Road Trip Nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Road Trip Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 01:49

Hoi

Volgende week komt mijn Australische vriend op bezoek, en we hebben het plan om een week (of iets langer) rond te trekken door, jawel, Nederland. We zijn beide gek op backpacken, maar vertrekken met de auto. Nu is hij nog nooit in Nederland geweest, en wil ik graag een aantal gave steden met hem af. Iemand enig idee wat een Australier absoluut niet mag missen in ons geweldige Nederland? En wat er zowel te doen is in de desbetreffende stad? We hebben beide niet veel te besteden, dus als iemand tips heeft voor hostels of goedkope bed&breakfast is ook dat allemaal welkom. We zijn beide gek, dus we zoeken wel iets bijzonders om te doen. Iets waarover we achteraf alleen maar keihard om kunnen lachen.
Ik ben zelf redelijk bekend in Groningen, Den Haag en Delft, maar verder ben ik een grote Nederland-leek.

Tips zijn dus welkom!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 01:56

Amsterdam, van sexmuseum tot Madam Tussauds. Op internet kun je ook een hoop bezienswaardigheden daar vinden. Breda is de gezelligste uitgaansstad van Nederland met een oud en gezellig stadshart.
Dagje Winterefteling (attractiepark) is ook leuk. Low budget verblijfsaccommodaties zijn in de buurt aanwezig.
Rotterdam met de Euromast en de haven (een van de grootste van de wereld), ook veel leuke winkels en restaurantjes aanwezig. Niet vergeten een bezoekje te brengen aan de kubuswoningen. Een van de woningen is open gesteld voor bezoek.
Op internet is sowieso nog een hoop meer te vinden. Google eens op toerist in Nederland of bezienswaardigheden in Nederland.

Unseen

Re: Road Trip Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 02:17

Bedankt! Dat sexmuseum moet ik zeker met hem heen. :') Madame Tussauds heb je ook in London en vind ik een beetje waste of money. Breda is een goede tip, dankje! Ik had zelf ook al Maastricht in mijn hoofd.

Ik wil ook zeker eens over de Afsluitdijk. :Y)
En ik ga internet verder plunderen, heb ik natuurlijk al gedaan maar heb altijd liever rechtstreekse tips dan informatie uit een boekje.
Dus meer tips zijn absoluut welkom. :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:19

Ben trouwens nog Kinderdijk vergeten met de molens en dan hebben we natuurlijk nog Volendam :D
Madurodam is ook leuk, hebben ze Nederland helemaal nagemaakt in het klein. Zit in Den Haag.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:21

Romantiek; een waddeneiland + wadlopen + zeehondencreche
Must: Rijksmuseum in Amsterdam (verder is Amsterdam stad #1 voor toeristen natuurlijk...) Anne Frankhuis, Wallen, Van Gogh etc.etc. Die stad mag je sowieso niet overslaan!
Zeeland: deltawerken
Volendam Molens bij kinderdijk
Zuiderzeemuseum
Kaasmarkt Gouda
Madurodam
Den Bosch, bosche bol eten en varen op de binnendieze
Artis of beekse bergen
Genoeg? :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 02:35

Geweldig! :D Heel erg bedankt allen, hier kan ik zeker wat mee. Moet nog keuzes gaan maken zo... :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 02:40

Ja dat is het volgende probleem hihihi!!! Jammer dat hij in dit 'natte seizoen' komt. In het voorjaar kun je naar de keukenhof enzo met de tulpen etc. ook hardstikke leuk.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 02:47

Zeker, maar dat geeft hem weer een reden om eens terug te komen. :Y) (als ik terug ben uit Australia, haha)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:53

Voor goedkope overnachtingen kan ik je www.bedandbreakfast.nl aanraden. Wel even eerst goed zoeken van te voren. Zo had ik verschillende adressen nodig in Limburg, voor één persoon, en kwam ik uit op 25-40 euro per nacht inclusief ontbijt (per persoon). Je kunt dus met zijn tweetjes voor 40-80 euro klaar zijn. Weet niet of je dat te duur vindt?

Hostels zijn vaak ook al 20 euro per nacht zonder ontbijt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 19:08

40 euro voor 1 nacht per persoon vind ik behoorlijk duur ja. In Engeland ben ik in een hostel voor 13 pond pp klaar, dus ik zoek zoiets gelijks, maar ik moet inderdaad nog maar goed op zoek gaan. :)
In ieder geval bedankt!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 22:50

Unseen schreef:
40 euro voor 1 nacht per persoon vind ik behoorlijk duur ja. In Engeland ben ik in een hostel voor 13 pond pp klaar, dus ik zoek zoiets gelijks, maar ik moet inderdaad nog maar goed op zoek gaan. :)
In ieder geval bedankt!

Als je geen voorkeur hebt voor een tweepersoonskamer, dan zijn hostels ook een optie ja :) Maar die prijzen liggen ook nog rond 18-20 euro per persoon (zeker in grote steden), zonder ontbijt. Wat dat betreft kun je dus ook goedkoop uit zijn bij een bed&breakfast. Maar ja, het is even zoeken, want de meesten zijn wel duurder :)

En die 40 euro betaal je als je, zoals ik, in je eentje wil overnachten. Ik heb het niet zo op gezamenlijke slaapkamers ;)
Die 40-80 euro met zijn tweetjes bedoel ik dus niet per persoon: 20-40 euro per persoon dus, afhankelijk van de b&b :)

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 00:55

Ja dat is zo... De tweepersoonskamer schoot even door mijn hoofd. :') Meestal overnachten we in hostels, maar ik zal met hem overleggen wat hij wil.
Thanks anyway! :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 00:58

De zandverstuiving bij Kootwijk (Kootwijkerzand/Dikke Bart, ff Google op loslaten). Is ook best makkelijk te komen vanuit Kootwijk en dat ligt weer aan de A1. Je parkeert vlak bij de opgang van het zand en dan loop je er zo op.

Ben ik laatst op een zonnige stille maandagochtend geweest met een vriendin uit het buitenland. Ik ken het daar alleen van endurancewedstrijden (en dan is het er druk) maar op zo'n doordeweekse ochtend is het er doodstil, hooguit wat schietoefeningen op het militair terrein in de verte. Echt een woestijngevoel. :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 01:07

Oh wauw, dat is prachtig daar zeg Karin! :D En die Brighton foto'tjes op die link waren ook zeker niet verkeerd. Daar is meneer trouwens momenteel. :Y)

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:50

Deltawerken en de Afsluitdijk?

Tja, en de Wallen en de Coffeeshops in A'dam zal hij vast wel willen zien! :j :D

Kwa Natuur en Zee is het in Australië natuurlijk veel mooier, maar het oerhollandse Cultuurlandschap is voor hem waarschijnlijk bijzonderder. (molens, polders )

Historische gebouwen? Romeinse dingen, Middeleeuwen enz....Musea?

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:42

Hij is al eerder genoemd, maar Madurodam is zeker een aanrader. Wij hadden van de zomer gasten over uit Nieuw Zeeland en die vonden Madurodam echt geweldig :D. Verder zou je misschien de Zaanse Schans ofzo kunnen doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:19

Als je toch over de Aflsuitdijk gaat, kan je mooi terug over Drenthe :+ En voor de Afsluitdijk kan je zat een dagje Texel doen (Ecomare)
( Havelte, de Hunebedden en doe ook even Giethoorn aan...en eventueel Staphorst, klederdracht ;))
Dan kan je daarna nog langs Urk, Lelystad (de batavia), dan de Enkhuizerdijk... Zuiderzeemuseum... hoppeta richting Volendam / Zaanse schans...