Tips Dover - Brighton - Canterbury

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Tips Dover - Brighton - Canterbury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 17:17

Ik ben van plan om in januari een dag of 5 naar Zuid-Oost Engeland te gaan en wel van Dover naar Brighton naar Canterbury en weer terug naar Dover.
Zit te denken om Dover-Brighton via de kust te rijden en Brighton-Canterbury via het binnenland.

Hebben jullie tips voor routes, bezienswaardigheden zowel op de route als in de stad en goedkope maar nette overnachtingen?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:32

Onze favo bestemming :D

Brighton kan ik alleen vertellen dat je daar absoluut naar de boulevard moet.
Verder kan ik je er niet veel over vertellen.
Wij gaan elk jaar de London2Brihton mini run doen en zijn dus alleen aan de boulevard te vinden :o
Aankomend voorjaar gaan we er pas de omgeving verkennen.

Volgens mijn man moet je de kust afrijden van Dover naar Brighton, die schijnt echt heel mooi te zijn :j
Wij gaan dat over een paar maand doen, mijn man heeft het vaker gedaan.

Verder zou ik een goeie kaart aanschaffen van engeland, 1 waar alle binnenwegen op staan.
Ga nooit over de hoofdwegen.....waarom niet.....je mist alles!
Die kleine binnenweggetjes zijn echt super om te rijden!!!!!
Je gaat door een prachtige omgeving over berg en door dal en dat heb je dus op de hoofdwegen veel minder.

Canterbury stad moet je gewoon gezien hebben, mooie stad.
In Dover...tsja...het kasteel he ;) en de weg naar het kasteel is ook mooi.
Als je de afslag richting het kasteel ,op die kruising moet je gewoon even stilstaan....dan heb je een prachtig uitzicht over dover.
Staat ook wel in 1 van die filmpjes ;)

Verblijf....ik weet 1 bed en breakfast in Dover die leuk is.
Superaardige mensen!!!
Mijn man komt er elk jaar, en ze herkennen hem elke keer,is echt zo leuk...;'o, that's the boy from the mini's' :')
Als je een naam wilt moet je maar even een pb sturen,die weet mijn man wel.
Ik zal je sowieso even een link sturen met onze site, ik heb daar filmpjes in staan van die omgeving.
Wij zijn daar veel omdat wij er in de toekomst willen gaan wonen :D

Verder weet ik zo geen verblijven aangezien wij altijd met onze caravan gaan ;)

Nimue

Re: Tips Dover - Brighton - Canterbury

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:28

Die goeie kaarten kun je ook prima ter plaatse kopen. Wij hebben in een benzinestation destijds voor iets van 6 pond een wegenatlas gekocht waar heel Groot-Brittannië in zat en waar we echt onwijs veel plezier van hebben gehad. Goed gedetailleerd, dat jaar gedrukt en dus up to date, en lekker overzichtelijk: gewoon doorbladeren ipv een enorme kaart te moeten uitvouwen.

Ik ga volgend voorjaar ook daarheen! Nou ja, niet naar Brighton maar wel naar de ogmeving van Canterbury. Ik ben er al eerder geweest (in Canterbury zelf), wij gaan o.a. een stukje lopen van de North Downs Way en historische dingen bezoeken. Ik zou wel graag wat meer info willen over de North Downs Way, wij willen het laatste stuk Canterbury inrijden en vragen ons af hoe het zit met openbaar vervoer daar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:48

Haha, ik loop al een paar maanden met hetzelfde plan! :)) Op een idee gebracht door mijn ouders, die afgelopen zomer naar Ierland gingen en bij Calais zijn overgestoken. In Calais ben je echt zo, het zuidoosten van Engeland is dus heel dichtbij.

Heb trouwens inmiddels een reisgenoot gevonden, hoef dus niet alleen. Reisgenoot is meer dan 15 jaar geleden voor het laatst in Londen geweest, dus we gaan ook nog een dagje Londen doen (met OV, we laten de auto dan lekker buiten de stad). :D

Ik abonneer mezelf maar even op jouw topic. Ken nl. alleen Brighton en Eastbourne, en dat zijn sowieso erg leuke kustplaatsen. Maar ik kan nog wel wat tips gebruiken. :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 08:42

@Karin; kun jij me dan wat meer vertellen over Eastbourne?
Daar gaan wij een weekje heen op de camping na de London2brighton mini run in mei.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:18

Nou... ik ben er vorig jaar geweest op een koude decemberdag, aan het einde van de middag toen het al zo goed als donker was. :D

Een vriendinnetje studeerde in Brighton en we namen de bus naar Eastbourne, zij vond de weg daar naartoe zo mooi en die wilde ze me laten zien (we hadden geen auto tot onze beschikking). Nou is die weg ook ontzettend mooi, maar tegen de tijd dat we in Eastbourne waren was het bijna donker. We zijn nog even gaan winkelen en we zijn de Pier op geweest. Het doet me denken aan Brighton maar dan veel 'knusser' en dorpser. Ik wil een keer terug bij daglicht. :D

Maar de kustweg ernaartoe is idd erg mooi (foto gemaakt vanuit de bus):

Afbeelding

Het 'binnenland' is trouwens ook heel typisch, heel glooiend en heuvelachtig. Vriendin woonde tijdelijk in een buitenwijk van Brighton, richting de uni, en dit was haar uitzicht:

Afbeelding

En als bewijs dat ik écht in Brighton was: KLIK. ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 10:39

Aan overnachtingstips kan ik je trouwens niet echt helpen, die zoek ik zelf ook. ;)

Ik was al eerder in Brighton geweest, jaartje daarvoor, dat was toen een last minute booking via Booking.com, met veel geluk een 2-persoonskamer met uitzicht op de Pier voor 25 pond p.p. (in het New Madeira Hotel zie ik net). Brighton heeft ook een hostel, schijnt goed te zijn.

Voor Canterbury heb ik hiernaar zitten kijken: http://www.universityrooms.co.uk/ maar die zijn alleen beschikbaar in de vakanties.

Akci, bedankt voor de tips trouwens! Ik had ook al het plan opgevat om binnenwegen te nemen, je ziet dan zoveel meer. :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 18:04

Heb nu al zin in dat weggetje langs de kust :P
Mijn man is daar al een paar keer langs geweest en zei ook al dat het mooi was.
Wij gaan in mei dus dan zal het weer wat langer licht zijn gelukkig.

Ja, binnenwegen zijn top +:)+

love_chris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:06

Ik ben in Juni 5 dagen met school naar Brighton geweest.
Brighton is een hele mooie stad, met een hele mooie pier.
Het gebied is heel heuvelachtig en mooi.
De mensen zijn er ook heel aardig!
Royal palace in Brighton is echt heel mooi.
Dat moet je echt gezien hebben en de pier ook!
Dus Brighton is echt om aan te raden!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:07

Oef, keuzes maken is zo lastig!
Ik wil vanavond alles eens wat meer uitwerken, maar het is zo aantrekkelijk om nog verder te gaan dan alleen Brighton...

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 22:34

Voorlopige planning:

5 januari: Duinkerke - Dover
Bezichtigen: Dover, Dover castle
Doorrijden naar Folkstone en overnachten.

6 januari: Folkestone - Brighton
Bezichtigen: Folkestone, Hastings, Herstmonceux castle, Bodiam castle, Snotney castle, Brighton
Overnachten in Brighton.

7 januari: Brighton - Canterbury
Bezichtigen: Hever castle, Tonbridge castle, Leeds castle
Doorrijden naar Canterbury en overnachten.

8 januari: Canterbury
Bezichtigen: Canterbury
Overnachten in Canterbury.

9 januari: Canterbury - Silvolde
Reis van Canterbury - Dover - Duinkerke - Silvolde.

Verder ben ik geen fan van kastelen ofzo := :+

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:46

Brighton is zo'n leuke stad! :+:
Ben er één dagje geweest en heb dus ook niet zo heel veel er van gezien, maar je moet zeker even over het strand of de boulevard wandelen. De pier even op!

Wij hebben ook nog een beetje door de stad zelf geslenterd, echt een leuke stad. :j

Wil er graag weer eens naar terug.