba-ie-ja of zoiets :+ ) en vandaar namen wij ook altijd de taxi naar Albufeira zelf, want het hotel zelf licht wel een stuk buiten het centrum. De taxi's zijn overigens spotgoedkoop en heel snel ter plaatse, daarbij reisde de helft van onze groep altijd met de taxichaffeur van jouw hotel, ene Igor die door ons 'dude' werd gedoopt, hele relaxte kerel, nóg goedkoper dan de rest en zelfs sneller dan de taxidienst, aanrader dus 8-) .
Vanaf hotel Baïa Grande kun je een minuut of 5 (misschien iets langer) lopen en dan kom je uit op een privé-strandje tussen de rotsen, met eigen life-guard (hoewel ik betwijfel of die kerel er in die periode nog zit) en een klein restaurantje waar het fruit erg lekker is. Verder is de omgeving heel mooi, maar wij hebben vooral veel strand en uitgaansgelegenheden gezien dus in die zin geen DO's en DONT's voor de omgeving, als je trouwens gewoon naar Albufeira centrum wil, kun je de bij de taxi het beste vragen of ze je naar Albufeira-Oldtown willen brengen en niet naar de hoofdstandplaats, je komt ook bij het centrum uit, maar betaalt een euro of 2 minder ;) Vlakbij die Oldtown-taxistandplaats zit overigens een hollands café waar ze heerlijke spare-ribs serveren :Y)
O en als laatste, van binnen weet ik het natuurlijk niet, maar van buiten ziet het hotel er erg mooi en luxe uit *D

Die spareribs zijn beroemd!!! Shaloom2 heet het restaurantje (familie van Shaloom1, verderop in de straat waar je frikandellen speciaal kunt eten :D ) en je eet daar onbeperkt spareribs voor nog geen tien euro, maar helaas is in de periode dat jij (Alice dus) gaat Shaloom2 gesloten, want dan zit de eigenaar in NL ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:51

Pannenkoeken van Shaloom2 zijn ook erug jummie :9
Krijg er spontaan weer zin in :P

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:55

Noppert schreef:
JimBeer schreef:

Die spareribs zijn beroemd!!! Shaloom2 heet het restaurantje (familie van Shaloom1, verderop in de straat waar je frikandellen speciaal kunt eten :D ) en je eet daar onbeperkt spareribs voor nog geen tien euro, maar helaas is in de periode dat jij (Alice dus) gaat Shaloom2 gesloten, want dan zit de eigenaar in NL ;)

Jaaa klopt, ik wist even de naam niet meer, maar dat was hem inderdaad! :D Wij hebben daar toen met zijn allen, volledig oranje, in juni de wedstrijd Nederland-Noorwegen gekeken en met stoelen boven ons hoofd de polonaise door de straat gelopen *D En die Engelsen en Portugezen maar kijken _O-

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:00

callippo schreef:

De uitgaansplek voor de Engelse nogal schaars geklede dames ja :+ .

Ik ben afgelopen zomer in Albufeira geweest, een prachtig land maar vond het een beetje tegenvallen qua feesten.
Vond de strip absoluut niet leuk om heen te gaan, ben meer in het andere centrum geweest. Daar heb je leuke eettentjes en leuke discotheken/kroegen. Maar het is maar net wat je zoekt op vakantie, het land is zeker de moeite waard om heen te gaan!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 21:15

Ik ben ook in Albufeira geweest afgelopen zomer!

Erg naar mijn zin gehad! Wel erg warm, maar dat was te verwachten natuurlijk!
Uitgaan was ook leuk. We hebben niet zoveel dingen gedaan. Alleen een catamaran tocht. wat echt heel erg leuk was en een dolfijnen tocht. was ook echt ontzettend leuk om mee te maken!
Mooi stadje, zeker een aanrader!