Ticket New York

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Ticket New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:52

Hee allemaal!

Ik wil graag met mijn broer tussen kert en oud en nieuw een aantal dagen naar New York...
Ben er al een keer geweest, met mijn ouders, maar nu willen we samen nog terug omdat we gek op NY zijn!

Ik vroeg me alleen af waar we het beste tickets kunnen boeken en wanneer?
Is het verstandig nu te boeken, of te wachten tot we gaan (last minute oid?)

En, wat waren jullie kwijt voor een ticket?

Storm

Re: Ticket New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:22

Prijzen zijn flink tussen oud en nieuw.
Heb even voor je op www.momondo.com gekeken en het goedkoopste wat ik zag is ongeveer 700 euro.
Normaal is het ongeveer 500 euro. Je kunt wachten, maar ik denk niet dat je het goedkoper zal krijgen, de feestdagen zijn altijd duur.

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:03

wij zijn net geweest,
mijn ouders waren meer dan
1.000 euro kwijt heen en terug per persoon.
Ik zal optijd boeken.
wij gingen overigens niet met de KLM omdat die nog duurder zijn, wij zijn via belgie gegaan, wij gingen met 4 personen dus dat was de helft minder.
Rond vakanties is de prijs nog hoger dan normaal, het is nou eenmaal niet zo goedkoop new york!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:07

www.budgetair.nl heeft herfstkorting op een ticket. Verder kan je ook op de site van airlines kijken ; klm, United Airlines, US Airways, Delta. www.cheaptickets is ook nog een aanrader.

Zowiezo rond kerst stijgen de prijzen enorm, zeker naar New York.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:25

Ik zou gewoon even langs gaan bij het reisbureau. Die kunnen kijken wat het goedkoopste is. Ik ben vorig jaar voor 420 euro gevlogen naar New York. (Niet rond kerst hoor, maar via internet kwam ik prijzen tegen rond de 600 euro, en bij reisbureau, 420 inclusief alles).

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 13:59

www.cheaptickets.com

Boek hier vaak mijn tickets, gegarandeerd goedkoop! No way dat ik 700 euro ga betalen voor een ticket naar NY!!

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:45

Het is vaak goedkoper om hotel+vlucht te boeken bij bijv. D-reizen. Wij gaan 13 December voor 1564 euro. Dat is vlucht+ 5 nachten hotel voor 2 personen.
We moesten dan wel vanuit Brussel vertrekken omdat klm vanuit A'dam 200 euro duurder was. Hoe minder stoelen ze beschikbaar hebben hoe duurder de vlucht wordt.
Als je heel lang van te voren of heel kort van tevoren boekt is het goedkoper. Anders betaal je gewoon een meerprijs voor dezelfde stoel. In dit geval zou dat voor ons 200 euro duurder zijn.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:20

Lynske78 schreef:
Het is vaak goedkoper om hotel+vlucht te boeken bij bijv. D-reizen. Wij gaan 13 December voor 1564 euro. Dat is vlucht+ 5 nachten hotel voor 2 personen.
We moesten dan wel vanuit Brussel vertrekken omdat klm vanuit A'dam 200 euro duurder was. Hoe minder stoelen ze beschikbaar hebben hoe duurder de vlucht wordt.
Als je heel lang van te voren of heel kort van tevoren boekt is het goedkoper. Anders betaal je gewoon een meerprijs voor dezelfde stoel. In dit geval zou dat voor ons 200 euro duurder zijn.

Jeetje! :wow: Ik vind dat echt hééél veel geld.. Ik heb vorig jaar rond de 360 euro betaald voor een ticket, en daar toen in een hostel geslapen vlakbij Harlem. Kostte geen drol, was goed te doen (tenzij je echt hardcore luxe wil), heb daar toen 4 nachten geslapen voor een dollar of 15 per nacht.....

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:27

Ik heb laatst geboekt, eerst cheaptickets etc bekeken en uiteindelijk rechtstreeks via KLM omdat dat de goedkoopste optie was (Ja, of naar Ijsland vliegen, nacht daar doorbrengen en weer verder, wat ik echt geen optie vind :'))
Anyway, ik 3 maanden van tevoren geboekt en was met 500 euro heen en weer. Maar ik ging dus wel in oktober en niet rond de kerst, dan is het extra duur. Last minute afwachten zou ik niet snel doen, veel vluchten gaan wel gewoon vol en dan worden de prijzen alleen maar hoger naarmate de datum dichterbij komt. (3 dagen voor vertrek checkte ik de ticketprijzen van ijn vlucht en zou dan voor 2500 heen en weer zijn :=)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:29

Ik ben onlangs via Ijsland gevlogen. Dat was bij mij gewoon een aansluitende vlucht. Heb op de terugweg een paar dagen op IJsland doorgebracht en dat was ivm jetlag eigenlijk ook prima. Ik weet alleen niet zeker of ik er zo nodig in December heen zou willen :-P

Ik heb toen rechtstreeks via Icelandair geboekt en dat was veruit het goedkoopste, maar voor de periode tussen kerst en oud & nieuw zal het best ook duur zijn.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:35

Lynske78 schreef:

Alle mensen, dat is geld... Ik ben voor 350 euro heen en weer gevlogen, en wij sliepen in een hostel - hele reis (10dagen) inclusief shoppen heeft zo'n 1100 euro gekost... December zal overigens wel een hele dure maand zijn. Cheaptickets vanaf brussel was voor ons het goedkoopst :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:26

Ik vind het bedrag van Lynske78 juist wel meevallen? Wij zijn begin oktober geweest en hebben dat ook betaald, voor 5 dagen en 4 nachten.
En dan zaten wij nieteens in de kerst/ oud & nieuw periode. Wij vlogen overigens wel gewoon vanaf KLM, dus eigenlijk komt het gewoon op hetzelfde neer :).

WhiteRose: Dat vind ik wel héél erg goedkoop. Maar het is natuurlijk maar net wat je wilt, ik zou bijvoorbeeld liever meer geld uitgeven dan in een hostel slapen. Maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Vanaf Brussel vliegen is inderdaad een stuk goedkoper, maar vaak vergeten de mensen dat de reis van NL naar Brussel oo kbij de reissom opgeteld moet worden...

TS, heb je ondertussen al iets gevonden?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:29

Das zeker waar hoor, dat kan ik me helemaal voorstellen :) Andersom gingen wij juist voor het hostel: beetje sfeertje pikken - en op deze manier kan ik als student een paar keer per jaar weg.. Ik zou het voor een ticket wel heel zonde vinden, ik beleef er niet meer plezier aan om vanaf schiphol te vertrekken voor 400 euro meer..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:18

Yv_ schreef:
Ik vind het bedrag van Lynske78 juist wel meevallen? Wij zijn begin oktober geweest en hebben dat ook betaald, voor 5 dagen en 4 nachten.
En dan zaten wij nieteens in de kerst/ oud & nieuw periode. Wij vlogen overigens wel gewoon vanaf KLM, dus eigenlijk komt het gewoon op hetzelfde neer :).

:wow: Ik vind het anders ook veel geld!
Ik ben afgelopen september geweest: 9 dagen, 7 nachten (1 in vliegtuig) + mega centraal hotel + dagexcursie naar Washington D.C. + transfer vliegveld-hotel voor een kleine 1500 euro! Bij het reisbureau geboekt. En we vlogen nog rechtsstreeks vanaf Schiphol ook! :-)

Kerstperiode is wel stukken duurder, ticket van richting 1000 euro verbaast me dan niets...

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 01:22

Ik merkte dat de tickets waarbij je vliegt vanaf Duitsland wel stukken goedkoper waren dan bijvoorbeeld vanaf Schiphol. Maar ik ging dan ook wel naar Canada (Vancouver) en niet naar NY.
Waarschijnlijk is het ook goedkoper om op 1e kerstdag en iets van oudejaarsdag of nieuwjaarsdag te vliegen dan vlak ervoor/erna.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 02:59

Ik heb zo ff rondgekeken op i-net maar kan geen ticket vinden naar NYC voor 350 euro vanaf A'dam. Weet iemand waar ik dan moet kijken?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:26

Ik vloog ook niet vanaf Amsterdam, maar Brussel.

Dat prijsverschil blijft bizar - een ticket naar Mexico City vanaf Brussel, daar inchecken en met trein naar Schiphol, was maar liefst 400 euro goedkoper dan rechtsstreeks vanaf Schiphol vliegen, met hetzelfde vliegtuig..!

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:24

Ik vlieg ook nooit vanaf Amsterdam, eigenlijk altijd via Duitsland!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 22:27

Pakketreizen zijn inderdaad goedkoper. Maar voor ons NOOIT meer D-rezien, wat een *piep* toko zeg.

Wij gaan altijd via Schiphol gewoon :j