Vakantie boeken bij reisbureau in België/Duitsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Vakantie boeken bij reisbureau in België/Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 16:56

In mei willen mijn vriend en ik graag een zonvakantie boeken. Onze eerste keus gaat uit naar Egypte, maar op zich doet de bestemming er verder weinig toe in dit topic.

Door mijn baan in het onderwijs ben ik gebonden aan het (dure!) hoogseizoen. Nu vinden we het niet erg om te betalen voor een leuke vakantie, maar de prijzen stijgen soms echt de pan uit, puur omdat je in die periode reist :j

Nu ben ik eens gaan surfen op Duitse reissites en daar blijkt een 10daagse reis naar hetzelfde gebied in een hotel van dezelfde kwaliteit gewoon bijna €300 goedkoper te zijn dan een 8daagse reis bij een Nederlandse reisorganisatie :oo

En dat is met z'n 2en echt een hoop geld, zeg gerust het bedrag waarvan je de rest van de vakantie excursies etc kunt maken ;) Nu willen we dus overwegen om bij een Duitse/Belgische reissite te boeken, mits dit allemaal veilig is. En dat is dus onze vraag:
- bestaan er in België/Duitsland organisaties zoals in NL de ANVR die garanderen dat de reisorganisatie 'veilig' is en bij bijv. faillissement gewoon je geld uitkeren?
- welke bekende (internet)reisorganisaties zijn er in België/Duitsland

En wie heeft er ervaring met het boeken in het buitenland?

Ntlie_

Re: Vakantie boeken bij reisbureau in België/Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 09:50

_Clien_ op bokt en ik zijn afgelopen april naar Egypte geweest via Urlaubstours.
We vlogen via Brussel en het was idd goedkoper dan via een Nederlandse organisatie.
Toch hebben we afgesproken om als we nog eens samen op vakantie gaan, fijn via een Nederlandse reisorganisatie te boeken.

Het begon al met de tickets. Die zouden 10 tot 15 dagen van te voren met de post opgestuurd worden. Uiteindelijk kwamen ze (na een hoop gebel en gemail) 3(!!) dagen van te voren....
Verder ging de heenreis goed, alleen toen we op Sharm el Sheikh stonden konden we niet met zo'n hele groep mee, maar stond er een Egyptenaar met een snel in elkaar gefrutseld bordje op ons te wachten.. Moesten we daar als 2 meisjes in een auto met 3 Egyptenaren. := Had veel liever met zo'n toeristenbus mee gegaan...
Nouja en verder natuurlijk alleen maar Duitse excursies 8)7 Maar dat kan ook aan het hotel hebben gelegen, daar zaten bijna geen Nederlanders (ook geen Duitsers trouwens).

Nouja goed we hebben er uiteindelijk niet zo heel veel van gemerkt, maar het bovenstaande was voor ons genoeg om het niet nog eens te doen.